Česky Krumlov 2013.

Évek teltek el, mióta utoljára ott jártunk. Kíváncsi voltam mi változott azóta. Számomra ez a bohémiai városka csupa nosztalgia, ez az egyik kedvenc úti célom itt Európában. Az augusztus huszadikai hosszú hétvégét használtuk ki, megtoldva egy szabadnappal a végén és egy délutánnal az elején. 

Ilyen Cesky Krumlov a Google Earth-ön 1,5 km-es magasságból.

Az összes lényeges látnivaló ezen a kis területen van …

… beleértve a Moldva északi partján magasodó várat is.

 Hasznos blokk

Programunk

nap útvonal program
0 Budapest – 1-es út – Győr – 85-ös út – Sopron 220 km Szállás: Palatinus panzió
Séta a városban, sült tarja mustárral, házi sörrel utcán át, fagyi féláron 
1 Sopron – Ágfalva – Mattersburg – Forchtenstein – Bad Erlach – Seebenstein – Loipersbach – Neukirchen – Ternoitz – B26 – Puchberg – L138 – Pernitz – Gutenstein – L4057 – B21 – Kalte Kuchl – Sankt Aegyd Am Neuwalde – Kernhof – Terz – Mariazell – B20 – Reith – B28 – B39 – Frankenfels – Schwerbach – Mank – Sooss – Steinparz – Anzendorf – Rosenfeld – Melk – Emmersdorf – B3 a Duna mentén – Grein – Bad Kreuzen – Mönchdorf – Königswiesen – Unterweissenbach – Weitersfelden – Sankt Oswald Bei Freistadt – Freistadt – B38 – B126 – Studanky – Vyssi Brod – 160-as a Moldva mentén – Česky Krumlov 440 km Szerpentin Fraknó vára környékén, Gutensteinerhof, Gutenstein: kávé, Almdudler.
A 21-es út, Kalte Kuchl – Mariazell.
Ebéd: Kräuterhäusl, Puchenstuben.
Szállás: Romantick panzió Česky Krumlov.Vacsora: vendéglő a Moldva partján
2 Česky Krumlov – Mirkovice – Kaplice-Nadrazi – Kaplice – Benesov Nad Cernou – Horni Stropnice – Nove Hrady – Nova Ves Nad Luznici – Steinbach (Ausztria) – Langegg – Heidenreichstein – Ruders – Kautzen – Dobersberg – Slavonice – Kostelni Vydri – Telč – Krahulci – Mrakotin – Studena – Strmilov – Jarosov Nad Nezarkou – Horni Radoun – Svetce – Destna – Červená Lhota – Dirna – Lzin – Zahori – Donov – Drachov – Svinky – Komarov – Hodetin – Breznice – Tyn Nad Vltavou – Temelintől keletre 105-ös délnek – Hluboka Nad Vltavou – E49 – E55 – 39 – Kosov – Rajov – Česky Krumlov  290 km Kávé a főtéren Telčben. Pizza az olasz Pizzeria Italia étteremben Telčben. Červená Lhota – a vörös kastély. Hluboka kastélya délutáni napfényben. Krcma v Satlavské – csülök vacsora. Esti séta a várban. Ismerkedés Jan Saudek fényképeivel.
3 Česky Krumlov – Česke Budejovice – Dasny – Cesnovice – Nemcice – Netolice – Obora – Vitejovice – Prachatice – Volary – Lenora – Rasnice – Marchhäuser (Németország) – Freyung – Röhrnbach – B12 délnek – Passau – Satzbach – Hundsdorf – Hauzenberg – Krinning – Sonnen – Breitenberg – Ulrichsberg – Predni Zvonkova – Nove Chalupy – Zelnava – Horni Plana – Cerna V Posumavi – Kajov – Česky Krumlov  270 km Fékbetétet keresünk Kavasakihoz. SMRŽ MOTO, Česke Budejovice – itt nem volt. McCafé Passau felé. Mayer Suzuki és Kawasaki kereskedés és szerviz Passau – fékbetét csere. Séta Passauban. Ebéd a Vito’s Gustoria pizzériában. Vacsora Česky Krumlovban a Papa’s Living Restaurant-ban a Latrán utcában (ez nagyon tetszett).
4 Česky Krumlov – 166 – Brezovik – Ktis – Zbytiny – Volary – Horni Vltavice – 167 – 169 – Sumava Nemzeti Park – Rejstejn – Dlouha Ves – Susice – Kolinec – Mochtin – 22-es – Klatovy – Planice – Pacejov-Nadrazi – 186 – 188 dél – Velky Bor – Horazdovice – Trebohostice – Radomysl – Strakonice – Volyne – Ceprovice – Bavorov – Netolice – Česky Krumlov  290 km  Klatovy séta és sütizés, időnként egy kis eső. Ebéd – Strakonice Restaurace a pizzerie U Papeže. Vacsora a Pizzeria Latrán étteremben a Latrán utcában.
5 Česky Krumlov – Trhove Sviny – Nove Hrady – Weitra – Zwettl Stadt – Kleinschönau – L8245 – B37 – Gföhl – Krems An Der Donau – Dürnstein – Mautern An Der Donau – Traismauer – Heiligeneich – Asperhofen – Neulengbach – Hinterleiten – Klausen-Leopoldsdorf – Alland – Baden – Oeynhausen – Tattendorf – Pottendorf – Müllendorf – Wulkaprodersdorf – Klingenbach (határátkelő) – Sopron – Kópháza – Nagycenk – 84-es délnek – Sümeg – 7319 (nagyon jó út!) – Tapolca – Gyulakeszi – Köveskál – Zánka – Alsóörs – Lepsény – 7-es – Budapest 580 km Séta Dürnsteinben. Ebéd Badenben. Desszert Sümegen. Családi összejövetel és vacsora Alsóörsön.

Felszerelésünk

Két különböző motor, két különböző motorozási stílus:

Jelentős újításként ezúttal ne vittük magunkkal a nehéz fotó felszerelést, csak a Canon t1i és a Nicon Coolpix utazott velünk. Ez lehetővé tette, hogy csak egy kis méretű mágneses tanktáskát vigyek az útra, amibe minden belefért, amire egy rövid megállás alkalmával szükségünk lehetett.

Link

GPS adatok letöltése (GPS waypoints, tracks, routes)

 A bejárt útvonalak Garmin MapSource waypoint és track adatai a Garmin GPS készülékekre feltölthető formában. Hasonló útvonalat a megadott Waypoint adatok összekötésével tervezhetsz.

 

 0.nap: augusztus 16, péntek
 Budapest – 1-es út – Győr – 85-ös út – Sopron 220 km

Most is késő délután indultunk, kényelmesen készülődtünk, talán azt vártuk, hogy jobbra forduljon a nem túl jó idő. Este 9-kor érkeztünk Sopronba, a Palatinus szállóba. Mónika és Gábor már ott voltak. Kisétáltunk a Fő-térre, ahol aznap este valami utcabál volt. Épp a műsor végére értünk oda, de még válogathattunk az utcai konyhák illatos sült húsai közül. Én egy nagy adag zsíros tarját választottam sok savanyúsággal és házi sörrel.

“A Nemzet Sopronnak”

A Tűztorony barokkos kapukeretét a Kisfaudi-Stróbl szobrokkal azért kapták a soproniak, mert az 1921. december 14-i népszavazáson Sopron, továbbá Fertődoboz, Kópháza és Nagycenk úgy döntöttek, hogy Magyarországhoz kívánnak tartozni. Ágfalva, Harka, Fertőrákos, Sopronbánfalva és Balf ugyanakkor nem voltak annyira hűségesek, de végül a soproni többség miatt meghagyták azokat is Magyarországnak.

A tűztorony színes kivilágítást kapott

Sopronban a városközpontban lakni különös luxus, bár Sopron régi fénye megkopni látszik, de még mindig sok jó kis zugot lehet találni itt. A Palatinus fogadó pont jó helyen van egy esti sétára. A lila és zöld fényben úszó tűztoronytól elballagtunk a Széchenyi térre, ahol esténként féláron lehet fagyizni a Dömötöri sütemény és fagylaltüzletben.

 1.nap: augusztus 17, szombat
 Sopron – Ágfalva – Mattersburg – Forchtenstein – Bad Erlach – Seebenstein – Loipersbach – Neukirchen – Ternoitz – B26 – Puchberg – L138 – Pernitz – Gutenstein – L4057 – B21 – Kalte Kuchl – Sankt Aegyd Am Neuwalde – Kernhof – Terz – Mariazell – B20 – Reith – B28 – B39 – Frankenfels – Schwerbach – Mank – Sooss – Steinparz – Anzendorf – Rosenfeld – Melk – Emmersdorf – B3 a Duna mentén – Grein – Bad Kreuzen – Mönchdorf – Königswiesen – Unterweissenbach – Weitersfelden – Sankt Oswald Bei Freistadt – Freistadt – B38 – B126 – Studanky – Vyssi Brod – 160-as a Moldva mentén – Cesky Krumlov  440 km

Ezt az útvonalat Gábor tervezte. Így kell kb. 280 km-ből 440-et csinálni.

Gyors reggeli után felpakoltunk, kiszabadítottuk a motorunkat az udvari szűkre szabott parkolóból és beálltunk Gábor mögé, aki végig programozta az utat a Romantick szállóig úgy, hogy egyetlen lehetséges kerülőt sem hagyott ki. Ha valahol az égben egy kém műhold követett volna minket, az a célegyenesig biztos nem tudta volna kitalálni, hogy mi most Česky Krumlovba tartunk.

Szokásos reggeli rendetlenség. A szobánk kicsi volt, de nem tetőtéri, amit értékeltem.

Az ablakunk az udvari parkolóra nézett. Az osztrák autós, aki ránk állt csak nehezen kecmergett elő reggeli után.

A tűztornyot világosban is megcsodálhattam ennél a soproni benzinkútnál

Fraknó (Forchtenstein) vára felújítás alatt.

Itt kezdődnek az emelkedők.

Gutensteinben álltunk meg először egy kávéra. A Gutensteinerhof a vasútállomással szemben van. Balra van egy kis kerthelyisége.

A Wiener Neustadtot Mariazellel összekötő B21-es.

Kalte Kuchl – motoros találkozóhely a 21-esen. A teherautókat nem véletlenül terelik el!

A Kamel Theater állatkert Stájerország és Alsó-Ausztria határán, Kernhofban. Albino állatairól, köztük fehér tirgiseiről és cirkuszi tevéiről ismert látványosság.

Mariazellen csak áthajtottunk.

Gemeindealpe – síterep Mariazell közelében, előtérben Mariazell privát repülőterével, amit vitorlázó repülők használnak.

Sokan kint voltak aznap

Mariazellben már szívesen megálltam volna egy ebédre, de tovább hajtottunk és egy Puchenstuben nevű, mintegy 360 lakost számláló településen álltunk meg az út menti étteremnél más motorosok mellett.

Állatbarát Harley Davidsonos poggyászát medve vigyázza.

Kräuterhäusl, Puchenstuben – itt ebédeltünk

Bio sisakplexi tisztító – a Kräuterhäusl meglepetése motorosoknak.

Ebéd után.

Melknél keltünk át a Dunán. A melki Szent Benedek-rendi apátság barokk épületegyüttese az UNESCO világörökségi részét képezi. A National Geographic Traveler Magazintól 2008 novemberében a „Best Historic Destination in the World” címet is elnyerte 109 jelölt közül. 320 méter hoszú, 500 helyisége és 1.365 ablaka van, ha a Wikipédiának hinni lehet. A 2014-es belépő idegenvezetés nélkül 10,- EUR fejenként. 1978 és 2000 között nagyobb helyreállításon esett át. Az apátság mezőgazdasági és erdészeti bevételeit a turizmusból származó pénzek egészítik ki. Tőlünk aznap nem sok bevételt szereztek, de egy nyugodtabb napon majd visszajövünk ide is.

Melk – most ezen is csak átszaladunk.

A B3-mas Duna-menti út sokszor a vízszinttel egy magasságban fut. Szeretek erre járni.

Grein – itt hagytuk el egy tankolás után a B3-mast és fordultunk észak felé.

A faire Milch – azt jelenti 100%-ban osztrák, 100%-ban helyi termelő palackozta. Többször feltűnt az út mellett a piros-fehér-piros tehén.

Königswiesen felé. Van itt valahol egy Zündapp motor múzeum és a lakosság 70%-a a Néppártra szavaz.

Ez itt a cseh határállomás.

A Moldván hatalmas vízi élet zajlik. Százak szállnak csónakba, kajakba. A “kemp U Fíka” campingben, ahol csónakot lehet bérelni egy északra tartó moldvai csobogáshoz.

Romantickus szállásunk egy egykori malom épület nagyon apró ablakokkal.

A Romantick szálló egy régi malomépület átalakításával készült. Talán 3 szobája van az emeleten. Recepció csak időnként működik, telefonálni kell, ha megérkeztél. A pincében van egy kis konyha és étkező, hátul egy kis terasz. A minibár egy közös helyiségben kapott helyet. A tetőtéri szobák szűkösek, az ablakok különlegesen aprók. A központtól is viszonylag távol esik a hely és az ára sem volt különösen vonzó, a reggeliért külön kell fizetni, az viszont rendben van. A Romantickban a romantika annyi, hogy telerakták mindenféle régi holmikkal, meg általában pink, és lila színvilágú rongyokkal.

Este besétáltunk a központba. A vár és a Moldva között, a Latrán utca 1 szám alatt a Restaurace Lazebnában vacsoráztunk a folyó parti kerthelyiségben. A Latrán utcában több jó éttermet találtunk később, nem beszélve a palacsinta árusról, ahol mindig sokan állnak sorba.

Esti séta a vár felé.

 2.nap: augusztus 18, vasárnap
 Česky Krumlov – Mirkovice – Kaplice-Nadrazi – Kaplice – Benesov Nad Cernou – Horni Stropnice – Nove Hrady – Nova Ves Nad Luznici – Steinbach (Ausztria) – Langegg – Heidenreichstein – Ruders – Kautzen – Dobersberg – Slavonice – Kostelni Vydri – Telč – Krahulci – Mrakotin – Studena – Strmilov – Jarosov Nad Nezarkou – Horni Radoun – Svetce – Destna – Červená Lhota – Dirna – Lzin – Zahori – Donov – Drachov – Svinky – Komarov – Hodetin – Breznice – Tyn Nad Vltavou – Temelintől keletre 105-ös délnek – Hluboka Nad Vltavou – E49 – E55 – 39 – Kosov – Rajov – Česky Krumlov 290 km

Telč és Červená Lhota

A meleg reggeli fények nem jutnak be a szobánk apró ablakán.

Ez a fürdőszoba lőrése.

Tigris szerint 17 fok van, ami nem egy tipikus augusztusi átlag hőmérséklet fél tízkor.

Játékterem.

Telč ugyancsak a kedvenceim közé tartozik. A Bécs és Prága között egyenesen kb. félúton található. Bázisnak is kiválónak bizonyult egyszer korábban. Július végén, augusztus elején nagy népünnepélyeket tartanak a tágas, reneszánsz stílusban épített színes házakkal szegélyezett főtéren. Az épületek többsége a 14. században épült egy nagyobb tűzvészt követően, amikor az eredetileg fából épült városka rendesen leégett. A főtér az UNESCO által védett látványosság.

Telč  fekete kalapos tornyai.

Telč  főtere. Ezt is védelmébe vette az UNESCO.

Jól mutatnak körülöttem a csilli-villi chopperek.

Elvagyunk egymás társaságában, néha beszélgetünk is.

Gombás pizza az olasz Pizzeria Italia étteremben.

Červená Lhota – vörös kastély a sziklaszigeten.

Červená Lhota

Az idő jobbra fordult, úgy nézem egyesek könnyítettek a nehéz öltözéken.

Hluboka kastélya délutáni napfényben.

Ezúttal az Andy Warhol kiállítást is kihagytuk.

A kastély híres kilincse, nem éppen török barát művészi állítás.

A Satlavske utca kocsmája ezúttal csalódást okozott – nem volt jól megsütve a csülök.

A csirkesült rendben volt.

Késő délután a főtéren.

A rendőrök elektromos robogókat kaptak

Kilátás a várból.

Romantikus pink rózsás szoba berendezésünkhöz legkevésbé passzoló poszter.

A Romantick rózsaszín szobájának rózsa motívumos, masnis hangulatába egyáltalán nem illett a falon lógó Jan Saudek poszter, a Fekete bárány és fehér holló. Saudek ma már jól ismert brand, az 1966-os Life c. képével felkerült a befutottak listájára, bár a saját hazájában még sokáig várhatott az elismerésre. Kézzel színezett fényképei inkább erotikusnak mintsem romantikusnak jellemezhetők. Ha máshonnan nem, a Soul Asylum Grave Dancers Union lemezének a borítójáról biztosan sokan ismeritek. Ezen a korongon van a 94-es Grammy díjas Runaway Train: (“Runaway train never going back, Wrong way on a one way track, …”)

 3.nap: augusztus 19, hétfő
 Česky Krumlov – Česke Budejovice – Dasny – Cesnovice – Nemcice – Netolice – Obora – Vitejovice – Prachatice – Volary – Lenora – Rasnice – Marchhäuser (Németország) – Freyung – Röhrnbach – B12 délnek – Passau – Satzbach – Hundsdorf – Hauzenberg – Krinning – Sonnen – Breitenberg – Ulrichsberg – Predni Zvonkova – Nove Chalupy – Zelnava – Horni Plana – Cerna V Posumavi – Kajov – Česky Krumlov 270 km

Eredetileg is terveztünk egy kirándulást Passauba, de most egy fékbetétért mentünk oda.

A fékbetét fontos része a motoros kirándulásnak. Érdemes gyakran ellenőrizni, megtanulni hol van és mit kell nézni rajta, időnként cserélni, mert gyakran okoz kellemetlen meglepetést. Volt már ilyenben részünk Svájcban Triumphal, Norvégiában BMW-vel, Ausztriában Yamahával és most Csehországban Kawasakival is. Ilyenkor minden programot meg kell szakítani és fel kell keresni a legközelebbi márkaszervizt. Gábor Česke Budejovicében nézett ki egy Kawasaki boltot, először ezzel próbálkoztunk, de itt nem kaptunk alkatrészt. Maradt Passau, úgyis oda készültünk.

Česke Budejovicét elhagyva az iPhone-om kiesett a tanktáskából, mert nem húztam be a cipzárt. Rondán összetört az előlap, de más baja szerencsére nem történt. Okuljatok belőle. Húzzátok be a cipzárt.

Passaut is a szokásos módon, többnyire kisebb mellékutakon igyekeztünk megközelíteni. Egy alkalommal megálltunk egy McDonaldsnál kávézni. Közben berajzolgattam Gáborék térképére merre jártunk előző nap.

Mayerék Suzuki és Kawasaki szervize a B12 és a Salzweger Strasse kereszteződésénél található, még a városon kívül. Nem volt új alkatrészük, de egy alkalmas használt fékbetétet előástak valahonnan és azt felszerelték Gábor motorjára. Közben körülnéztem a szalonban. Különösen a robogók érdekeltek. Használt holmit egész jó áron lehetett kapni, de egy új Burgman kedvezménnyel együtt is 9.000 EUR volt.

Mayerék Suzuki és Kawasaki szervize.

A robogókkal szemezek.

A Kawasaki eltűnik szemünk elől, hogy aztán egy használt fékbetéttel térjen vissza.

Passau Alsó Bajorországi városka, itt találkozik három folyó, a Duna, az Inn és az Ilz. Itt találkoznak azok is, akik Duna menti kerékpár túrára indulnak Bécs felé. Nem csoda, hogy mindenütt nagy csomagokkal felszerelt kerékpárok parkolnak, még egy ilyen esős napon is, mint amikor arra vetődtünk.

Passaut viszonylag gyakran öntik el árvizek, vagy csak én gondolom úgy, de itt voltam 2002-ben, amikor a parti utcákon motoros hajó modelleket úsztattak, és csak néhány hónappal ezelőtt tetőzött az eddig feljegyzett legmagasabb árvíz, ami után még mindig takarították a belváros üzleteit. A 2013-mas vízszint nagyjából fél méterrel túlszárnyalta az 1501. évi rekordot.

A 2013.03.06-i vízállást még csak ceruzával jelölték be. Minden eddigi rekordot felülmúlt.

Passau a dunai sétahajók egyik kedvelt megállója.

Séta az Inn partján.

Eleredt az eső

A St Stephan dóm kívülről

Kerékpárok hosszú túrára felkészítve.

Dies Und Das

St Stephan dóm Passau

A St Stephan dóm orgonája

A St Stephan dóm barokkos díszítése

Valami sajtos pizzát sikerült rendelni a Vito’s-nál. Nagyon bejött.

Kilátás a Vito’s ablakából – elállt az eső.

Pasauból hazafelé egy kicsit délebbre mentünk, mint reggel. Nyugatról megkerültük a Lipnói víztározót.

Este esernyővel felszerelve mentünk vacsorázni a Papa’s Living Restaurantba. Feltétlenül ajánlom ezt a helyet. Általában sokan vannak, de a bárpult mellett jobbra van egy belső helyiség, amit nem mindenki vesz észre – ott talán van még szabad asztal.

A törött display nem akadályozza meg, hogy checkeljek a Foursqere-en.

Vega menü a Papa’s Living Restaurantban. Kiváló konyha, nagyszerű prezentáció.

Esernyővel mentünk haza

 4.nap: augusztus 20, kedd
 Česky Krumlov – 166 – Brezovik – Ktis – Zbytiny – Volary – Horni Vltavice – 167 – 169 – Sumava Nemzeti Park – Rejstejn – Dlouha Ves – Susice – Kolinec – Mochtin – 22-es – Klatovy – Planice – Pacejov-Nadrazi – 186 – 188 dél – Velky Bor – Horazdovice – Trebohostice – Radomysl – Strakonice – Volyne – Ceprovice – Bavorov – Netolice – Česky Krumlov  290 km

Kirándulás Klatovyba és vissza.

Gyakori látvány Csehországban a fasorok közé szorított keskeny út.

Új panzió.

Esőruhát veszünk.

Tigris Klatovy főterén.

Klatovy főtere

Idebenn legalább meleg van

Aznap kevesen álltak sorba fagyiért.

Strakonice – itt ebédeltünk.

Rántott sajtot kaptam.

Strakonice főtere.

Strakonice vára – csak megfordultunk a parkolóban.

Még világosban tudtunk sétálni.

Jan Saudek kiállítás – sajnos már zárva volt.

Túrós palacsinta. Kiváló desszert. Mellette van egy kürtős kalács árus is.

A Kolektiv mindig üres volt. Mellette a Bolero hangulatos kis étterem vízre néző terasszal.

Kirakat.

 5.nap: augusztus 21, szerda
 Česky Krumlov – Trhove Sviny – Nove Hrady – Weitra – Zwettl Stadt – Kleinschönau – L8245 – B37 – Gföhl – Krems An Der Donau – Dürnstein – Mautern An Der Donau – Traismauer – Heiligeneich – Asperhofen – Neulengbach – Hinterleiten – Klausen-Leopoldsdorf – Alland – Baden – Oeynhausen – Tattendorf – Pottendorf – Müllendorf – Wulkaprodersdorf – Klingenbach (határátkelő) – Sopron – Kópháza – Nagycenk – 84-es délnek – Sümeg – 7319 (nagyon jó út!) – Tapolca – Gyulakeszi – Köveskál – Zánka – Alsóörs – Lepsény – 7-es – Budapest 580 km

Hazafelé

Végre szépen sütött a nap. Kilenckor terveztük az indulást, de Gáborék még akkortájt sehol sem trartottak a készülődéssel, ezért előre küldtek minket. Düürnsteint és Badent néztem ki megállóknak aznapra, amellett, hogy továbbra is igyekeztem elkerülni a főutakat.

Reggeli teríték a Romantickban.

Elhagyjuk a szobánkat.

Elhagyjuk Cesky Krumlovot is.

Mellékutakon, fasorok között.

A GPS néha furcsa helyeken vitt keresztül, mint ez a múltból itt felejtett vasútállomás

Krems

Dürnstein főutcája

Amikor a közelben járok mindig felkeresem Dürnsteint. Most is tettünk egy kis kitérőt Kremsből nyugat felé, és sétáltunk egyet a Duna-menti településen. Dürnstein ma már romokban álló várában raboskodott 1191-1193 között Oroszlánszívű Richárd V. Leopold foglyaként. A várat állítólag Mátyás király is ostromolta, de csak a svédeknek sikerült lerombolni azt 1645-ben. A hegytetőre szorult településen az Ágoston rendi apátság, a Hotel Schloss Dürnstein luxusszálló, éttermek és kisebb boltok sokasága várja a főleg kerékpárral érkező turistákat. Sárgabarackból sokféle ételkülönlegességet készítenek Dürnsteinban.

Kisvendéglő Dürnsteinben.

A kék színű templomtorony lassan felújításra szorul.

A dünsteini történelmi sétaút kezdete. Uralkodók mesélnek magukról az útmenti táblákon. Ez itt II. Henrik király, Oroszlánszívű Richárd apja.

Sattelbach felé

Baden bei Wien 1804 és 1834 között a Habsburg császári család nyári üdülőhelye volt. A 19. század végére Baden az Osztrák-Magyar Monarchia legelőkelőbb gyógyüdülőhelyévé vált. A színház mellett parkoltunk és a Batzenhausel étteremben ebédeltünk.

A városi színház Badenben

Badenből Sopronba mentünk, onnan pedig a Balaton felé fordultunk a 84-esen. Sümegen megálltunk egy csokis palacsintára, aztán repültünk tovább Tapolca felé a Sümeg-Tapolca útvonal kiváló minőségű aszfaltján. Zánkánál kimentünk a partra és legközelebb Alsóörsön álltunk meg, ahová Krisztináék meghívtak vacsorázni. Sötétben indultunk Pest felé, végig a hetesen és 10 óra körül érkeztünk haza.

Agárdi György, 2013. november

Tags:

2 hozzászólás to “Česky Krumlov 2013.”

  1. Mlinárik Andrea május 1, 2014 at 3:26 du. #

    Korábbi ajánlásod alapján mi is “levadásztuk “pár éve a híres csülköt. Sajnos csalódottan távoztunk, akkor sem volt rendesen átsütve (tán még szaga is volt).A forgalmat nézve nagyüzemben készül eme egyébként fantasztikusan tálalt fogás, de a minőség rovására megy a kapkodás.

  2. misteth akos november 6, 2013 at 12:47 du. #

    Szia Gyuri! Klassz út lehetett, de egyszer próbáld ki a sögyár kocsmáját Krumlovban. Lent van a Moldva parton, szuper a csülök!
    üdv
    Àkos, a Bagoly

Hozzászólás a(z) misteth akos bejegyzéshez Click here to cancel reply.