Krumlovi nosztalgiatúra

2003-ban nagy sikere volt a dél-bohémiai túrának. Amikor visszamentünk, azt hittem nosztalgiázni fogunk. Ugyanúgy a Fontana szálloda főtérre néző szobáit akartuk lefoglalni, de azt már nem kaptuk meg. Talán jobb is volt így: sohasem ismertük volna meg a Kraus fogadót a közeli Prostredny Svince-ben és Kraus urat magát, aki csellistaként dolgozik egy helyi zenekarban.

Túra útvonal
1. nap Budapest – Becs – Stockerau – Schrems – Gmünd – Throve Sviny – Prostredny Svince, kb. 425 km.GALÉRIALINK!
2. nap Ceske Budejovice – Strakonice – Susice – Guzzi találkozó – Vimperk – Volary- Vyssi Brod – Rozmberk – Cesky Krumlov, kb. 270 km.
3. nap Prostredny Svince – Mauthausen felé délnek – B3 keletnek – Dürnstein – Krems – Bécs – Schwechat – Bruck – Parndorf – Mosonmagyaróvár – Budapest, kb. 530 km.

1. nap  2004. május 7.

A találkozóhelyünket egy csoport Guzzis foglalta el. Azt mondták, hogy Guzzi találkozó lesz Budejovicében. Kifelé a legrövidebb utat választottuk, kerülve az autópályákat. Csak Schwechatnál jöttünk fel az A4-re, hogy átszaladjunk Bécsen. Igaz az A22-esen rajta ragadtunk egy kicsit. Térkép helyett egy nagy betűkkel nyomtatott útvonaltervet vittem, melyet most próbáltam ki először és nagyszerűen bevált, annak ellenére, hogy nem nulláztam le az órát induláskor és ezért menet közben sokszor algebráztam. Nem tévedtünk el egyszer sem.

A kis “sárga” utakat követve jutottunk el az észak felé futó 3-masra. Ezekre Erika csak úgy emlékezett, mint a “földutak a tavak mellett”. Nem igazán szélesek és nem is nagyon jók, de nagyon kalandosak. Egy busz és egy személyautó rondán össze is borult amikor ott voltunk. Alig tudtunk elmenni mellettük.

A fogadót könnyű volt megtalálni. A valamikori gazdasági épületet nagyon szépen felújították, nem is hittük el, hogy nem mi vagyunk az első vendégek. A tulaj azt mondta 96-ban volt az utolsó felújítás, azóta ilyen.

Este bementünk Cesky Krumlovba, egyenesen a tavaly már kipróbált pincekocsmába, ahol nyílt tűzön sütik a húsokat és nagyszerű csülköt lehet kapni. Foglaltunk helyet másnapra, de mivel volt épp helyük aznapra is, ottmaradtunk. Csak egy nagyon hangos német társaság tudott minket elüldözni. Este még sétáltunk egy kicsit, csak amennyire a csülök engedte. Elmentünk a várárokhoz megnézni a macikat.

2. nap  2004. május 8.

A második napon kellemes, kissé hűvös időre számíthattunk. Reggeli után Kopasz bemutatta Harley-s alsóneműit, és azt mondtuk, hogy motorozni megyünk: megkeressük a Guzzisokat. A helyiek nem tudtak róluk. Azt mondták, csak egy régi autóbemutató lesz Budejovicében. Odamentünk először a főtérre. Az autók is ott voltak. Egy brit vándortársulat állította ki a régiségeket.

Ceske Budejovice főtere.

A helyi motorosok szerint a Guzzi-találkozó Susice-ben van. Néhány kapucsinó, jegeskávé és egy rövid eltévedés után, (amikor is dél felé indultam észak helyett) egy benzinkútnál vettem egy térképet és sikerült kitalálnunk Budejovicéből. Jobbra még egy darabig látszott a hlubokai kastély, azután elkanyarodtunk balra Strakonice felé.

A Guzzi-találkozó nem Susice-ben volt, hanem onnan kb. 20 km-re egy kempingben. Ez egy erdős, dombos vidék gyors folyású patakkal, amely alkalmas a raftingolásra. Csak akkor derült ki, amikor (fejenként 300 korona kifizetése nélkül) beengedtek a kempingbe, hogy mindössze két-három motor árválkodik odabenn. Ezek a motorosok vagy elmentek már, vagy el sem jöttek. Vagy csak ilyen kevés lenne belőlük? A helyiekkel nehéz volt szót érteni, ezért aztán ez titok maradt. Itt van egy igazi Guzzi mutatóba:

Egy magányos Guzzi

Megettünk néhány szál kolbászt, azután tovább mentünk délkelet felé, hogy a Vltava mentén mehessünk vissza Cesky Krumlovba. A Vimperk – Volary – Horni Plana – Vyssi Brod – Rozmberk – Cesky Krumlov útvonalat kár lenne kihagyni, ha erre motorozol. Ha van időd, érdemes megállni Rozmberkben és felmenni a várba. Mi most csak elszáguldottunk mellette, hogy le ne késsük a következő csülök-vacsorát Krumlovban.

Ezúttal mi ültünk a hosszú asztalnál, az előző esti németek helyén. Viszonylag kisebb hangzavarral ünnepeltük meg Kopasz születésnapját, amire aztán este a szállásunkon mégegyszer sor került.

3. nap  2004. május 9.

Haza indultunk. Ezúttal egyenesen dél felé mentünk le a Dunáig, azután Matthausen környékén balra végig a Duna mentén, amerre a Duna menti kerékpárút is vezet. Dürnsteinben akartunk egyet kávézni, ami a faluban nem sikerült. Minden hely foglalt volt Anyák napja miatt. Az osztrákok ezt egy hét késéssel ünneplik?

Az úton csak egy kritikát kaptam, hogy “mehettünk volna erre kifelé is”. És ez jogos is, mert ha tehetem, legközelebb valószínűleg visszalátogatok a Duna mellett kanyargó 3-mas útra Linz és Krems között.

Látnivalók

Lipnice
Ruzmberk vára 1 óra
Cervena Lhota (ahová még nem sikerült bejutnom) 1-2 óra

A terület térképe a várakkal

Itt vannak tovabbi fotók a terület látnivalóiról:

Agárdi György, 2004. június 13.

No Responses to “Krumlovi nosztalgiatúra”

1. Csiba Mátyás július 26, 2006 at 10:12 du. #

Udv!

Jelentem sikerult bejutn(unk)om a kastelyba. Azert kozel nem akkora elmeny mint a Hlubokai var, de erdemes megnezni. Mi viszont a csonakazast hagytuk ki az idojarasra es a ruhazatunkra valo tekintettel. Azt azert sajnalom. Minden jot