Nordkapp útiterv

Ez a terv Norvégia legfontosabb látnivalóit veszi sorra motoros szemmel. Az útiterv akkor készült, amikor még csak terveztük a 2007 évi norvégiai utazásunkat. Az indulás előtt egyévvel már elkezdtük összerakni a programot. Rögtön azután, hogy visszatértünk felfrissítettük az oldalt a tapasztalatainkkal és hozzávettük másokét is.

 Kezdjük az alapoknál

Kilencen vágtunk neki egy csapatban, öt motor két utassal és ketten a kísérőautóban. A program tervezésekor a kiinduló paramétereink a következők voltak:

  • Három hetet szántunk az utazásra,
  • Budapestről indulva minél gyorsabban eljutunk az Északi-fokhoz, de látni akarjuk Rovanijemit és az Inari tavakat,
  • visszafelé érintjük akarjuk Norvégia top látnivalóit, a kiemelt látványosságokat és a legfontosabb településeket,
  • elsősorban Tamás kedvéért hosszú komphajózásokat is terveztünk a programba
  • kényelmes, előre leszervezett utazást szerettünk volna lefoglalt hostel kategóriájú, viszonylag olcsó, de lehetőleg zuhanyozós kétágyas szobákkal,
  • az élelmezési költségek csökkentése és a utazási kényelmünk fokozása érdekében viszünk kísérőautót is
  • a programba beiktatunk három pihenőnapot, amikor nem kell feltétlenül motorozni
  • igyekszünk a napi utat 600 kilométer alatt tartani és a sok látnivalót tartalmazó területeken radikálisan csökkenteni, hogy legyen időnk és energiánk egy kicsit élvezni ezeket a helyeket.

Nem volt célunk a rohanás és mindannyian rászántunk egy nagyobb összeget az útra, amihez képest általában kedvezőbben jöttünk ki.

A terveinket kevés eltéréssel sikerült megvalósítani. Ezek közül az volt a legjelentősebb, hogy a hazafelé vezető úton Hamburg és Bécs között vonatra szálltunk a motorokkal. Ezt Marika találta ki, hogy elkerüljük a viszonylag unalmas autópályázást az élményekben teli utazás végén és végül mindenki csatlakozott a tervhez. Komoly szerepe volt ebben annak is, hogy a két utasookkal terhelt FJR gyakorlatilag lenullázta a hátsó gumiját a 7.000 kilométeren.

Saját tapasztalataink mellett begyűjtöttük mások adatait is (MGP, Hevesi Robi, Miklósi Laci) és igyekszünk javaslatokat adni azoknak is, akik budget túrát terveznek, illetve egészen más paraméterekkel vágnak neki a Nordkapp meghódításának, mint ahogy azt mi tettük.

A tervezőasztalon Norvégia

 Hova, miért?

A kihagyhatatlan élmények listája előzetesen így alakult:

  • az éjféli nap a Nordkappnál  (ezen a szélességen május 13 és július 27. között látható)
  • a Kon-Tiki múzeum (Heyerdahl) és a Viking hajó múzeum Osloban
  • Természeti látványosságok (fjordok, vízesések, hegyek)
  • Hajózás a Lofot-szigetek körül (erre nem került sor, helyette motoroztunk)
  • Fatemplomok (árboctemplomok), lehetetőleg a legnagyobbak és a legszebbek
  • Hajózás a Geiranger-fjordon
  • A norvégiai “leg”-ek kipipálása, megmászása, lefényképezése (a legszebb, a legnagyobb, a legmagasabb, a legészakibb, stb.)
  • Egy Torkosborz (gulo-gulo, rozsomák, wolverine) megtekintése – ez nagy kihívás, igaziból nem is sikerült
  • Uppsalai egyetem – ezt is kihagytuk

Ugyancsak több szavazatot kapott a “ti csak menjetek elől, mi majd megyünk utánatok”. H Zoli jéghotelt is szeretne látni, erre azonban valószinüleg nyáron kevés esélyünk lesz. A Jukkasjärvi nevű faluban található híres kirunai jéghotel Svédországban ugyan közel esne az útvonalunkhoz, de csak áprilisig üzemel.

  
  

MGP szerint a legfontosabb látnivalók Norvégiában a következők:

  • Nordkapp,
  • a Lofoten szigetek,
  • a Geigragner fjord,
  • Trollok utja,
  • a Heddal-i fatemplom,
  • Bergen dülöngő házai,
  • a Trondheimi katedrális,
  • Viking-múzeum,
  • Prédikálószék

Én így utólag a következő listát raktam össze (a GPS adatokat lejjebb egy külön fájlban mellékeltem):

Top természeti látványosságok, amiket láttunk is és mégegyszer megnézném:

  • Éjféli nap az Északi-foknál (vacsorával és pezsgőzéssel lenne az igazi)
  • Norvégia látványútjai, kiváltképp az északi-fok környékén a rénszarvasokkal, a látványút a Dalsnibba hegytől délre, a Lom és Urnes közötti út, stb.
  • a Lofoten-szigetek falvai és hídjai (itt van egy Viking múzeum, de azért szerintem nem kár)
  • Geiranger és környéke, kilátók a Dalsnibba hegyen, kilátó Geiranger felett a déli oldalon és a Sasok útja az északi oldalon
  • A Trollok lépcsője és az attól délre elterülő fennsík, valamint a Trollok fala
  • Voringfossen vízesés
  • az Inari-tavak Finnországban
  • komphajózás a Geiranger fjordon

Civilizáció

  • Bergen, kiváltképp a kikötő a hanza kereskedőházakkal
  • Oslo múzeumai, kiváltképp a Fram (R. Amundsen), a Kon-Tiki (Thor Heyerdahl), a Skanzen, a Viking hajó múzeum, Oslo belvárosa és kikötője
  • Trondheim óvárosa és faházas lakónegyede a bicikli felvonó és környéke
  • Cölöptemplomok (Lom, Urnes, …)
  • az Engholm Husky lodge Karasjokban
  • Rovanijemi Finnországban
  • a Color Fantasy nevű komphajó Oslo és Kiel között

Amit nem láttunk, de legközelebb talán nem hagynánk ki:

  • az Atlanti-út
  • Andalsnes
  • a Prédikálószék
  • Lillehammer
  • Alta sziklarajzai (ezt Zoliék megnézték, de nem voltak annyira elvarázsolva, mint az UNESCO)

Vannak helyek, amiket láttunk ugyan, de zokszó nélkül kihagynám őket egy következő utazásból. Ilyenek voltak Tromso, Bodo, Bronnoysund, általában az északabbra fekvő nagyobb települések.

A Nordkapp látogatóközpontja a Google Earth fényképén

Foto: Google Earth

 Az időszak megválasztása és az időjárás

Az időjárással kapcsolatban készüljünk fel a legrosszabbra is. A norvégiai útibeszámolók jelentős részében esik az eső és nem egyszer kibírhatatlan szél fúj. A hazahozott fényképek nagy része szürke a vastag felhőtakaró által megszűrt erőtlen fények miatt. A napfényes, kék éghez szerencse kell. A Nordkappon azt mondták a helyiek, hogy négyszer kell ide jönni ahhoz, hogy egyszer süssön a nap.

Nekünk minden másnap esett az eső, bár az is igaz, hogy többnyire inkább csak szemetelt, mint zuhogott. Nagy szerencsénknek tartom, hogy ahol igazán fontos volt, hogy süssön a nap, ott éppen sütött, vagy legalább kisütött egy kis időre. A víz elleni védelmed legyen nagyon átgondolt. Ne ess abba a hibába, amit pld. Tamás elkövetett, hogy vadonatúj, esőt még nem látott csizmában jött el, ami aztán felszívott neki minden vizet. Ne felejtsd itthon a hajszárítót, amivel rendbe teheted az átázott cuccaidat esténként.

Az éjféli nap a Nordkappnál május 13 és július 27. között látható. de ara is érdemes figyelni, hogy a magas hegyi utak, mint pold. a Trollok lépcsője csak május közepén-végén nyit ki, tehát az utazáshoz a június és a július a legalkalmasabb hónapok. M. Laciék májusban mentek ki és sokat fáztak. Nekünk júliusban a magas északi vidékeken 15-20 fokos volt a levegő és a leghidegebbet – 8 fokot – a Nordkapp alagút alján mértük.

A programunk

Az indulási dátumot mi a komp menetrendhez igazítottuk. Az alábbi három hetes programot magunknak találtuk ki, ezért tartalmazhat sok olyan elemet, amit megváltoztathatsz annak érdekében, hogy olcsóbb, vagy akár rövidebb legyen a kirándulás. Ilyen például a sok kompozás, illetve a három pihenőnap.

Nap km Útvonal Program Szállás

1

642

Budapest – Vác – Banska Bistrica – Zilina – Bielsko Biala – Katowice – Czestochowa – Lodz

Indulás korán reggel, érkezés Lodzba, szállás elfoglalása

Lodz

2

364

Lodz – E75, 1. sz. főút, Torun – Gdansk – behajózás

Indulás reggel 9-kor. Érkezés Gdanskba kb. 14-kor.
Körülnézhetünk Gdanskban.
A kompot előre kell foglalni neten.
Behajózás 16 óra körül.
Indulás délután 18 órakor.

A kompon alszunk. Polferries, kabint is rendelni kell a jegy mellé.

3

558

Nynäshamn kompkikötő – Upsala – Timra – Örnsköldsvik

Érkezés és kiszállás 12 órakor.
Rögtön továbbindulás Timra felé északnak.
Folyamatos motorozás, kb. 6-7 óra.

Örnsköldsvik

4

620

Örnsköldsvik – Umea – Tornio – Rovaniemi

Korai indulással végig a part mentén Svédországban, majd Finnországban Rovaniemi-ig.

Rovaniemi

5

445

Rovaniemi – E75 Sodankyla – Ivalo – Inari – E4 Karasjok

Korai kelés, indulás 9-kor.
Rovaniemiben megnézzük a
Télapó falut és ugyanott átlépjük a sarkkört.
Arktikum esetleges megtekintése
www.arktikum.fi
Ebéd Rovaniemiben.
Indulás ebéd után kb. 1300 Rovaniemiből
Inari-tavak felé tovább
Inari tavaknál fényképezés.
Érkezés Karasjokba kb 20-kor.

Engholm Husky lodge

6

266

Karasjok – Lakselv – E6 – E69 – Nordkapp

Karasjokból indulás 10-kor
Érkezés Nordkapp-ra kb. 14, kb. 250 km.
Nordkapp ebéd, nézelődés, a szállás elforglalása. Éjfélkor a naplemente elmaradásának megtekintése.

Nordkapp camping

7

545

Skarsvag – E69 – E6 – Alta – E6 – Orbakken – Badderen – Djupvik – Olderdalen – Odden – Falsnes – E8 – Overgard – Tromso

Indulás 10-kor.
Alta barlangrajzok megtekintése.
Laza nap kevés motorozással végig zöld utakon
Érkezés Tromsoba 17-kor.
Tromso megtekintése.

Tromso

8

554

Tromso – Sorvagen

Indulás 10-kor
Haladás egész nap
Érkezés a Lofot-szigetek legvégére a szálláshoz kb 18-kor.

A

9

0

Pihenés, illetve a Lofot-szigetek megtekintése, esetlag hajózás a szigetek körül. Korán fekszünk és másnap korán indulunk tovább.

maradunk

10

425

Sorvagen komp – Bodo – 80 – Fauske – E6 – Rognan – Rana – Mosjoen – Trofors – Brenna – 76 – Tossentunnelen – Bronnoysund

Indulás komppal 7-kor Moskenesből
Érkezés a komppal Bodoba 1045-kor
Folyamatos haladás
Érkezés kb. 17 -kor
Esti program Bronnoysundban

Bronnoysund

11

371

Bronnoysund – 17 – Vennesund – Solstad kompon – 17 – Hoylandet – 775 – Gartland – E6 – Steinkier – Stjordal – Trondheim

Indulás 10-kor
Laza haladás egész nap
Érkezés Trondheimbe 16-kor.
Esti program Trondheimben. Másnap korán indulunk.

Trondheim

12

405

Trondheim – E6 – Melhos – Oppdal – 70 – Sunndalsora – Eidsvag – 62 – Afarnes – 660 – Andalsnes 64 – Trollok fala – Trollok útja 63 – Linge – Eidsdalen komp – Geiranger

Indulás korán 9-kor.
Andalsnes után a legszebb utak Norvégiában, kerülővel a Trollok fala, Trollok útja

Valldal

13

0

Geiranger – Geiranger

Pihenő program: Végighajózás a fjordok fjordjának nevezett Geiranger-fjordon, vízesések, kirándulás a Dalsnibba kilátóhelyre

maradunk

14

472

Geiranger – 15 – Lom – 55 – Skjolden – Urnes – komp Solvorn – Sogndalsfjora – Hella – Tjugum komp – 55 – Balestrand – Hoyanger – Vadheim

Indulás
Lom és Urnes fatemploma,

Dragsvik

15

162

Vadheim – E39 – Lavik – 607 – Leirvik – 57 – Rysjedalsvika – Rutledalen komp – Slovag – Leirvag komp – 57 – Lindas – Knarrviki -E39 – Bergen

Indulás 9-kor, a kompot el kell érni
1. komp 50 km-nél: 1020, 1235, 1350, 1615, kb 30 perc
2. komp a szigeten 40 km.: 1150, 1250, 1350, 1440, 1540, 1645, 1745, 1855, kb. 25 perc
Érkezés legkorábban 14-kor
Bergen program, kikötő, hanza múzeum, akvárium

Bergen

16

483

Bergen – 7 – Bruravik – Brimnes komp – Gol – Honefoss – E16 – Oslo

Bergen felvonó
Délelőtt rövid szabad program Bergenben,
Indulás Bergenből 12-kor Oslo irányába.
Kompátkelés a Hardanger-fjordon,
továbbutazás a Mabödal kanyonon keresztül a Vöringfoss vízeséshez (a leghíresebb Norvégiában).
Utazás a Hardanger fennsík holdbéli tájain át.
Az utolsó 100 km Honnefostól fizetős út.
Érkezés 18-kor Osloba. Szállás megkeresése.

Oslo

17

0

Oslo látnivalói
Látogatás a B félszigetre
Pihenő program

maradunk

18

0

Osloból komppal Kielbe megyünk

Késői kelés,délelőtti program és ebéd lehet Osloban
Indulás a komppal 1400-kor
A komp érkezik másnap 0930-kor Kielbe

A kompon alszunk.

19

100

Kiel – Hamburg

Indulás 0930-kor Kielből
Autópálya
Hamburgban tengeralattjárózás és vonatra szállás

Vonaton hálókocsiban

20

260

Bécs – Budapest

Többségében autópálya

Budapest

 

 Kompjáratok

 

Ajánlott linkek

URL

Ez az igazi kompos honlap, amin minden rajta van. http://www.ferrylines.com
Majdnem minden kompjárat itt is lekérdezhető. A lengyelek nincsenek benne. http://www.aferry.co.uk
Color Line www.colorline.com
DFDS Seeways www.dfdsseaways.com
Fjord Line www.fjordline.com
Silja Line www.silja.com
Smyril Line www.smyril-line.com
Stena Line www.stenaline.com
Polferries www.polferries.pl

Komp kifelé:  Gdansk – Nynasham http://www.polferries.pl

A Polferries járataira Budapesten a Perle Tours-nál árulnak jegyet. Foglaláshoz az adatainkat és a jegyárak 40%-át kérik. A foglalás e-mailen is ontézhető. A teljes összeget egy hónappal az indulás előtt kell befizetni. Forinttal fizethetünk (normál napi árfolyamon számolnak), foglalásonként egyszeri 2.000 Ft-ot számolnak fel. A foglaláshoz szükséges adatok:

  • név,
  • az utazó életkora években,
  • útlevél száma,
  • jármű tipus (pl SEAT ALHAMBRA vagy BMW R1200GS),
  • jármű fajta (személygépkocsi/motor/utánfutó),
  • jármű hossz/magasság

Cím: 1026 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 41.
Email: perle@externet.hu
Email: perletours@externet.hu
Web: www.externet.hu/perletours
Tel: (1) 317-1710 T/F: (1) 266-7871, (1) 212-1016
(H-Cs 9-17, P 9-16).

Komp árak Gdansk – Nynasham viszonylatban (Perle Tours Ft. árak 2007. jan.)

[Ft]

1 autó+2 fő+1db 2 ágyas belső kabin

69 300

1 motor+1 fő+1 db 2 ágyas belső kabin

44 700

1 db motor+1 fő

28 500

1 motor+2 fő+1 db 2 ágyas belső kabin

64 800

1 felnőtt menetjegye jármű nélkül

20 100

kétágyas külső (ablakos) kabin

9 300

két ágyas belső (ablak nélküli) kabin

8 100

Összesen

Komp hazafelé:   Oslo-Kiel http://www.colorline.com/

Ha az Oslo-Kiel hajóval jövünk haza akkor a MahartTours jegyirodában, lehet a net-en látható árért hajójegyet venni. Javasolják, hogy EURO-ban fizessünk náluk, mert ők rosszul váltják a Ft-ot. Eurót is adnak vissza. A vásárláshoz el kell vinnünk a pénzt és az adatainkat. Megkapjuk a kiállított jegyeket, nem utalványt vagy voucher-t. Összesen egyszeri 7 Eurót tesznek rá az egész foglalásra. A korai foglalások esetén itt is 40% előleget kérnek, a teljes összeget egy hónappal az indulás előtt kell kifizetni.

1056 Budapest, V. kerület, Belgrád rkp.
Telefonszám:. 1/484-4012. Fax:. 1/318-7740.
E-mail:. tours@maharttours.com.

A ColorLine üzemelteti a térség leg-leg-leg hajóját, az M/S Color Fantasy-t, azt mondják, ilyen pazar hajó nincs még egy. 2007 decemberben fogják üzembe állítani a testvérét. A linken érdemes megnézni a hajóról készült videókat.

A kompjegy vásárláshoz szükséges adatok:

  • név,
  • születési idő,
  • hely,
  • anyja neve,
  • lakcím,
  • útlevél száma,
  • jármű tipus (pl SEAT ALHAMBRA vagy BMW R1200GS),
  • jármű fajta (személygépkocsi/motor/utánfutó),
  • jármű hossz/magasság,
  • rendszám,
  • forgalmi emgedély szám.

Komp árak Oslo – Kiel viszonylatban (MAHART Tours EUR árak 2007. jan.)

Költség
[Ft]

1 motor+2 fő ablak nélküli kabinnal

123 319

1 motor+1 fő ablak nélküli kabinnal

89 265

1 autó +2 fő ablak nélküli kabinnal

123 319

1 motor+2 fő ablakos tengerre néző kabinnal

133 639

Kezelési költség

1 806

Összesen

 Szállások

Hogyan spórolhatsz?

Nagyobb rugalmasságot biztosít, ha nem foglalsz szállást előre. MI főszezonban, szombaton és vasárnap is találtunk egy-egy szobát, még a legzsúfoltabb városokban is. Ha alacsonyabb színvonalú szállással is megelégszel, akkor a “Rom” – kiadó szoba, és “Hytte” – turisztaszállás feliratokat keresd. Robi legdrágábban 270 NOK-ért szállt meg Norvégiában, ami kb. 8.500 Ft. A mi legdrágább szállásunk két főre 1.190 NOK volt, kb. 36.000 Ft.

A hostelekről:

A hostelek kultúrált és olcsó szálláshelyek, sajnos általában ennek megfelelően tele is vannak, tehát jobb, ha előre foglalod őket. Az árban van reggeli, nincs törülköző és ágynemű, de azt lehet bérelni (kb. 2 eFt.). Egy kétágyas szoba ára lefordítva kb. 15-17 eFt. A Vandrerhjem, aminek a linkjét lejjebb megadom, csak egy a hostel hálózatok közül.

Hogyan keress szállást foglaláshoz?

Ha foglalni akarsz szállást, akkor a leghasznosabb segítséget szerintem a Google Earth nyújtja. Példátlanul nagy szállás adatbázis minden szükséges adattal, műholdról készült fényképpel. Érdemes gondosan áttanumányozni az alsó ablakot, amely a kis névjegyekben található “mer info” (további információ) linkekel nyitható ki. A jobb oldali oszlopban vannak a web linkek, telefonszámok, különböző formátumú GPS adatok, link a Google Maps-hez és mindenféle egyéb hasznos dolog. Az internetes keresés messze nem hozott annyi eredményt, mint a Google Earth egymaga.

Tetszett az is, hogy a Lonely Planet Skandinávia könyvében található némi összehasonlításra alkalmas értékelés a szállásokról.

Szálláskereséshez ajánlott linkek

URL

Hostelek Norvégiában www.vandrerhjem.no

Szállodák Norvégiában www.hotelstravel.com/norway.html

Norvégiai szálláshelyek a Google Earth-ön GoogleEarth

A szállások egy része hostel, amelyhez célszerű Magyarországon megvenni a hostel tagsági kártyát. Mellow Mood

 Térképek, könyvek

Az utazáshoz mi a Freytag & Berndt Norvégia térképeit vettük meg. A négy térképből álló sorozat 1:250 000, vagy 1:400 000 méretarányú térképekből áll.  A déli területek térképei részletesebbek. A Freytag & Berndt budapesti térképboltja itt található:

1053 Budapest, Kálvin tér 5.
Telefon: (36-1) 318-5844
Fax: (36-1) 411-0328
E-mail: bolt@freytagberndt.hu

Térképek és kiadványok

Költség
[Ft]

Skandinávia, a Lonely Planet útikönyvsorozata alapján, Park Könyviadó, 2006.

7 500

Panoráma országkalauzok, Norvégia, Medicina Könyvkiadó, 2001.

2 350

Nyitott szemmel, Skandinávia, Kossuth (MGP ezt ajánlja)
Freytag & Berndt: Norge 1:600.000

2 500

Freytag & Berndt: Mid Norway (Trondheim – Lillehammer – Alesund) 1:250.000

2 500

Freytag & Berndt: Norther Norway (Narvik – Bodo – Namsos – Lofoten) 1:400.000

2 500

Freytag & Berndt: Norwegen Nordkapp (Hammerfest) 1:400.000

2 500

Freytag & Berndt: Norwegen Süd (Oslo – Bergen – Stavanger) 1:250.000

2 500

Összesen

20 350

 

 Hasznos linkek

Az alábbi linkeken találsz érdekes információt (a miénken kívül):

Ajánlott linkek

URL

Norvégia turisztikai lapja www.visitnorway.com

Norvégia turisztikai lapja www.travelnorway.com/
Lonely Planet www.lonelyplanet.com/worldguide/destinations/europe/norway
Planetware www.planetware.com
Linkgyűjtemény www.norvegia.lap.hu/
Norvégia hivatalos magyarországi honlapja http://www.norvegia.hu/
Motoros közlekedés Norvégiában és norvégiai motorozások videon http://www.roadmc.com

 

 MGP a következőket javasolja:
  • A térképekhez: én egy lepedőméretű Michelin térképet használtam, hibátlan volt, még Gyuri hozta nekem. Toma valami egyszerűbbet hozott de a GPS szerint ment. Vakarta is a fejét mikor két napra elromlott.
  • A navigációtól nem kell félni, nem sok elágazás van Norvégiában.
  • Könyvnek én kiemelkedően a Nyitott Szemmel sorozatot ajánlom.
  • Ajánlom még egy országon belüli kompmenetrend beszerzését, mindenképpen frisset. Nekünk egy éves volt, ezért hagytuk ki a Viking-múzeumot, mai napig bánom, aztán három órát vártunk mert abban az évben korábban indult a komp.
  • Nem mindegy, hogy a napi 2-4 kompozásnál melyiknél érdemes megvárni a kompot és melyiknél megkerülni a fjordot (ha lehet). Van hogy 2 óránként jár a kis komp és egy óra a kerülő. Egy ilyen kerülőnél viszont majdnem a benzint szívtuk meg, mert a mellékúton nem volt benzinkút. Illetve egy zárt volt napközben.
  • Szerintem a legfontosabb látnivalók: Nordkapp, a Lofoten szigetek, a Geigragner fjord, Trollok utja, a Heddal-i fatemplom, Bergen dülöngő házai, a Trondheimi katedrális.
  • Jegyet nem érdemes venni minden oszlop ki van tapéztázva a belépő matricával. (ilyet csak egy helyen láttam – AG)
  • Amit sajnálok, hogy kihagytuk az a Viking-múzeum és a Prédikálószék, bár ehhez sokat kell mászni! A legtöbb kialakul menet közben.
  • Számítsatok rá hogy Norvégiában fanyalognak az Euro-ra kp-ban. Aprót szokás szerint nem fogadnak el és nem adnak vissza EU-ban. Szerencsére még a kompkezelő övén is van kártyaleolvasó.
 Költségeink összesen:

A végelszámolás szerint az alábbi költségeink voltak két főre:

Költségek

Költség
[Ft]

Szállás (19 éjszaka két főre, amiben benne van  a két hosszú kompjárat és a vonatozás ára is. Az Oslo-Kiel komp 123 eFt. volt, a Gdansk – Nynasham 64 eFt, a Hamburg – Bécs vonat pedig 91 eFt.)

450 000

Tankolás (7 000 kilométerre)

145 000

Étkezés (20 teljes nap két főre, amiben benne van, hogy kb. 18 alkalmommal itthon bevásárolt konzervet ettünk, ugyanakkor többször költöttünk drága éttermekben is)

115 000

Mindenféle apróság (múzeumi belépők, könyvek, ajándéktárgyak, köztük az elveszett iPodom pótlása 50 eFt-ért.) 133 000

Utazással kapcsolatos kiadások (fizetős utak, alagutak, kompdíjak)

 79 000

Összesen

922 000

Hol lehet spórolni?

  • Lehet Tallin felé menni és Helsinkibe kompozni, ami olcsóbb. Visszafelé is lehet kevesebb komppal jönni – olcsóbban, mint 187 eFt – és nem vonatozni a végén közel 90 ezerért.
  • A kompon nem kell feltétlenül kabint venni. Van olyan komp is, amelyiken ez kötelező, de lehet másikat választani.
  • A szállást lehet sokkal olcsóbban megoldani, mert szobákat (Rom) és turistaházakat (Hytte) mindenhol gyorsan találhatunk. Mi többször laktunk drága szállodákban, pld. Bergenben, Valldalban, Tromsoban.
  • Az étkezési költségek visszafoghatók valamelyest konzervekkel, de a konzervek ott sem sokkal drágábbak, mint itthon. Mi vittünk kísérő autót, amelynek a költségeihez hozzájárulunk fejenként 25.000 forinttal. Az élelmiszerekkel szerintem nem spóroltunk ennyit, de a csomagok és a kényelem sokat számított.
  • A tankoláson viszonylag keveset spórolhatsz, bár az 1.300 cm3-es FJR-em fogyasztása szerintem magasabb, mint az átlag.

Mindent összevetve két főre 3 hetet alaphangon, luxus nélkül szerintem nagy biztonsággal ki lehet hozni 500.000 Forintból. Egy fő egy motorral cc. 350 eFt. körül lehet.

 GPS adatok

 

GPS adatok letöltése

Ebben a fájlban összegyűjtöttem Norvégia top látnivalóinak a koordinátáit, valamint utazásunk némiképp letisztított nyomvonalát. A fájl Garmin MapSource szoftverrel közvetlenül betölthető, vagy GPSBabel-lel más formátumra konvertálható.

Agárdi György, 2007. augusztus 13.

Tags:

11 hozzászólás to “Nordkapp útiterv”

  1. Horse7Swick október 23, 2017 at 9:38 de. #

    Highly affordable essay producing providers that continuously fulfill your academics necessities | all buy is 100% plagiarism-free!
    http://www.manslifedaily.com/uncategorized/knowledgeable-professional-essay-writers-4/

  2. György május 25, 2015 at 6:06 du. #

    Gratulálok a túrához egy életre szóló élmény lehetett. Én idén augusztusban fogok nekivágni a Nordkappnak annyi különbséggel, hogy Tallinn felé megyek és Svédország-Dánia közt a kompot is mellőzöm. Köszönöm a beszámolót, hasznos dolgokat találtam itt is!

  3. Mistéth Ákos június 21, 2013 at 6:18 du. #

    Köszönöm a segítséget, alapos, mindenre kiterjedő a beszámoló. Remélem, nem változtak sokat a dolgok /költségek/ az elmúlt 2 év alatt /a Trollok útja biztos nem/.
    Üdv Ákos

  4. szentpetike augusztus 28, 2011 at 2:13 du. #

    Gratulálok az úthoz, szuper lehetett.Nekem is egyik titkos vágyam egy hasonló kör megtétele.
    Amiért hozzászólok, viszont az az, hogy szeretném kifejezni a köszönetemet ezért az alapos beszámolóért.Igazán részletes, és nagyon hasznos sok mindenre figyelmet felhívó, korrekt írás.Maximális köszönet érte.Persze MGP-nek is…:)

  5. miskyst december 7, 2009 at 4:21 du. #

    HÚÚÚÚÚ

  6. kutya. augusztus 26, 2007 at 11:28 de. #

    Jól emléxem, hogy valami ‘útifilm’-et emlegettél még tavasszal a nordkapp kapcsán ?
    Ez elkészült, vagy az eső meggátolta a dokumentumfilm elkészültét ?

  7. kutya. január 9, 2007 at 7:38 du. #

    Köszönöm – a többi Mozillás kolléga nevében is !

    És ha már a hibák : megkaptad a levelet, amiben a saját cekkemben vétett "szarvas-hibát" leplezem le ?

  8. AG január 8, 2007 at 8:49 du. #

    Péter ismét nekifutott és most sikerült kijavítania a hibát. Kösz, hogy szóltál. Üdv. AG

  9. kutya. január 7, 2007 at 4:16 du. #

    A cikkben szereplő táblázat CSAK EXPLOLERREL működik rendesen ! (Mint ahogy a "hozzászólás küldése" rész is…

Vélemény, hozzászólás?