Nyári álom, téli áron – Rendesi Zsolt

Nyári álom, téli áron

A cím kapcsán eszünkbe juthatna akár egy utazási iroda felhívása is, de mivel ez Magyarország egyik legjobb motoros magazinja, így ezen gondolaton túl is léphetünk.

Sokan kérdezték tőlem, hogy miért akarok épp télen motort venni. Azt nem tudom, hogy az év többi hónapjában milyen érzés lehet – mivel ez az első példány – de feltételezem, hogy akkor is adrenalin növelő hatású. Szóval nem tervezett volt, egyszerűen csak így jött ki. Na, és ha már így jött ki, gondoltam, a holtszezonban talán jobb lesz a szalonokban a fogadtatás és jobban fog a kedvezmény százaléka nőni.

Soron következő előre borítékolható kérdés lehet: Miért épp a DL-t? Belemehetnék különféle gazdasági elemzésekbe, ár/érték arány boncolgatásába, teszteredmények és különféle előkelő díjazások megmagyarázásába, de nem teszem, mert nem ez döntött.
Az egész valamikor egy távoli mediterrán szigeten, egy teraszon ülve kezdődött. A Retsinás palackból töltöttem az újabb kört, amikor egy V2-es hangja elnyomta Despina Vandi legújabb slágerét. A hang irányába kaptam a fejem és a V-Strom felirat fényképként égett a memóriámba. Akkor ott csak eljátszottam a gondolattal és máris a nyergébe képzeltem magam. Mivel egy sportmotorra nehezen tudnám 190 cm-es magasságommal rácsomagolni magam, úgy véltem, hogy ez a túraendúró olyan mintha épp nekem találták volna ki. Először talán ez csak egy fellángolásnak tűnt, de mint a példa is mutatja, nem az volt.

Szóval egy dolog volt biztos, az pedig a motor. Minden más –bőr vagy textil ruha, bukó, kesztyű, bakancs és még hosszan sorolhatnám – nagy kérdőjel volt. Milyet, mennyiért, honnan? Itt elkezdődött az internet éjszakákon át tartó böngészése, gyártók, kereskedők honlapjai és különböző fórumok olvasása.

Ahogy elmélyedtem a témában, egyre világosabbá vált, hogy mindenből – így motorból is – újat szeretnék. Mivel egyetlen Suzuki márkakereskedést sem ismertem, kénytelen voltam ismét a világhálóra támaszkodni. Szerencsére pillanatok alatt a kezemben, azaz a gépemben voltak a márkakereskedések címei. Mit tesz ilyenkor az ember? Van az a típus, aki bemegy az első útjába eső kereskedésbe és megrendeli álmai motorját listaáron. Van az olyan típus, aki körbejárja a témát – ne adj Isten – megversenyezteti a kereskedőket és ezután dönt. Én ez utóbbi kategóriába tartozom és nagyon éles kritikával olvastam a válaszleveleket.

A rendelkezésre álló ajánlatokat táblázatba rendezve szépen kialakult a „short list”. Nyilván nem csak és kizárólag az ár dominált, de a súlyozásnál azért ez kapta a legnagyobb százalékot. Három kereskedés maradt „versenyben”, akik mind árban, mind hozzáállásban kimagaslottak a mezőnyből. A győri Reál – ahol külön köszönet Laposa Gergelynek a tesztmotorozásért – a bicskei Interat és a Hollós Újpest. Ezen kereskedésekkel folytattam tovább az egyezkedést. Egy késő őszi napon, közel a zárórához barátnőmmel még beugrottunk az újpesti szalonba, hogy megnézzük, milyen is a fogadtatás.

Az ott tapasztalt, a vásárlóhoz való hozzáállással maximálisan elégedettek voltunk. Mivel a tervek között az is szerepel, hogy a kiszemelt vasat túrázásra is használnánk, ennek megfelelően fel is kell extrázni. Szerencsére a kiegészítők piacán is széles választékkal találkozik az ember. Már csak azt kell megálmodnia és persze kifizetnie, hogy melyik cég melyik termékét szeretné a motorján látni. A motorok között eltöltött pár óra sok kérdésemre választ adott. Mindig is annak a híve voltam, hogy a praktikumnak nem szabad a minőség és a megjelenés rovására mennie. A szalonban forgalmazott SW-Motech-es termékeket mintha az én elképzeléseim szerint készítették volna el. Ár/érték arányuk véleményem szerint kimagaslóan jó, minőségét tekintve bátran ki lehet jelenteni, hogy a felső kategóriába tartoznak a termékeikkel. A helyszínen kiállított bemutató motorokon látottak meggyőztek arról, hogy nem kell tovább keresgélnem.

Különösen tetszett az egyszerűen le- és felszerelhető doboztartó, ami nem zavar és rontja az összképet, ha épp nincsenek fent az aludobozok. Felkerült továbbá egy haspáncél, ami nemcsak szép, de rendkívül hasznos is. A bukócső nemcsak a motort hivatott védeni, de az oldalidomokat is képes megóvni, ha netán arra kerülne sor. A középállvány a gyárival megegyező, de annál kedvezőbb árú, a kézvédő nemcsak dob a motor kinézetén, de a merevítéseknek köszönhetően nem törik szét, mint a tiszta műanyag. A kétoldalra választott aludobozok, a motor színéhez számomra jobban passzoló, fekete színben kerültek fel. Az oldalanként 45 literes befogadóképesség a hosszabb túrák alkalmával nagyon hasznos szolgálatot tehet.

Tetszett és meggyőzött –így a motorra fel is került – a 12V-os csatlakozással bíró, egyszerűen le- és felszerelhető tanktáska is.
A végeredmény egy túrázásra alkalmas, szép, egyedi motor a túraendúró kategóriából, mindez megfizethető téli áron. Vannak ennél nagyobb és jóval drágább motorok, amiket etalonként kezelünk, köszönhetően a marketing gépezeteknek is, de azért az elgondolkodtató, hogy egy nagy propelleres alapárából két darab, ilyen felszereltséggel rendelkező DL kijön. Azt nem tudom megígérni, hogy engem az a bizonyos marketing gépezet nem fog soha bedarálni, de megnyugtató az a tény, hogy a most megvásárolt kiegészítőkről akkor sem kell majd lemondanom.

Rendesi Zsolt, 2011. március 21.

No Responses to “Nyári álom, téli áron – Rendesi Zsolt”

  1. Dénes Kálmán március 29, 2011 at 3:20 du. #

    Köszönöm, júliusban úgy néz ki visszatérünk a tetthelyre 😉

    A plexi a legmagasabb (2. állásban van) a toldat pedig szintén a legnagyobbra van nyitva. A bogarak max. a bukó legtetejét érik, a sisakplexi tiszta marad (a vezető számára mindenképp :D) Még egy nagyon hasznos és szintén olcsó kiegészítő ugrott be Neked: a kormányra lehet magasítót szerezni. Az enyémet a túra leírásomban a 3. képen láthatod hátulról számolva. Ez 3,5 cm-el emeli meg a kormányt, de mivel a Tiéd ABS-es, ez “csak” 2,5 cm-re lehetséges. Sokkal finomabban manőverezhetővé válik a motor és kényelmesebb tartást ad. Remélem segítettem, üdv.

  2. renzso március 28, 2011 at 9:36 du. #

    A kis toldat mellett a plexid milyen állásban van? Ezzel a bogarak is elkerülik a sisakodat?
    Olvastam a cikkedet, nagyon jó ki túra lehetett!

  3. Dénes Kálmán március 28, 2011 at 4:42 du. #

    Örülök, hogy jó tippet adhattam. Anno próbáltam az összes fogozatban állítani a gyárit, de egyik sem vált be, ez a toldat nullára redukálta a turbulenciát, ha kicsit behúzom a nyakam, 130-nál is hallom az apróbb mechanikai zajokat a blokkból 🙂

  4. vickos március 28, 2011 at 2:43 du. #

    Gratula a gépsárkányhoz! Sok-sok élménydús szerencsés km-t!

  5. renzso március 27, 2011 at 5:57 du. #

    @Kalmán: igen, tervben van az MRA plexi kiegészítő. Köszönöm a tanácsot, így valóban kapom a szelet rendesen 🙂

  6. renzso március 27, 2011 at 5:55 du. #

    @Bob , a Varaderot is nézegettem, de a DL-be szerettem bele 🙂 igaz, hogy 190 cm vagyok, de még csak meg sem közelítem a mázsát. A jelenlegi utitárs ~ 50 kg és jelenlegi szándékaim szerint nem is szeretném felhízlalni. Ismerkedni a kategóriával azt gondolom, hogy jó lesz. Aztán ha majd kinövöm, akkor majd jöhet valami nagyobb, erősebb.

  7. Dénes Kálmán március 24, 2011 at 4:05 du. #

    Az első képen láthatod, hogy mire gondoltam. http://www.motorostura.hu/build.asp?Module=news&ActiveModule=news&ActiveMode=DisplayArticle&ArticleID=563

  8. Dénes Kálmán március 24, 2011 at 3:49 du. #

    Gratulálok a motorhoz, sok balesetmentes kilómétert kívánok Neked! Egy kiegészítő jutott eszembe, ami hasznos lehet: a gyári plekóra egy plexi toldatot szerelj fel, mert különben rázni fogja a fejed a plexi kb 80-tól! Tapasztalatból beszélek, hasonló felszereltségű DL-el rendelkezem és 197 centi vagyok. Ha azt felteszed, nulla turbulencia éri a bukód, hihetetlenül hasznos és olcsó kiegészítő! Dobozokkal pedig soha a sorok közé! Így kb. olyan széles vagy mint egy maruti suzuki 😀 Üdv,Kálmán

  9. Bob március 24, 2011 at 2:26 du. #

    Szia, a Varadero-n nem gondolkodtál? Nem kicsi egy 650-es motor 1.90cm-re + esetleg túratársra mögötted + megpakolva?

  10. renzso március 23, 2011 at 4:17 du. #

    Köszönöm a visszajelzéseket.
    @kalevala, ami a top case-t illeti igazad van, de sajnos a trax ezen doboza gyakorlatilag használhatatlanul kicsi 🙁

  11. Gabor március 22, 2011 at 8:15 du. #

    Sziasztok!

    Jo volt olvasni a leirast,sztem is nagyon jo dontes volt.Mindenkeppen irj majd a tapasztalataidrol,a turaitokrol!

    Udv

  12. kalevala március 22, 2011 at 3:36 du. #

    Többször volt alkalmam átélni ezt a nagyszerű érzést ami egy új motor kicsomagolásakor elönti az embert ! Sok izgalmas túrát kívánok az okos döntés mellé ! ( …. az oldaldobozokhoz egy hasonló stílusú top case azért jobban illett volna ! :))

  13. Dr. Kertai János március 21, 2011 at 8:15 du. #

    Jó volt olvasni az írást, köszi.
    Egyébként gratula a géphez, nagyon jó motort vettél, az enyém májusban lesz 6 éves, de még mindig imádom.

Hozzászólás a(z) Dénes Kálmán bejegyzéshez Click here to cancel reply.