Meghívó Délkelet-Európa Körútra 2011. június 24-től

Délkelet-Európa Körút, Isztambul
2011 június 24 – július 3.

Üdv mindenkinek!

2010 augusztusában nem sikerült összehozni a megfelelő létszámot a túrához, így sajnos elmaradt. Most időben felteszem, hogy legyen mindenkinek ideje elmélkedni rajta. (lesz aki már olvasta vagy unja, de a tavalyi útvonal terv az alap – Bocs!)

 1. nap (péntek) Ártánd – Kolozsvár (Cluj Napoca 150 km) –Nagyszeben (Sibiu 167km)

Az a tapasztalatom, hogy az első napot mindig érdemes megnyomni. Ugyan nem kevés a 336 km (már aki ártándi). Reggeli indulás után a Királyhágón egy gyors fényképezkedés után leereszkedünk és a „megszokott” helyen bekapunk pár falatot a helyi Mic (ejtsd Mics)-ből. Gyakorlatilag sevapcici. (3 fajta húsból – jó esetben). Kolozsváron végre befejezték az elkerülőt, így gyorsabban haladhatunk. Innen irány Nagyszeben (Sibiu). Eredetileg úgy gondoltam, hogy a 7/C-én felmegyünk a volt Ceausescu villába megaludni, de ezt most elvetettem: Ha nagyon rossz az idő: köd eső, akkor teljesen felesleges felküzdenünk magunkat, és a másik oldalt leereszkedni, ahol az út minősége hagy némi kívánni valót maga után. Tehát rossz idő esetén az Olt völgyében lehet végig gurulni. Látványra az sem rossz, de természetesen a transfogarasi (7/C) úttal nem vetekedhet.


Transzfogaras


Nem ritka augusztusban sem a hó (Öcsém (Pisti) 2007-ben)

 2. nap, kb. 350 km.

Bulgáriába belépünk a Duna hídon keresztül és itt lesz a szállásunk is. Mivel útba esik Bukarest, megnézhetjük az Európa legnagyobb parlamentjét. „Elnöki palota” a volt elvtárs gigamániájának hű bizonyítéka. Russeban a Hotel Family tiszta, rendes szállás remek konyhával (és magyar étlappal!).


Bukarest, a parlament épülete

 3-4. nap 300 km Nessebar- NaposPart

Mivel itt két éjszakát leszünk, lehet strandolni és túrázni. Azért választottam a Napos Partot , hogy kényeztessük magunkat,a remek homokos parton. A szálloda vacsorával és medencével vár. Nessebarba hajókázva (v. sétálva) is átjuthatunk.

 5-6. napok, 350 km, Isztambul.

Egy igazi világváros, 11 millió emberrel. Kelet-Nyugat találkozása. Gyönyörű rendezett belvárossal. Látnivalók (Kék mecset, Boszporusz, Fedett Bazár, FűszerBazár, Topkapi Palota stb-stb.). Aki ennek nem olvas utána az …. magára vessen! Az út fénypontja!!!! Ez az egyetlen hely, ahol inkább a tömegközlekedést (légkondis villamos) ajánlom (vagy egy hangosabb kürt is megteszi csak nyomni kell!


A Bazárban minden megtalálható

 7. nap, 450 km, Kavala.

Hangulatos kis görög város.(egyes útikönyvek szerint a legszebb Hellén város). A képeken látszik a vár és a római vízvezeték. Útközben Rodostó (Telkigrad) is szóba jöhet.

 8. nap kb. 300km Blagoevgrad (BG)

Útba ejtjük a Rozsen-i kolostort , melnik borvidékét. A szállás elfoglalása után át lehet motorozni a Rilai Kolostorhoz (UNESCO- Világörökség része kb. 30 km)… hogy másnap ne kelljen ezzel időt vesztenünk.

 9. nap kb. 480 km (220 autópálya). Belgrad, SRB

Belgrád belvárosában egy hangulatos étteremben ill. hotelben lesz az „utolsó vacsora”, ahol az elmúlt 9 nap élményeit beszéljük át és lazíthatunk egy kicsit.

2009 nov.: „ Lonely Planet a nagyvárosok éjszakai életét vizsgálva top 10-es listájának élére tette Belgrádot.(2.Montreal,3.Buenos Aires)”
Megpróbálunk mindenhova 5-6 között oda érni, hogy legyen idő pihenni és átvenni a város hangulatát.

3 tenger (Fekete, Márvány, Egei) , 5 ország (Románia, Bulgária, Törökország, Görögország, Szerbia) 2 kontinens kb. 4000 km.

 Hasznos Blokk:

Árak:
Kb. 96.000 HUF (350. EUR , 275 es árfolyamon) 10 nap 9 éj.

A díj takarja a reggelit mindenhol, hogy ne kelljen éhgyomorral indulni, vagy a reggeli után kajtatni, továbbá vacsorát ahova későn érkezünk vagy szükséges. Tehát első este: Romániában, hogy egy kellemes vacsorázással egybekötött ismerkedés legyen. Ez azért tartom fontosnak, hogy egy kicsit összerázódjon a csapat. És a búcsú estén is kell közös vacsora, hogy „könnyes szemmel” és némi alkohol elfogyasztása után váljunk el egymástól. 9 reggeli és kb. 4-5 vacsora.(fél – félpanziós ellátás 🙂 Tartalmazza az ár továbbá: két ágyas fürdőszobás szobákat (illetve 1 db 3 ágyas is szóba jön, ha páratlanul vagyunk). Túravezetést 2 fővel.

Nem tartalmazza a biztosítást, üzemanyag és autópálya díjakat, TR-be a belépő vízum árát , kaja-pia, belépők stb. A kísérő-autó (safty car) költségeit (ha szükség van rá), akkor szétdobjuk. Tavaly 10.000 HUF volt 1 motor egy emberrel , illetve 18.000 HUF 1 motor 2 utassal. Ez a hátránya. Az előnye, hogy a csomagokat be lehet pakolni vagy ha az utas megfárad, akkor be lehet ülni utazni is, de leginkább a biztonság. Bármikor történhet valami (baleset, műszaki hiba – 2010-ben mind2) , akkor rugalmasan tud haladni tovább a csapat és nem teszi senki sem tönkre a többiek nyaralását (akár akaratlanul sem).

Jelentkezni lehet:
Szabó Zoltán
+36 (20) 988 9288
bikeman@bikeman.hu

Szabó Zoltán (Bikeman), 2011 október 23.

Tags: ,

No Responses to “Meghívó Délkelet-Európa Körútra 2011. június 24-től”

  1. Bikeman - Zoli április 14, 2011 at 8:25 du. #

    Mint ahogy az elozo hozzaszalsban is irtam , igeny eseten ket csoport lesz. De nem nagyon hajtok….. en sem. Orszaguton 90-100 autopalyan 120-130. Ezen az uton inkabb csak visszafele lesz palya. A cel mellett ugyanolyan fontos az ut (ha nem fontosabb), ezert meg-meg tudunk allni es nem kell izzadva tartani a tempot sem. Szoval nem kell agodni… Az utvonal pedig valtozatos es lenyugozo lesz. Gyonyoru termeszeti es kulturalis latnivalokkal gazdagon fuszerezve.

  2. yamahacsi április 14, 2011 at 3:47 du. #

    Tetszik az útiterv. Az öcsi Pistihez hasonló Yamaha xvs 1100-el motorozok (Pécs). Milyen sebességgel haladtok az utakon? mert utálok rohanni(110-120 max)

  3. Bikeman - Zoli április 4, 2011 at 10:31 de. #

    Mivel ketten vezetjuk a Turat eggyaltalan nem tartod fel a csapatot. Ket reszre osztjuk ugyanis azt. Elol a “gyorsabbak” (rutinosabbak) , azt En vezetem, illetve mogottunk a “lassabb” csoport, mellyet Pisti (az Ocsem) vezet. A tavokat is rovidebbre vettem. 3-400 km egy nap alatt kenyelmesen teljesitheto, gyakorlatlanabb vezetoknek is.A szalassokakkal nem szokott gond lenni. Tiszta es lehetoleg tagas szobak, nemi Luxussal (mini bar, TV) kb. 2-3 csillagosak. A kaja az mindig bosseges… Remelem , igy lesz most is…?! Biztos vagyok benne, hogy jol fogjatok erezzni magatokat. A Turaim soran, nem csak az utakra es a motorozasra figyelunk, hanem megnezunk minden , olyan termeszeti, kulturalis latnivalot , amellyet nem szabad kihagyni!!! Isztambul egyebbkent is a Kelet-Nyugat talalkozasa!!!

  4. VTX április 3, 2011 at 10:09 de. #

    Szia Zoli,
    Felesegemmel mennenk, de nincs nagy rutinunk. Nem tartjuk fel a csapatot? Milyen minoseguek a szallasok es az etel? Szeretjuk a jo dolgokat!!!

  5. Bikeman - Zoli január 21, 2011 at 12:15 du. #

    Sziasztok! Lassan itt a tavasz és a jó idő. Elő lehet venni a vasakat. A túrázásokat megszervezni.
    Feltettem az Isztambult és azóta jött egy pár kérdés, azokat szeretném tisztázni , illetve még egy pár szót hozzáfűzni.
    Tehát …. Belépő vízumot kell váltani. Ez magyar állampolgároknak 15 EUR és egy hónapig érvényes. A motor vezetőjének a járművének adatait beírják az útlevélbe és járművenként fizetni kell 10 EUR (jármű vízum) díjat (1 évig érvényes). Ezeket megválhatjuk belépéskor a határon. 4-5 ablakhoz kell szaladgálni, de aránylag gyorsan megy. (kb 1-1,5-óra 9-10 motornak, így is). Mint mondtam az időjárástól tettem, volna függővé, hogy az első napi szállásunk fent legyen a Transfogarason (Ceausescu villa) vagy Nagy Szeben belvárosában. Az egyik természeti látványosság , másik kulturális. Ezt megszavazhatja a társaság. A szerviz autó költségét fejenkénti lebontásban nem tudom megmondani. Az össz. költség kb. 150.000 HUF. (üzemanyag, útdíjak, vízum, bizt.). A bulgár tengerparton elképzelhető, hogy Sozopolba megyünk (és nem a Napospartra). Felmerült egy plusz éjszaka lehetősége (esetleg Görögben?,a Márvány tengerpartján?) , hogy legyen még egy pihenő nap. Megbeszélhetjük ezt is. A tavalyi túra tapasztalata alapján a társaságot (ha nagy a létszám), akkor ketté osztjuk. Sokkal gyorsabban fogunk haladni. (pl. határ átkelések, tankolások). Öcsém Pisti 4-5 éve járt (nagyjából) ezen az úton motorral, tehát Ő tudja hozni a másik csapatot a sor végén pedig (ismét) számítok Csabára (Csíkszeredáról). Többen kérdezték, hogy mennyire ismerem az utat. Hát igen…. Itt tisztázni kell, hogy ez nem egy hegymászás , ahol pontosan megmondom, hogy hova kell lépni , mikor hol kell váltani és megállni. A tudásom és tapasztalat alapján a lehető legváltozatosabb útvonalat állítom össze. Nem fogunk elmenni, olyan hely mellett amit Ne érné meg megnézni. Ahova megyünk, itt mind jártam, de nem (csak) ezeken az utakon közelítettem meg. Eltévedés , biztos, hogy lesz most is. Mindent elkövetek, hogy ezek minimálisak legyenek. A környéken a látványosságokat ismerem, tehát lehet alternatívák között választani (pl Rodostó helyett Edirne vagy Trója). Ha kérdés van szívesen válaszolok!!!

  6. Sz.Cs. november 22, 2010 at 7:58 du. #

    Én még mindig a tavalyi Ny-Balkán túráról ábrándozok! Hogy az milyen gyönyörű volt!

  7. Bikeman - Zoli november 16, 2010 at 9:23 de. #

    Sziasztok! A díj takarja a reggelit mindenhol, hogy ne kelljen éh gyomorral indulni, vagy a reggeli után kajtatni, továbbá vacsorát ahova későn érkezünk vagy szükséges. Tehát első este: Romániában, hogy egy kellemes vacsorázással egybekötött ismerkedés legyen. Ez azért tartom fontosnak, hogy egy kicsit összerázódjon a csapat. És a búcsú estén is kell közös vacsora, hogy „könnyes szemmel” és némi alkohol elfogyasztása után váljunk el egymástól. 9 reggeli és kb. 4-5 vacsora.(fél – félpanziós ellátás  Tartalmazza az ár továbbá: két ágyas fürdőszobás szobákat (illetve 1 db 3 ágyas is szóba jön, ha páratlanul vagyunk). Túravezetést 2 fővel. Nem tartalmazza a biztosítást, üzemanyag és autópálya díjakat, TR-be a belépő vízum árát , kaja-pia, belépők stb. A kísérő-autó (safty car) költségeit (ha szükség van rá), akkor szét dobjuk. Tavaly 10.000 HUF volt 1 motor egy emberrel , illetve 18.000 HUF 1 motor 2 utassal. Ez a hátránya. Az előnye, hogy a csomagokat be lehet pakolni vagy ha az utas megfárad, akkor be lehet ülni utazni is, de leginkább a biztonság. Bármikor történhet valami (baleset, műszaki hiba – 2010-ben mind2) , akkor rugalmasan tud haladni tovább a csapat és nem teszi senki sem tönkre a többiek nyaralását (akár akaratlanul sem). Üdv:
    Bikeman Zoli

  8. veressferenc november 12, 2010 at 9:20 du. #

    Üdv Zoltán!

    Nagyon tetszik a túra terv, szívesen csatlakoznék a párommal. Nekem egy Honda VT. 750 Shadow motorom van, nem tudom mennyire fér bele az elképzelésedbe. A költségeket egy kicsit bővebben ird le légyszíves. Üdv: Ferenc

  9. zsoltee77 november 8, 2010 at 7:44 du. #

    Közérdekű kérdésem, hogy ez az összeg mit tartalmaz?

  10. zsoltee77 november 8, 2010 at 7:21 du. #

    Ijj, nagyon tetszik, tavaly is lett volna hozzá kedvünk a párommal, de az időpont nem jó. 🙁 Augusztus második felében, szeptember elején van csak időnk túrázni ekkorát. 🙁

    Az időpont már tuti? 🙂

Hozzászólás a(z) VTX bejegyzéshez Click here to cancel reply.