Chili Riders BMW G450X enduro funbike

Feltehetjük a kérdést, hogy mit keres egy enduro motor beszámoló a motoros túra oldalon? Talán azért, mert a G450X a BMW-től egy igazi csemege és kuriózum. Hiszen a BMW eddig nem gyártott verseny és hard enduro motorokat. És ez egy olyan motor, amiről véleményünk szerint érdemes beszélni. Magyarországon egyáltalán nem ismert, de a környező országokban, elsősorban Ausztriában, Olaszországban és Szlovéniában igen elterjedt motor.

A BMW G450X endurot valóban nevezhetjük 3 az 1-ben motornak. Masszív, de mégis kecses megjelenésével, szép, sportos formájával kitűnik az endurok közül. Nem is beszélve arról, hogy ez mégis csak egy BMW! Miért is több funkciós ez a motor? Teszik fel sokan a kérdést…

Hozzávetőlegesen a két és fél milliós vételár kifizetése után (ebben már a regisztrációs adó is benne van) kapunk egy olyan motort, amit az ízlésünknek megfelelően állíthatunk össze. A gyári felszereltséggel és levizsgáztatva, akár második motorként használva egy BMW R1200GS vagy Adventure, vagy más típus mellett egy remek funbike-ot kapunk. Ugyan is a vételár tartalmazza az üzembe helyezéshez szükséges összes alkatrészt. Első hátsó lámpákat, indexeket, tükröket, oldaltámaszt, sárfogókat stb.

A szalonból kigurulva a motorozás másik dimenziója tárul elénk. A G450X egy meglehetősen könnyű, könnyen kezelhető és mindezekkel együtt egy nagy teljesítményű motor. A 110kg súlyhoz 52 lóerő teljesítmény tartozik, gyári fojtással 41 lóerő, amit könnyen kiiktathatunk. A főtengelyen leadott 44Nm-es nyomatékot úgy tudjuk szabályozni a kerekeken, hogy a motorhoz járó fogaskereket cserélgetjük. Ha kevés fogszámú fogaskereket szereltetünk be, akkor a motor végsebessége ugyan csökken, de brutális nyomatékot és erőt vihetünk vele át az útra, egykerekezéshez király…:), a hozzá tartozó végsebesség sem rossz, ami 120km/h! Ha a nagyobb fogaskerekek közül választunk, akkor a G450X, akár 160km/h sebességre is képes. Ekkor gyorsulását a legtöbb speedmotor is megirigyelheti.

Ha széria motorként az utcán, forgalomban használjuk, a gyári gumiabroncs a Metzeler 6days extreme lecserélését javasoljuk, a Continetal TKC80 Twinduro gumiabroncsokra, amelyek előnye, hogy kopásállóak és vizes úton is kiválóan tapadnak. A G450X remek társ lehet a hétköznapok dugóinak leküzdésében, könnyűszerrel veszi a városi akadályokat. Padkára fel-le, kátyúba ki-be nem okoz gondot semmilyen úthiba. Rugózása és a 21” első kerekek minden akadályt leküzdenek. Sőt magasan a nyergében ülve remekül belátjuk a dugókból való menekülés lehetőségeit. Az autósok is könnyen észrevesznek. Bár a gyári kipufogó rendszer nem túl hangos, de kellemes férfias telt hangja van, ami szintén előny a zajos városban. Ha valaki szeretne durrogni, csattogni, hörögni, az válassza az Akrapovic, vagy a Remus rendszert a motorjához. A több fokozatban állítható első és hátsó futóművet kényelmünk, vezetési stílusunk szerint állíthatjuk. A gyárilag szerelt premium kategóriás Öhlins hátsó rugóstag biztosítja a kiváló útfekvést. Kellemesebb a vezetés élménye, mintha robogóval közlekednénk.

A G450X alapjait meghagyva, kevés anyagi ráfordítással könnyűszerrel átépíthetjük motorunkat verseny endurora. Ebben segítségünkre a gyári versenycsapat a Speedbrain lehet. A www.speedbrain.de oldalon megtalálhatjuk a motorhoz tartozó összes gyári kiegészítőt, enduros felszerelést, ruházatot.

Egy ilyen átépített motoron, a BMW G450X gyári versenyzőinek

  • Simo Kirssi-nek (http://www.speedbrain.de/index.php?s=19),
  • Juha Salminen-nek (http://www.speedbrain.de/index.php?s=17),
  • Marko Tarkkala-nak (http://www.speedbrain.de/index.php?s=20),

érezhetjük magunkat. A motorunk mindenre képes és megállíthatatlanul tapad, csak a saját magunk képességeit kell csiszolni….:)

Céljaink elérésének érdekében edzéslehetőségeket, enduro trénigeket és oktatásokat szervezünk Budakeszin és Máriahalmon. Partnereinkkel Kondákor Tamással és Perepatics Richarddal szorosan együttműködve Szentendrén zárt gyakorló pályán, akár heti rendszerességgel tudunk edzést és tréninget biztosítani. A Chili Riders szervezésében enduros kirándulásokra, enduros túrákra is lehetőség nyílik Magyarországon és Erdélyben, oktatással. Elsősorban a G450X tulajdonosok részére, de tesztelésre, kipróbálásra, az enduroversenyzők által vezetett Erdélyi túrákra más márkájú enduro motorral rendelkezőket is szeretettel várunk, motor és quad bérlési lehetőséggel!

Értékesítési partnerünk a Wallis Motor Pest.

A beszámolót olvasva a kedves olvasó felteszi a kérdést? Hol a harmadik lehetőség, mit tud még a G450X?

Nyugalom, nem felejtettem ki a Supermoto szerelmeseit sem. A G450X-et átépíthetjük Supermotonak. Így lesz belőle G450X Supermoto…:). Ehhez nem kell mást tenni, mint megvenni a szupermoto 17”-os kerék szettet, rárakni egy nagyobb féktárcsát, amit többdugattyús féknyergek vesznek szorításba és már mehet is a kanyarvadászat. Feszültség levezetéshez egy komoly játékszer, vigyázat függőséget okoz!!!

Néhány szó a szervizről és a költségekről:

A motor üzemórás, amit a kis board computer jelez. Ez a kis kütyü ezermillió dolgot tud, most azt nem részletezném, néhány példa: kilométer kijelző, sebességmérő, üzemóra és köridő számláló stb.

10 üzemóránként olajcsere, ez első hallásra rosszul hangzik. De nem kell megijedni, nem kötelező márkaszervizbe vinni a gépet, mivel a kategóriában egyedülálló 2év gyári garanciát, akkor sem veszíti el a kicsike, ha független szakszervizbe hordjuk a gépet. Ugyan is, a BMW rájött, hogy az ügyfélnek odaadja a motor vásárlásakor a gyári szerelési CD-t és ha azt betartja és mindent szakszerűen elvégeztet nem kell márkaszervizbe vinni a G450X-et. Természetesen ennek is megvannak a követelményei, mint pl. az, hogy az adott cégnél vagy annak partnerénél legyen hibatároló kiolvasó és célszerszám!

Ha már túl vagyunk, hogy hova vigyük szervizbe néhány szó a költségekről:

  • Olaj és olajszűrő: 10.000.-
  • Szerviz munka költség: 20.000.-

A szerviz munkában benne van az olajcsere, szűrőcsere, levegőszűrő betéttisztítás, újra olajozás, láncfeszítés. Az egyéb gyári előírások és szervizmunkák külön díjazás ellenében, ilyen például a szelepállítás.

Végezetül a Chili Riders szeretné, a G450X motort népszerűsíteni és egy „Fan” klubbot létrehozni. Reméljük, hogy ez a rövid bemutató kedvet adott mindenkinek, hogy egy BMW Wallis nyíltnap keretében kipróbálja a motort, ami előre láthatóan 2010 tavaszán kerül megrendezésre, összekötve egy utcai motoros tesztnappal.

A Chili Riders-nél kapható a motorhoz tartozó összes Speedbrain kiegészítő, futómű, szupermoto szett, 480cm3 tuning henger és egyéb nyalánkságok….:))) Nagy hengerrel Akrapovic rendszerrel akár több mint 70lóerőt is kicsikarhatunk a paripából és mindezek mellé a súly sem nő! 70LE/110kg nem rossz arány!!!

Kérdésekkel és tapasztalatcserékkel, enduro tréningekkel, túrákkal kapcsolatban bátran zaklassatok!

Írta: Chili Riders www.chiliriders.com
A fent közölt adatok, árak és paraméterek tájékoztató jellegűek!

Tags:

One Response to “Chili Riders BMW G450X enduro funbike”

  1. Ricsi október 21, 2013 at 10:22 de. #

    Mennyire bírja ez a terepet?

Hozzászólás a(z) Ricsi bejegyzéshez Click here to cancel reply.