A Colmar projekt 2013.

Tíz napig tekeregtünk Ausztria, Németország, egy kicsit Olaszország és Franciaország válogatott tájain, kerülve a főutakat, egyszer-egyszer megállva egy vidék turisztikai látványosságainál. A Colmar projektet még 2012-ben kezdtük szervezni. A szállás foglalás és az útvonal tervezés mind Tamás érdeme. Köszönjük Neki.

Hasznos blokk

Útvonaltervünk

Nap km Útvonal Szállás
06.20.
csüt
220 Budapest – 7-es Székesfehérvár – Veszprém (8-as)- Körmend Berki panzió
06.21.
p
393 Körmend – Rábafüzes – Rudersdorf – Fürstenfeld – Seebersdorf – Kaindorf – Pöllau – Birkfeld – Passail – Frohnleiten – Peggau – Södingberg – Barnbach – Köflach – Pack – Twimberg – Klippitztörl (1.644 m) – Althofen – Friesach – Metnitz – Flattnitz – Paal – Stadl An Der Mur – Predlitz – Ramingstein – Mauterndorf – Tweng Hotel Gell
Tauernstraße 23
Tweng, 5563
06.22.
szo
516 Tweng – Obertauern – Radstadt – Wagrain – Sankt Johann Im Pongau – Bruck An Der Grossglocknerstrasse – Grossglockner Alpenstrasse – Winklern – Matrei (visszafordulás) – Huben – Erisbach – Staller Sattel (2.052 m) – Brunico – Mules – Vipiteno – Jaufenpass (2.099 m) – San Leonardo In Passiria – Corvara – Timmelsjoch (2.474 m) – Sölden – Imst – Nassereith – Fernpass – Lermoos Lärchenhof
Gries 16
Lermoos, 6631
06.23.
vas
382 Lermoos – Ehrwald – Biberwier – Bichlbach – Stanzach (L21) – Warth – Au – Andelsbuch – Egg – Dornbirn – Bregenz – Lindau (Bodensee) – Friedrichshafen – Engen – Hausen – Hüfingen – B31 – Birklehof (terelés Thurner és Buchenbach felé) – Freiburg (Opfingen) Hotel Blume
Freiburgerstrasse 1
Freiburg im Breisgau, 79112
Németország
06.24.
hétfő
 108 Freiburg (Opfingen) – Colmar: kávé a l’ Amandine teraszon, csónakázás – Kaysersberg: séta a főutcán – Riquewihr: bor a Le Medieval étterem teraszán, vacsora – Freiburg (Opfingen) Hotel Blume
06.25.
kedd
 261 Freiburg (Opfingen) – Sélestat – Sainte-Marie-Aux-Mines – Route Des Crêtes (D148) – Route Du Wettstein (D48) – Munster – Col de la Schlucht (D417) – Route Des Crêtes (D430, D431) – Uffholtz – D83 – Ungersheim – Ensisheim – Neuf-Brisach – Breisach Am Rhein – Freiburg (Opfingen) Hotel Blume
06.26.
sze
 409  Freiburg (Opfingen) – Schramberg – Oberndorf Am Neckar – Rosenfeld – Geislingen – Bisingen – Hohenzoller kastély (Burg Hohenzollern) – Hechingen – Burladingen – Gammertingen – Sigmaringen – Krauchenwies – Altshausen – Aulendorf – Grimmenstein – Christazhofen – Harbatshofen – Oberstaufen – Hittisau – Lingenau – Schwarzenberg – Mellau – Au – Damüls – Ludesch – Bludenz – Schruns Gasthof Rhätikon
Rätikonstraße 6
Schruns, 6780
06.27.
csüt
 246  Schruns – Partenen – Silvrettastrasse (zárva volt, visszafordultunk) – Schruns – Bludenz – Innerbraz – Dalaas – Sankt Anton Am Arlberg – Landeck – Fliess – Wenns – Arzl Im Pitztal – Oberrain – Oetz – Kühtai – Gries Im Sellrain – Seefeld Landhaus Klausnerhof Hotel Garni
Alte Leutascher Straße 57
Seefeld, 6100
06.28.
p
 275 Seefeld In Tirol – Innsbruck – Wattens – Swarovski Kristallwelten – Schwaz – Wörgl – Söll – Sankt Johann In Tirol – Fieberbrunn – Waidring – Lofer – Unken – Fieberbrunn – Ramsau Bei Berchtesgaden – Königssee – Berchtesgaden – Obersalzberg – Oberau – Hallein – Golling An Der Salzach – Voglau – Postalmstrasse – Weissenbach – Strobl am Wolfgangsee Hoferbauergut
Aigen-Voglhub 10
Strobl am Wolfgangsee, 5351
06.29.
szo
 361  Strobl am Wolfgangsee – Sankt Gilgen – Winkl – Unterach Am Attersee – Weissenbach Am Attersee – Bad Ischl – Ebensee – Gmunden – Micheldorf – Windischgarsten – Österreichische Eisenstrasse – Altenmarkt – Grossreifling – Palfau – Wildalpen – Gusswerk – Mariazell – Terz – Kernhof – Kalte Kuchl – Gutenstein – Pernitz – Puchberg Am Schneeberg Pension Triebl
Schneebergstr. 63
Puchberg, 2734
06.30.
vas
 296  Puchberg – Ternitz – Neunkirchen – Hochwolkersdorf – Weppersdorf – Deutschkreutz – Kópháza – Nagycenk – Kapuvár – Csorna – Győr – Komárom – Tata – Biatorbágy – Budapest

Felszerelésünk

A motorok: két BMW 1200 GS Adventure és Tigris (Yamaha FJR1200A). Mindhárom motoron ketten ültek. A csomagokat ezúttal nekünk kellett szállítani, nem volt kísérőautónk.  A BMW-k két-két vízálló zsákot hoztak az oldaldobozok tetejére kötözve. Tigrisre csak egy kis méretű mágneses tanktáskát tettem, a nagy fotó felszerelés ezúttal is otthon maradt. Kevés tartalékkal három napra való cuccot csomagoltam és egyszeri mosással valahogy kijöttem ennyiből. A csomagolást segítették a színes zippzáras, valamilyen szinten átlátszó, vagy hálós műanyag zsákok, amelyek egyrésze a Mountexből, másik részük az IKEA-ból származik.

Az időjárás az első nap volt kedvező, a továbbiakban végig 14-17 fok közötti hőmérsékletben, a hegyekben egyszer-egyszer 10 fok alatt is motoroztunk, a leghidegebb, amit mértem 4 fok volt. Az eső sokszor esett, gyakran kellett esőruhát fel/levennünk. Sokat fáztam és jól jött a markolat fűtés. Az ülésfűtés is hasznos lett volna, vagy legalább egy szivargyújtós melegítőpárna. A téli béléseket otthon hagytuk az esőbéléssel együtt (nem is értem hogy találhatták ki ezt a kabát alatti esőruhát). A kabát alá könnyebben kezelhető polár pulcsit vettünk hideg ellen. Ilyenből érdemes a zsebes, végig cipzáras változatot választani. A hátsó zsebes motoros kabát két személyes utazásokhoz kiváló. Többek között elfér benne egy kis vízhatlan zsák is a fényképezőgépnek, ha elkezd esni az eső.

A túra útvonalát Tamás mindig az indulás előtt tervezte. A tájékozódáshoz Ausztriában hasznosnak bizonyult a freytag and brendt “Motorrad Guide Österreich” című 1:200.000-es, extraként 50 motoros túra leírását tartalmazó atlasza (Die 50 shönsten Touren). Franciaországban a Michelin 131 ZOOM France, Forét Noire, Alsace, Vallée du Rhin, szintén 1:200.000-es térképe volt a nyerő, amely egyben tartalmazta a Fekete-erdőt és Elzászt. Colmarban vettem, 5,30 EUR volt az ára.

Élményeink

A top látnivalók:

• Colmar, Franciaország – óvárosának fagerendás házairól híres település (olyasmi, mint a közeli Strasbourg)
  • Kayserberg, Franciaország – kisváros óvárosi sétáló utcával
  • Riquewihr, Franciaország – fallal körülvett kisváros lejtős óvárosi sétálóutcával turistáknak
  • Hohenzoller kastély (Hechingen mellett), Németország – a Hohenzollerek jól karbantartott, méretes kastélya, néhány fényűzően berendezett szoba vezetett túrával látogatható
  • Swarovski Kristallwelten, Wattens, Ausztria – progresszív modern művészetek múzeuma Swarovski áruházzal
  • Bad Ischl, Ausztria – ide elsősorban a Zauner cukrászdáért járnak az emberek, itt volt Sissi nyári rezidenciája

A legjobb utak

• Grossglockner Alpenstrasse
  • Huben és az olasz Brunico között az L25 és az egy sávos Strada Provinciale Anterselva
  • Jaufenpass (2.099 m) és Timmelsjoch (2.474 m)
  • Route Des Crêtes
 0.nap, 06. 20. csütörtök
 Budapest – Körmend
220 km

Rettentő volt aznap a hőség, igyekeztünk minél későbbre halasztani az indulást. Kb. délután hatkor hagytuk el a házat és a hetesen gurultunk le kényelmes tempóban Székesfehérvárig. A Velencei-tavat északról kerültük meg. Székesfehérvártól a nyolcast követtem. Arra emlékszem, hogy akkor is hosszan a szemembe sütött a nap, mint általában, amikor délután nyugat felé motorozom.

Valahol Jánosháza környékén járhattunk, amikor egy őrülten száguldó motoros tűnt fel mögöttem. Lassítottam, lehúzódtam, aztán lassan kirajzolódtak a fekete Adventure körvonalai. Zoliék értek utol minket. Innen együtt mentünk a körmendi Berki panzióba.

A Berkiben a keleti oldalon kaptunk padlásszobát egy oszlop ventilátorral volt felszerelve, ami csak kavarta a forró levegőt egész éjszaka. Kilenckor érkeztünk, rögtön megvacsoráztunk. Később Tamásék is beestek és még nekik is jutott meleg kaja. A Berki étterme jobb volt, mint a szobái.

1.nap, 06. 21. péntek
 Körmend – Rábafüzes – Rudersdorf – Fürstenfeld – Seebersdorf – Kaindorf – Pöllau – Birkfeld – Passail – Frohnleiten – Peggau – Södingberg – Barnbach – Köflach – Pack – Twimberg – Klippitztörl (1.644 m) – Althofen – Friesach – Metnitz – Flattnitz – Paal – Stadl An Der Mur – Predlitz – Ramingstein – Mauterndorf – Tweng
393 km

Reggel kényelmesen indultunk, Tamásék még vásároltak ezt-azt, kigurultunk a rédicsi MOL kúthoz, ott vártuk meg őket. Tamás térképen tervezte meg az utat, úgy hogy Grazot északról kerüljük meg, valahol Graz fölött átadjuk a GPS-nek az irányítást, Köflachig, aztán megint Tamás következik a térképpel.

A térkép ezúttal nem akármilyen térkép, hanem kifejezetten a motorosoknak készült túra ajánló, amely 50 túraútvonalat tartalmaz Ausztriában. Mindegyikről van egy rövid leírás is a könyvecskében, amely egyébként ugyanolyan, mint egy kétszázezres spirálos Ausztria. A térképpel Tamás egy osztrák kúton találkozott egy korábbi utazásuk alkalmával.

A Packerstrasse (70-es út) és a 78-as út találkozásánál egy Twimberg nevű kis faluban áll a Gasthof zur Packstrasse, az autópálya közvetlen közelében, bár az egy magas viadukton messze Twimberg fölött megy el. Lehet olcsó menüt kapni, úgy emlékszem 9€-ért. Ott ebédeltünk. Kedves volt a kiszolgálás. A motorosokat is szívesen látják.

Twibergben a Gasthof zur Packstrasse előtt.

Levettük a kabátokat olyan meleg volt.

A hegyi utakon tekeregve, gyakran használtam a hátsó féket. Az lehetett az oka, hogy az első új betétei szörnyű csikorgó zajt csaptak minden lassításnál. Egyszer csak azt vettem észre, hogy a hátsó fékpedál eltűnik a lábam alól, ugyanúgy, mint a gázpedál a kocsiban, amikor bekapcsolom a tempomatot. Ilyennel még nem találkoztam. Zoli szerint csak annyi történt, hogy felforrt a fékfolyadék. Kicsit megálltunk egy patak partján megvárni, amíg kihűl.

Friesachban bekanyarodtunk az óvárosba és megálltunk a kockakövekkel kirakott főtéren fagyizni. Hangulatos városka a dombok között, várrommal, két nagyobb templommal, szép házakkal. Ez Karintia legrégebbi városa. Valaha a Bécs és Velence közötti fő kereskedelmi út egyik állomása volt. A hegyen álló Petrsberg kastély a második évezredben fontos szerepet játszott a helyi történelemben, mondják, hogy Oroszlánszívű Richárd is lakott itt egyszer, amikor épp megszökött V. Leopold fogságából.

Friesach főtér

Predlitz és Mauterndorf között a 95-öst követtük, azután a 99-est. A szállásunk Twengben volt a Hotel Gellben. Tweng kis falu Mauterndorf fölött. Az út mellett rögtön jobbra áll a szálloda, félúton az Obertauern és a Mauterndorf síterepek között. Kicsit délebbre közel van a Katschberg is.

A Hotel Gell Twengben – síeléshez is kiváló

2.nap, 06.22. szombat
 Tweng – Obertauern – Radstadt – Wagrain – Sankt Johann Im Pongau – Bruck An Der Grossglocknerstrasse – Grossglockner Alpenstrasse – Winklern – Matrei (visszafordulás) – Huben – Erisbach – Staller Sattel (2.052 m) – Brunico – Mules – Vipiteno – Jaufenpass (2.099 m) – San Leonardo In Passiria – Corvara – Timmelsjoch (2.474 m) – Sölden – Imst – Nassereith – Fernpass – Lermoos

Szombaton Obertauern felé indultunk, de a viszonylag unalmas Zell am See, Mittersil, Zell am Ziller, Insbruck vonal helyett egy délről kerülő megoldást választottunk. A Grossglockneren és Lienzen keresztül akartunk Leermoosba jutni.

Obertauernben minden a síelésről szól

Radstadtnál igazi szombati csúcsforgalomba kerültünk, előzhetetlen kocsisorokkal. Ez már előre vetítette, hogy a Grossglockneren is sokan lesznek. Az aprócska Bruck falunál, a Grossglockner Alpenstrasse északi bejáratánál tértünk le a 311-es útról. A Grossgleckner látványútjáról már sokszor, sokan meséltek ezeken az oldalakon. Most is élmény volt, mint már annyiszor. Élveztük a napsütést, hogy messzire lehet látni, hogy nagyszerű az út és végre a hőségtől sem szenvedtünk. felmásztunk mindenhová, ahová csak motorral lehet, fényképeztük az itt-ott még havas tájat.

Az Alpenstrasse  bejáratnál trike-ok gyülekeztek. Akkortájt volt a környéken egy nagy találkozójuk.

Csúcsforgalom az Edelweiss csúcsra vezető szerpentinen.

Aznapi kreatívom.

Jobb szélen a Grossglockner – most épp kikukucskált a felhők közül.

Egy kis vörös can-am Spider Roadster. Ez is trike, csak fordítva – ezres V2-es motor, 75kW, 105 Nm, 5 sebesség, kb. 400 kg, 155 l csomagtér. Széles, mint egy autó, kényelmetlen, mint egy motor, de az kétségtelen, hogy megfordulnak utána.

A fényképész …

… és a modellek.

Legurulás.

Kisebb hófoltok között haladunk. Még csak július van.

Mindenki tiszteletben tartja a helyi lakosok elsőbbségét.

Ebéd a magasban

Lienz után a Felbertauern Bundesstrasse, a 108-as út felé kanyarodtunk, de az alagút le volt zárva, amit Huben után vettünk észre. Huben az a falucska, ahol a Kals am Grossglockner síterep felé kell elkanyarodni. Matreinél visszafordultunk és Hubennél jobbra kanyarodtunk Olaszország felé. Ahogy nyugat fele tartottunk úgy lett egyre rosszabb az idő, a határ felé közeledve eleredt az eső.

Az osztrák – olasz határon mesés kis egysávos lámpás úton lehet átkelni az osztrák Huben és az olasz Brunico között. Az út neve L25 az egyik oldalon és Strada Provinciale Anterselva (SP44) a másikon, nem nehéz kitalálni melyiken. Sajnos végig áztunk ezen az úton, amit semmiképp nem hagynék ki, ha még egyszer erre járhatnék. Vigyázni kell vele az olasz oldalon, mert többnyire még egy motor sem fér el a szembejövő autók mellett. A lámpa úgy emlékszem óránként egyszer váltva engedi át a forgalmat egyik és másik irányban. Az osztrák oldalon ez még a Nationalpark Hohe Tauern területe, a határ után Parco Naturale Vedrette Di Ries a természetvédelmi övezet neve.

A lámpás út kijáratánál a Lago Di Anterselva mellett beültünk egy kávéra és süteményre a Seehausba. Ha nem ellenőriztem volna a blokkot, eggyel több sütit fizettem volna.

A Seehaus éttermében vártuk ki, hogy elálljon az eső.

A Brenner felé vezető utat Vipitenoig követtük, aztán letértünk róla balra a Via Passo Giovora (SS44). San Leonardo In Passiria-nál megint Ausztria felé mentünk az SS44Bis jelű utacskán, amit az osztrákok Timmelsjochstrasse néven ismernek, amúgy B186 a jele.

Most még a Brenner felé tartunk. Már nem is emlékszem, hogy öltöztünk, vagy vetkőztünk-e. Talán inkább az utóbbi.

Magasan vagyunk. Hideg van.

Ebből lehetne egy kis hóbüfét építeni.

Már megint zavarjuk a helyi forgalmat.

Hochgurgl, ahol fizetni kell az átkelésért a Timmelsjochon.

Még mindig Hochgurgl

A fába vájt homorú arc annak a szemléltetésére szolgál, hogy a fenyő milyen sokáig megőrzi az illatát.

Ázunk, fázunk.

A szállásunk Leermoosban egy hosszú alagút után néhány méterre volt. Imst és Nassereith felől közelítve a lenyugvó nap hihetetlen vörös színűre festette a környező kopár, sziklás hegyeket. Fényképezőgép persze nem volt kéznél, mert sokszor elázott volna, így aztán lemaradtunk arról, hogy ezt a csodás fényjátékot megosszuk Veletek. Menjetek el, nézzétek meg magatok.

A vörös fények már csak egy kis felhőn maradtak ott.

Este sétáltunk egyet Leermoosban, és megcsodáltuk az évente egyszer, a nyári napfordulón megrendezett tüzes hegyek “Berge in Flammen” éjszakáját. (Még egy ok, hogy oda menjetek.) A nyári napforduló az északi féltekén június 21-én van (esetenként 22-én vagy 20-án). A környékbeli hegyoldalakon ilyenkor fáklyákkal hatalmas alakzatokat raknak ki. Sokan látogatják az eseményt. Több magyar rendszámú autót is láttunk az éjszakai forgatagban. Hihetetlen kocsisorok araszoltak hazafelé az utakon.

Leermoosról érdemes tudni, hogy a tiroli Zugspitz Arena síterep és kirándulóhely egyik központja Ehrwald és Biberwier mellett. A német határhoz közel fekszik, Füssen mindössze 20 km-re van innen légvonalban 11 óránál. A Zugspitze maga Bajorországban van, és ez Németország legmagasabb hegye.

Az éjszakát Leermoosban a Ferienanlage Hotel Garni Lärchenhof **** szállóban töltöttük. Tágas szoba, jó kiszolgálás, benzinkút az ajtó előtt közvetlenül balra, ahol még kedvezmény is jár a szállóvendégeknek.

3.nap, 06.23. vasárnap
 Lermoos – Ehrwald – Biberwier – Bichlbach – Stanzach (L21) – Warth – Au – Andelsbuch – Egg – Dornbirn – Bregenz – Lindau (Bodensee) – Friedrichshafen – Engen – Hausen – Hüfingen – B31 – Birklehof (terelés Thurner és Buchenbach felé) – Freiburg (Opfingen)
382 km

A napot azzal kezdtük, hogy körbementünk a völgyben az Ehrwald, Biberwier, Leermoos útvonalon, majd amennyire lehetett távol tartva magunkat a főutaktól az osztrák oldalon maradva közelítettük meg Bregenzt és a Bodensee partján keresztezve a határt Lindauban álltunk meg.

Rendezzük az adminisztrációt.

A Ferienanlage Hotel Garni Lärchenhof ****

Leermoos egyik luxusszállója, még nem öt csillag, de már több, mint négy.

Kicsit eltévedtünk, most visszafordulunk.

Ha már meg kellett állnunk felöltözünk, mert fázunk.

Valószínűleg ők is a trike találkozóra mentek.

Itt vagyunk bent a Dorfcaféban.

Az aznapi itiner tervezete

Kilenc fok van. Normális ember ilyenkor nem megy ki motorozni.

Szépek a Japán fűzfák, a mieinknek  otthon valamiért nem fehérednek ki a levelei.

Parkolással bajlódunk Lindauban a vasútállomás előtt.

Lindau szimbólumai: a bajor hatalmat jelképező oroszlán és Bajorország egyetlen, 1856-ban épült világítótornya (Neuer Leuchtturm).

4.nap, 06.24. hétfő
 Freiburg – Colmar: kávé a l’ Amandine teraszon, csónakázás – Kaysersberg: séta a főutcán – Riquewihr: bor a Le Medieval étterem teraszán, vacsora – Freiburg
108 km

Dundi hajóskapitánnyal később közelebbről is megismerkedtünk

Elzászban a gólya kultusz még nagyobb, mint nálunk

Hopp, itt elfelejtettem behúzni a hasam …

Ez már Kaysersberg, itt kezdődik az óvárosi sétáló utca

A magabiztos fellépés a titkom

Riquewihr

Tipikus elzászi csendélet

5.nap, 06.25. kedd
 Freiburg (Opfingen) – Sélestat – Sainte-Marie-Aux-Mines – Route Des Crêtes (D148) – Route Du Wettstein (D48) – Munster – Col de la Schlucht (D417) – Route Des Crêtes (D430, D431) – Uffholtz – D83 – Ungersheim – Ensisheim – Neuf-Brisach – Breisach Am Rhein – Freiburg (Opfingen)
261 km

Munster piaca

Nemrég megvolt a 100.000. km

6.nap, 06.26. szerda
 Freiburg – Schramberg – Oberndorf Am Neckar – Rosenfeld – Geislingen – Bisingen – Hohenzoller kastély – Hechingen – Burladingen – Gammertingen – Sigmaringen – Krauchenwies – Altshausen – Aulendorf – Grimmenstein – Christazhofen – Harbatshofen – Oberstaufen – Hittisau – Lingenau – Schwarzenberg – Mellau – Au – Damüls – Ludesch – Bludenz – Schruns
409 km

7.nap, 06.27. csütörtök
 Schruns – Partenen – Silvrettastrasse (zárva volt, visszafordultunk) – Schruns – Bludenz – Innerbraz – Dalaas – Sankt Anton Am Arlberg – Landeck – Fliess – Wenns – Arzl Im Pitztal – Oberrain – Oetz – Kühtai – Gries Im Sellrain – Seefeld
246 km

Ez az ablak nagyon megtetszett. Ilyet szeretnék otthonra is sokat.

A seefeldi Klausnerhof volt a legtágasabb és legszebb szállásunk.

8.nap, 06.28. péntek
Seefeld In Tirol – Innsbruck – Wattens – Swarovski Kristallwelten – Schwaz – Wörgl – Söll – Sankt Johann In Tirol – Fieberbrunn – Waidring – Lofer – Unken – Fieberbrunn – Ramsau Bei Berchtesgaden – Königssee – Berchtesgaden – Obersalzberg – Oberau – Hallein – Golling An Der Salzach – Voglau – Postalmstrasse – Weissenbach – Strobl am Wolfgangsee
275 km

A Swarovski Kristályvilág erősen megosztja a látogatóit. Van akinek nagyon tetszik, sokan azonban nagyot csalódnak, mert azt remélik, hogy megtudnak valamit a kristályokról, vagy arról, hogy hogyan készítik a Swarovski termékeket. A Kristályvilág ezzel szemben egy exkluzív modern művészeti múzeum, amelyben a kristályok előfordulnak ugyan itt-ott, de nem játszanak fontos szerepet. A kristályok iránt érdeklődőknek egy áruház méretű Swrovski bolt jut a kijárat közelében, ahol viszont minden Swarovski termék kapható. Mindez nem is lenne baj, ha a látogatók kapnának valami előrejelzést, hogy mi vár rájuk a 11€-s belépődíjért.

Odébb a Swarovski gyárban történik a csoda, de nem kötik az orrunkra hogyan.

Már megint öltözködünk.

Becsületkasszás hűtőszekrény a szállásunkon – büfé helyett.

9.nap, 06.29. szombat
 Strobl am Wolfgangsee – Sankt Gilgen – Winkl – Unterach Am Attersee – Weissenbach Am Attersee – Bad Ischl – Ebensee – Gmunden – Micheldorf – Windischgarsten – Österreichische Eisenstrasse – Altenmarkt – Grossreifling – Palfau – Wildalpen – Gusswerk – Mariazell – Terz – Kernhof – Kalte Kuchl – Gutenstein – Pernitz – Puchberg Am Schneeberg
361 km

10.nap, 06.30. vasárnap
 Puchberg – Ternitz – Neunkirchen – Hochwolkersdorf – Weppersdorf – Deutschkreutz – Kópháza – Nagycenk – Kapuvár – Csorna – Győr – Komárom – Tata – Biatorbágy – Budapest
296 km

Agárdi György, 2012. július

Tags: , ,

One Response to “A Colmar projekt 2013.”

1. Ibi augusztus 5, 2013 at 8:51 du. #

Isteni képeket láttam, gyönyőrü helyeken jártatok. Nagyon jó lenne elmélkedni az írói vénàval megàldott költő iràsán.De mikor kerül rá sor? Már nagyon várom !!!!!!