Magyarország körbemotorozása

CSAMOVÁK Apus útja a határ mentén

A mi csapatunk idei túrája:

Valahol egyszer úgy kezdődött egy utazás, hogy az Internet segítségével létre jött egy kapcsolat. Ebbe a kapcsolatba több olyan motorkerékpár-kedvelő jött össze, akiknek azonos típusú motorjaik voltak. Ez a márka, egy  közép kategóriájú főleg Chopperekből és kis robogókból álló kínai gyártmány. Egy kellemes ritmusú névnek örvend: Keeway, ami, ha az angol fordításokat figyelembe vesszük sokféle jelentése, lehet. Persze a gyártmány honosai nem az angol fordítást látják a szó jelentésében, de ez azt hiszem a tulajdonosoknak teljesen mindegy. Szóval ez a csapat 2005-ben, mint Keeway tulajdonosok internetes honlapja létezett még. Több alkalommal is kisebb létszámmal ugyan, de megpróbáltunk találkozgatni. Végül is az év őszén megszerveztünk egy országos baráti találkozót Verőcére, ott is pontosabban Csattogóvölgybe. Magunk sem hittük, hogy az Internet és a motor szeretet ennyi érdeklődőt vonz ebbe a festői környezetbe. Csodálkoztunk is, hogy ennyi azonos márkájú motortulajdonos veszi a fáradtságot és Zalaegerszegről, Miskolcról, Győrből, Dunaújvárosból eljön Verőcére. A nagy ijedtségre el is határoztuk, hogy egy klubot hozunk létre. Eljött a 2006. év és annyira nyugtalanok voltunk, mert meg akartunk alakulni, így aztán már januárban összeültünk. Voltunk is mindjárt húszan, így megegyeztünk, hogy aznaptól a Csattogóvölgyben összejött csapat örömére létrehozzuk a Csattogó Motoros Vándorok Klubját. Persze ez a név így nagyon hosszú, tehát röviden CsaMoVáK-ok lettünk.

A találkozókon, a beszélgetések közben elhangzanak történetek, álmok. Így derült fény egy olyan tagunk álmáról, aki az idén ünnepli hatvanötödik születési évét. Már gyerekkorában szerette volna körbe kerékpározni Magyarország határ menti falvait. Mivel nem volt elég a csapatnak az a havonta egy alkalom az összejövetelre, ezért úgy határoztunk, hogy körbe kísérjük Apust az országhatár mentén. Így ezt adjuk neki hatvanötödik szülinapjára.

Ez azt jelenti, hogy úgy közel két hétig megyünk folyamatosan. Persze, nem tud mindenki végig velünk tartani, de ha a csapat a környékükön van, akkor az egy vagy két napra csatlakozik majd hozzánk.

Remélem, hogy írásom segítségével még sokan mások is kedvet kapnak ehhez a tíz-napos túráhóz

Üdvözlettel:
Ács Zoltán

 A túra

Szóval eljött az a várva várt szombat reggel. Lassan kezdett gyülekezni a csapat a Népszigeten. Voltak, akik ott aludtak már előző este, azok mögött volt már egy eseménydús motorfejlesztési hadművelet. De ez egy külön történet, ami majd egyszer külön téma lesz. Sokan az időpontválasztással nem értettek egyet, de mivel az út nagy része turisztikai látványosságokat is érint, talán a nyári üdülési szezon nem lett volna célszerű. De most már az út lejárva, megismerve, lehet még bármikor egy ismétlő túrát összehozni.

Egy villámlátogatást tett körünkben Sir Pecek, ami nagyon jól esett, hisz reményt adott annak, hogy azért a jelenlegi nehéz helyzetében szüksége van a társaságunk adta baráti együttérzésre. Mivel mindenki szívén viselte, hogy az indulási időpont szent, ez az út egész idejére jellemző volt, kilenc órakor elindult a sereg tizenhat motorral és egy autós kísérővel. A továbbiakban egy kicsit személyesebbre fogom a beszámolót, hiszen ez az út, részemre egy fantasztikus űrutazás volt, így nem tudok elfogulatlanul beszélni róla.

Amikor a társaság összeállt a kapu előtt, már éreztem, hogy ez egy igazi csapatmunka lesz. Szóval én azt írom le, hogy a kísérő autóból miként láttam ezt a pár napot. Az első két napban a fiam és a nejem jött velem. Persze nekik is mindjárt lett feladatuk, a Kati Apussal cseveghetett rádión, a fiam meg az első ülésen videózott.

A tizenhat motor Tejföl vezetésével, szépen komótosan haladt végig a városon Szentendre irányába. Volt egy-két megtorpanás a piros lámpáknál, de a rádió segítségével tudtuk értesíteni az elöl haladókat, hogy lassítsanak, várjanak be minket. Pilismaróton egy motoros találkozó volt, így mikor lefordultunk a találkozó helyszíne felé, mindenki, aki látott minket, azt hitte, hogy oda tartunk. Még a bejáratnál is gyorsan helyet készítettek a konvojnak. De mi a bejárat előtt elkanyarodtunk jobbra és irány a Duna-part. Ahogy megérkeztünk első pihenőnkre, mindenki dobálta le magáról a páncélzatot, mert olyan meleg volt. Egy kis eszem-iszom után Esztergom irányába vettük utunkat. Itt búcsúzott tőlünk Erdős Sanyi és neje.

Átrobogva az első határ-menti városon csak egy kis integetésre jutott a Bazilika felé, néhány társunk bánatára. A következő állomásunk Komárom volt, ahol egy benzinkútnál köszönt el tőlünk Banó és Mesemondó Krisztivel egyetemben. Az út következő eseménye volt, hogy telefonon folyamatosan egyeztettük Almival, hogy Győr előtt csatlakozik a csapathoz és a továbbiakban vállalja a felvezető szerepet. Sikerrel is összefutottunk, így Győr érintésével a Duna-parton végig Darnózselin, Lipóton keresztül Rajkára érkeztünk. Itt egy kempingben szervezett Bini és Tejföl sátorozási lehetőséget, így az Aranykárászt megtámadtuk.

Egy hármas-határ-menti veterán motoros és autós találkozó volt a kemping területén. Sikeresen hozzájutottunk egy kis babgulyásnak látszó elegyhez. Persze mivel csak melegszendvics volt a „B” menü és mindenki éhes volt, azért elfogyott egy pár tányérral. Az éjszaka egy kicsit zenei aláfestéssel telt a szomszéd diszkóból, de mint reggel kiderült, volt, aki közülünk is jól érezte magát a parketten. A reggeli korai ébredés, vackolódás, sátorbontás, vajas és zsíros kenyér, tea, kávé után elköszöntünk Binitől, Tejföltől és Csókmasinának is búcsút intve elindultunk Kőszegi célunk felé.

A nap szervezője Stuccy volt. Még Rajkán kerestük a hármas-határt, a helyi határőröktől megtudtuk, hogy egy útelágazást kell keresnünk a szántóföld közepén. Mindjárt jött a terepmotorozás, ami nem egyszeri mutatvány volt ezen a napon, mint később kiderült. Egy hármas elágazás szélén találtunk egy magyar határkövet, így innen lehetett látni, ha jobbra megyünk, akkor Szlovákiába jutunk, ha egyenesen, akkor Ausztriába. Én mindenképpen az egyenes úton haladtam egy darabig, hogy meg tudjak fordulni, ez biztonságosabbnak tűnt.

Rajkát elhagyva, Mosonmagyaróváron egy kis bolyongás után eltértünk Hanságliget felé. Itt aztán bementünk jól az erdőbe. Egy sóderes kerékpárúton haladtunk legalább tizenöt kilométert. Egyszer el is akadtam egy hídon, mivel olyan meredek volt, hogy az autó alja leért, így többszöri nekifutásra sikerült átvergődnöm. Addig a csapat rádió hallótávolságon kívülre került, így nem tudta Kati jelezni, hogy lemaradtunk. Nem volt gond, a távoli porfelhő után eredtünk. Mikor megálltunk és egymás motorját, arcát néztük, hát volt elszörnyülködés.

Sopron előtt volt egy kis kavarodás, ki-ki, ahogyan értelmezte az útvonalat, úgy ment előre. De azért Sopronban sikerült a csapatot összeverbuválni. Kőszegre érve egy helyi motoros várt a város szélén, ő vezetett a helyi Városi Regionális Kerékpáros  Centrumba. Ott nagyon nagy szeretettel vártak minket. Mivel egy foci meccs volt a közeli pályán és a nézőközönség létszáma nagyon csekély volt, így felkínáltak nekünk egy kis saját főzésű gulyáslevest. Nem nagyon ellenkeztünk, hiszen a Csamovák vagy vezet, vagy eszik, de nem henyél!

Délutántól Apus a kőszegi rokonaival – akik már várták – egy kis kiruccanást tett. Estére azért a jelszót egy kicsit megváltoztatta, vagy iszik-re!
A kellemes környezet és a város rejtelmei elraboltak a csapatból pár tagot, így volt, aki a csónakázó tavon, volt, aki a városban töltötte a délutánt. Estére volt kenyér, paradicsom, paprika, hagyma, szalonna és KÓBÁSZ! Igen, kóbász, mert ez aztán elég sokáig elkísért minket. Egy kis sütögetés után, mivel mindenki jóllakott, a maradék kóbászt Gergő barátunk lesütötte. Volt egy  nagy boronatárcsa, ami két adag kolbász által lett igazából beavatva a sütés rejtelmeibe.

Éjszaka az egész társaság egy nagy teremben aludt különböző horkolási és mocorgási hangok keveredésében. Reggel megint korán ébredtünk, és egy bőséges reggeli elfogyasztása után indultunk volna, de Kain Joci motorja megmakacsolta magát. Olyan hangokat adott, mint egy parasztporta disznóvágás idején. Visított valahol a motor belseje. Pillanatok alatt lett konzílium és műtét. Kiderült egy óra múlva, hogy sehova tova Józsikám! Búcsúznunk kellett! De később még erre visszatérünk…

Nekem jöttek a barátaim Szombathelyről és vitték feleségemet, Katit és gyermekemet, Mustángot. Így ők is búcsúztak a csapattól!

Innen Lentiig Csokmasina tervei alapján kútfejből haladtunk. Már Kőszeg határában derült ki, hogy az indulást jelző Collosmester-i sípszó egy kicsit korai volt, mert lemaradt Almi. Egy telefonhívásom jött Tamástól, hogy nem talál minket, mint kiderült, mi jobbra fordultunk a város közepén, Ő meg balra. A nagy pánikot Fekete Józsi oldotta meg, elment Tamásért.

A Jáki templom látogatása után megérkeztünk Lentibe. Napközben egy kis közös kóbászolás után Retekegér a fiával, meg Stuccy, valamint Barna a fiával búcsút intettek nekünk. Lentiben, mivel senkinek sem volt kedve megint sátorban aludni, sikerült egy kellemes kis panziót találni. Volt, aki a szomszédban lévő fürdőbe ment egy kis áztatásra, volt, aki máris ágynak dőlt.

Az estére megszervezett vacsorára mindenki pontosan érkezett. Kellemes este után már kilenckor a szobájában volt mindenki. A reggel egy-párunknak az ablakon kimászást jelentette, mert kiderült, hogy az épületben csak mi voltunk éjjel és a főkaput ránk zárták. De a nagy okosságot Collosmester adta, „hiszen a szobakulcs mellett ott a bejárati kulcs is a karikán”. Ezért megígértem neki, hogy jövőre az elnökválasztáson őt fogom jelölni utódomnak.

Reggelizés után Tibi állt Apus mellé. Mivel idáig Tibi viselte a zöld mellényt, mint záró motoros, megkértem a többieket, hogy segítsenek be a továbbiakban. Így aztán, mint a láncszem, BTR, Fekete Józsi, Szabog2000, még ha főútvonalon haladtunk, akkor is zártak. Így volt nagy feltűnés Nagykanizsán is, ahol megálltunk tankolni. A kútnál egyszer csak egy férfi lép oda hozzánk, és kérdi, hogy mit keresünk mi erre, és kik vagyunk. A városban valahol felismerte a Keeway motorokat és mivel neki is ilyen van, szólt a haverjának, hozza az autót és utánunk eredtek. Megadtunk minden elérhetőséget neki, így egy új tag remélhetőleg csatlakozik majd hozzánk. Útközben Fekete Józsi is elköszönt tőlünk.

Siklósra érve a Kanizsai Dorottya Általános és Zeneiskola Ifjúsági Szállójában kaptunk két hatágyas szobát. Nagyon kedves fogadtatásban részesültünk, mert már a délután fölöttünk lévő eső csak a megérkezésünket követő pár percben adta ki erejét. A szomszédban lévő Vár-pub pizzériában rendesen mindenki felszedett egy pár kilót. Volt, aki a reggelijére is gondolt, becsomagoltatta a maradékot. Volt, aki a vár megtekintését választotta, volt, aki pihenőre tért vagy tévét nézett. Reggel a megszokott frissességgel korán ébredtünk. Innen már Tibor is a búcsúzók közé tartozott.

A városi üzletközpontban megvásárolt reggeli elfogyasztása után indultunk a Gvarga által felderített úton Szabog2000 vezetésével Szeged felé. A mohácsi komp átkelőben megemlékeztünk a két gyermekről, akik egy autóban, a Duna vizében lelték halálukat. Ez a nap már esős nap volt. Nagyon csúsztak a motorok. Félelmetes látvány volt, amikor láttam a fiúk kínlódását az út síkossága miatt. Több alakalommal meg is álltunk, hogy elkerüljük a nagyobb esőt. Azért a nap második felében már volt részünk napsütésben haladni is, így lehetett menetközben szárítkozni.

Szegedi tévelygéseink után sikerült a célunkhoz érni. A Sziksósfürdő kempingbe faházakban kaptunk szállást. Kellemes hideg vízü strandon sikerült egy- személyben egy egész medencét kitöltenem. Lehet, hogy őrültnek néztek, de nagyon jólesett egy kis locsizás. A meglepetés Kain Joci volt, mert a meggyógyított motorjával utánunk jött. Volt is nagy meglepetés, ez is jólesett mindenkinek. Estére megjött Beppe és a másnapi programot ismertette. Nagyon elámultunk a felkészültségén. A megszokott korai lefekvés következett, mert reggel indulni kellett, hiszen lesz bőven látnivaló.

Megérkezett a megbeszélt nyolc órára Erika és Beppe. Az ő vezetésükkel indultunk ki Szegedről. Nagyon jó érzés, hogy vannak olyan hölgyek a klubunkban, mint Erika, Bini, Wildsun, Newsee, vagy Kati, akik a szebbik oldalunkat is dicsérhetik. Szóval Makón a Hagymaháznál álltunk meg először. Egy nagyon tüzetes tájékoztatást kaptunk a helyi idegenvezetőtől, még a színpadra is fel állhattunk.

Battonyán az utolsó kolbászolásunk volt. Aztán Gyula közvetlen közelében Dobozon halászleveztünk, túrós csuszáztunk, sörrel hígítottunk.

Az esti hajókázást csak a többiek élvezték, mert nekem víziszonyom van estefelé, így maradtam a sör mellett. A szállás frenetikus volt. Egy nád kunyhóban aludtunk Apussal, és Istvánnal. Azt hittem, hogy hideg lesz, de nagyot csalódtam, mert a nád nem eresztette be a hideg párás vízparti levegőt.

Reggeli elfogyasztása után Erika, Beppe, Kain Joci jobbra, mi meg balra Nyírbátor irányába. Mivel nem volt fixált szállásunk, abban állapodtunk meg a fiukkal, lányokkal, hogy ma amennyit lehet, haladjunk. Ezért Katit megbíztam telefonon, hogy keressen az útvonalon további szállásokat. Közben már csöpögött az eső, mikor is egy szemből jövő motoros, ahogy elhalad mellettünk fordul is meg. Megálltunk. Odajön hozzám, mondja, hogy szia Zoli!. Köpni, nyelni sem tudtam, honnan ismer ez a csávó engem. Mondja, hogy régebben a lapunkon egy pár szóban találkoztunk, ismeri az egész csapatot és gondolták a feleségével együtt, ha már arra járunk, feléjük csatlakoznának hozzánk. Nagy örvendezés, bemutatkozás után elindultunk utunkra. Az égiek nem voltak kegyesek mindenki gatyáig elázott, de lendületlenül haladt a csapat. Nagy nehezen elvergődtünk Nyírbátorig, ahol is kaptam a hívást, hogy Milotán kapunk egy családi házat. Nyírbátortól már nem tartott velünk Gábor és párja sem. Nekünk innen már szerencsénk volt, nem esett, de nagyon jól jött a Milotai pálinka

Egy szuper ház lett a mienk egy éjszakára, a lányok (na ezt külön KIEMELNÉM: ezek a lányok, hogy mit kibírtak velünk, főztek, áztak, estek, stb… de nem henyéltek. Csöpike, Erzsike, Linda, minden elismerésem, szeretetem a tietek!) bevásároltak, főztek egy nagyon finom lebbencslevest és pörköltet. Erre mindenki megnyalta mind amennyi ujját. Estére nagyon hamar mindenki eldőlt.

Reggelizés után már egy kicsit komótosan haladtunk Gergelyiugornyára. Itt tudtunk egy kávét inni, bár a kora délelőtti érkezésünk meglepte az ottani vendéglátósokat. Azért már az orrunkban lévő sült hal illatokkal keltünk útra, mivel Zeusz és társasága megérkezett közénk. Egy kis rövid nyaraló látogatás után indult a megszaporodott csapat Sátoraljaújhely felé. Külön vált egy idő után a Nyíregyházi csapat tőlünk, hogy majd utolérnek minket, ők is kávéznak egyet.

Mi a továbbhaladásunk közben azért kerülgettük az eső felhőket, meg is éheztünk egy kicsit úgy dél felé. Egy útba-eső falu boltja előtt álltunk meg. Itt megvártunk egy eső átvonulást, míg az eresz alatt ellakmároztunk egy kis frissen vásárolt hideg kaját. Aztán a Tiszai átkelőnél egy tehéncsorda állta el utunkat. Persze a motorokkal könnyű volt lavírozni a jószágok között, de nekem az autóval egyenként minden kapunál külön-külön kellett elköszönni minden egyes tejcsarnoktól. Így lemaradtam a többiektől. De sebaj hajrá utánuk. Már a harmadik falunál jártam mikor csörgött a telefonom. Kiderült, hogy elkerültük egymást és én már vagy két faluval odébb vagyok, mint Apusék. Hogy hogyan sikerült, azt nem tudom, de később Zeusz is azt mondta, hogy jöttek utánunk, de mégis hamarabb értek Záhonyba, mint mi. Mindegy az a lényeg, hogy Sátoraljaújhelyen, egy horgásztó partján sikerült a Zempléni farkasok jóvoltából egy kellemes gulyást a bendőnkbe kanalazni. Ide jött Barnuci és neje, valamint nagy meglepetésünkre Retekegér is. Napközben mondtam a fiúknak, hogy valaki telefonált és kérdezte, hogy hol vagyunk, hova ékezünk, de nem értettem, hogy ki az. A meglepetés Banó volt, aki a szálláshelyen várt minket. A szállásunk elfoglalásán után egy bórpince látogatásra invitáltak a helyiek. Nagyon jól érezte magát mindenki azt hiszem, mert hazafelé mindenkinek fülig ért a szája.

Reggelre megjött Zeusz is, hogy búcsút intsen a csapatnak. Mivel elég borús volt az idő és eléggé lehűlt a levegő a közelben lévő közértben szereztük be a táplálékunkat. Apussal meg még egy páran jól felöltöztünk, de Almi csak egy szál rövidnadrágban, pólóban, papucsban jött velünk. Azt mondta, ha megázik az sem baj, mert legalább könnyen fog megszáradni, csak egy törülköző kell. Úgy legyen.

Barnuci irányításával Hollóházára mentünk. Ott lehet szépeket nézni és vásárolni. A meglepetés meg Apus fia, János és neje volt. Pár szóváltás és Apus tisztacseréje után indultunk tovább. János egy alkalommal megelőzött minket, de később egy elágazásnál bevárt és integetett nekünk.

Aggtelken egy nagyobb pihenőt tartottunk kajálással egybekötve. Útközben Banó is elköszönt tőlünk, fantasztikus, hogy mindig meglepetéseket tud okozni, mert hol itt, hol ott feltűnik közöttünk, aztán tovalibben. Ózdon aztán kiáztattuk magunkat a strand-kempingben. A külső áztatást belső áztatás követte. Ide jött Barnuci apukája, aki nagyon finom báránygulyást szervírozott részünkre. Természetesen a lurkók is egy pár órát velünk tölthettek, de este Tündivel együtt hazamentek. Engem is ért meglepetés, mikor a családias társaim egy ajándékot nyújtottak át nekem. Nagyon meglepett, de jólesett szeretetük, barátságuk, önzetlenségük.

És az utolsó közös reggel is eljött. A városban, egy áruházban vásárolt mindenki reggelit. Elfogyasztása után Collosmester és Csöpike más irányt vett mint mi. Útközben kaptunk egy kis határőrségi segítséget is.

Letkésnél elváltak útjaink, Petya, Erzsike, István egyenesen, mi többiek Szlovákián keresztül Esztergomba tartottunk.  Ott Retekegér, Gergő, Linda búcsúzott tőlünk. Apus, Almi, Barna és én meg Szentendrét útba ejtve a Népszigetre érkeztünk. Ott még tovább haladt hazafelé Barnuci és Almi. Mi meg Apussal és a fogadó bizottsággal: Binivel, Tejföllel, Csokmasinával, Mustanggal, és Katival tartottunk egy görbe estét.

 

 Útvonal

-BUDAPEST
-Szentendre
-ESZTERGOM 59-59.km jobbra—BAZILIKA és környéke
-Tát 10-69.km jobbra
-Süttő 16-85.km egyenesen
-Komárom 26-111.km egyenesen
-Gönyű 25-136.km egyenest
-GYŐR 16-152.km jobbra VÁROSNÉZÉS
-Győrújfalu 5-157.km egyenesen
-Hédervár 19-176.km egyenesen
-Darnózseli 3-179.km jobbra
-Lipót 4-180.km balra
-Dunaremete 3-183.km egyenesen
-Püski 3-189.km egyenesen
-Halászi 6-195.km jobbra
-Dunasziget 7-202.km egyenesen
-Dunakiliti 7-209.km jobbra
-Rajka 9-218.KM
—–SZÁLLÁS:!
—Rajka- aranykarasz@axelero.hu
http://www.aranykarasz.hu/programok.html
A kemping díja az idei évben 700 Ft/fő, és 300 Ft/sátor. motor pedig 500 Ft.
Vacsorázási és reggelizési lehetőség van. Este babgulyás vagy halászlé ill. sült hal fogyasztható, reggel pedig virsli v. melegszendvics.
(JAVASOLT KAPCSOLAT: IV. Hármas határ-menti nemzetközi veteránjármú-találkozó; Rajka, Aranykárász kemping. Infó: Szirtl György, 30/216-4122)

Rajka
-Bezenye 5-223.km jobbra
-Hegyeshalom 8-231.km balra
-Mosonmagyaróvár 11-242.km jobbra E65-86út
-Jánossomorja 15-257.km balra
-Bősárkány 16-273.km jobbra
-Acsalag 5-278.km egyenesen
-Osli 10-288.km egyenesen
-Öntésmajor egyenesen,,,-jobbra
-FERTŐD —VÁROSNÉZÉS 24-312.km jobbra
-Fertőszéplak 2-314.km egyenesen
-Hegykő 5-319.km egyenesen
-Fertőhomok 3-322.km jobbra
-Hidegség 2-324.km egyenesen
-Fertődoboz 3-327.km egyenesen,,,jobbra
-Balf 3-330.km egyenesen
-Fertőrákos 10-340.km bal
-Sopronkőhida 2-342.km egyenesen
-SOPRON —VÁROSNÉZÉS 8-350.km balra 85út
-Kópháza 7-357.km egyenesen
-Nagycenk 6-362.km jobbra 84út
-Sopronkövesd 10-372.km egyenesen
-Lövő 8-380.km jobbra
-Sopronhorpács 5-385.km jobbra
-Und 4-389.km egyenesen
-Zsira 2-391.km balra,,,jobbra
-Répcevis 3-394.km egyenesen
-Horvátzsidány 4-394.km egyenesen
-Kőszeg 21-410.km
—–SZÁLLÁS:!
—Kőszeg-városi Regionális kerékpár centrum. Sátor, vagy fedett helyen hálózsákban. A motorok is zárt helyen tárolhatók. 500ft/fő

Kőszeg
-Cák 5-415.km egyenesen
-Bozsok 10-420.km balra
-Bucsu 7-427.km egyenesen
-Narda 2-429.km egyenesen
-Felsőcsatát 3-432.km egyenesen
-Pornóapáti 11-443.km balra
-Nárai 1-453.km jobbra
-JÁK 5-458.km Templom -egyenesen
-Nagykölked 6-464.km jobbra
-Pinkamindszent 5-469.km balra
-Magyarnádalja 3-472.km jobbra,,,jobbra 8út
-Rátót 8-480.km egyenesen
-Vasszentmihály 3-483.km egyenesen,,,balra
-Szentgothárd 18-511.km balra
-Apátistvánfalu 8-519.km egyenesen
-Orfalu 3-522.km balra
-Farkasfa 8-530.km jobbra
-Szalafő 11-541.km egyenesen
-Őriszentpéter 10-551.km jobbra
-Bajánsenye 5-556.km egyenesen
-Magyarszombatfa 6-562.km balra
-Velemér 3-565.km egyenesen
-Szentgyörgyvölgy 3-568.km egyenesen
-Nemesnép 16-574.km egyenesen
-Resznek 5-579.km egyenesen
-Rédics 9-588.km egyenesen
-Gosztola 6-594.km egyenesen
-Lenti 7-601.km
—–SZÁLLÁS:
—Sárberki szabadidőközpont
250Ft/fő (adó), +800Ft/sátor. + 800Ft/ autó. 400Ft/motor
Lenti,Csörgő u. mellet
–Lenti Termálfürdő és Szent György Energiapark

Lenti
-Lovászi 12-613.km egyenesen
-Tornyiszentmiklós 3-616.km balra
-Dobri 2-618.km jobbra
-Kerkaszentkirály 1-619.km egyenesen
-Muraszemenye 5-624.km egyenesen,,,jobbra
-Muraráta 4-628.km egyenesen
-Letenye 9-637.km egyenesen
-Tótszerdehely 6-643.km egyenesen
-Molnári 4-647.km egyenesen
-Fityeház 6-653.km egyenesen
-NAGYKANIZSA 13-666.km jobbra
-Surd 12-678.km egyenesen
-Zákány 12-690.km egyenesen
-Gyékényes 6-696.km egyenesen
-Porrog szentkirály 4-700.km jobbra
-Csurgó 5-705.km jobbra
-Berzence 8-713.km egyenesen,,,jobbra
-Bélavár 11-724.km egyenesen
-Babócsa 31-755.km egyenesen,,,jobbra
-BARCS 56-769.km balra 6út —FÜRDŐ: (felnőtt 1150, diák+Apussmiley)): 580).

http://www.termalfurdo.net/index.php?p=egy_furdo&fid=139&alm=1
http://www.barcs.hu/site/uploads/eab990be0091afdd543d28ee9063.jpg

—DRÁVA MÚZEUM: (nyitva 14.00 – 18.00, felnőtt 200ft, diák+nyugdíjas 100Ft)
-Darány 5-774.km jobbra
-Kastélyosdombó 5-779.km jobbra
-Potony 3-782.km jobbra
-Tótújfalu 4-786.km egyenesen,,,jobbra
-Szentborbás 6-792.km egyenesen
-Felsőszentmárton 4-796.km egyenesen,,,jobbra
-Drávafok 8-804.km egyenesen
-Sellye 7-811.km jobbra
-Drávaiványi 4-815.km egyenesen
-Drávasztárca 6-821.km egyenesen
-Zaláta 6-827.km egyenesen
-Vejti 6-833.km egyenesen
-Vajszló 10-843.km jobbra
-Baranyahídvég 3-846.km egyenesen
-Kémes 10-856.km egyenesen
-Kovácshida 3-859.km egyenesen
-Harkány 5-864.km jobbra
-Siklós
—–SZÁLLÁS:
http://www.utisugo.hu/hotel-apartman-info-6314/?sp=Hotel-arak

Kanizsai Dorottya Ált. és Zeneiiskola. Ifjúsági Szállója Siklós
1200/Ft.- Ft./fő/éj áron (ágynemü nélkül).
Nagy udvaruk van, parkolni.
Kelemenné Sárkövi Éva
—–VACSORA:—SIKLÓS a szállótól 50 m-re található egy pizzéria – étterem (Vár-Pusmiley, jó konyhával), tel: 72/352-121

Siklós
-Drávaszabolcs 11-875.km
-Gordisa 3-878.km egyenesen
-Matty 3-881.km egyenesen,,,jobbra
-Alsószentmárton 4-885.km egyenesen
-Egyházasharaszti 3-888.km balra
-Kistapolca 3-891.km jobbra
-Beremend 5-896.km balra
-Magyarbóly 7-903.km jobbra
-Kislippó 7-910.km egyenesen,,,balra
-Lippó 3-913.km egyenesen
-Sátorhely 8-921.km egyenesen
-Kölked 11-932.km egyenesen
-MOHÁCS 5-937.km jobbra (komp)
-Újmohács egyenesen,,,jobbra
-Homorúd 10-947.km egyenesen
-Hercegszántó 14-961.km balra
-Csátalja 13-974.km jobbra
-Gara 4-978.km egyenesen
-Bácsborsód 13-991.km jobbra
-Katymár 18-1099.km egyenesen
-Madaras 5-1004.km egyenesen
-Bácsalmás 11-1015.km jobbra
-Csikéria 8-1023.km egyenesen
-Ásotthalom 17-1053.km egyenesen
-Mórahalom 8-1061.km jobbra,,,balra 5út
-Röszke 12-1073.km
-Szeged 16-1089.km jobbra,,,balra 43út
—–SZÁLLÁS:
http://www.szallasjegyzek.hu/szeged_sziksosfurdo/
Mókus faház 5200 Ft/ház/éj
Nyuszi faház 5200 Ft/ház/éj
Őzike faház* 4100 Ft/ház/éj
Fecske vendégház (2 ágyas) 3500 Ft/szoba/éj
Fecske vendégház (3 ágyas) 5200 Ft/szoba/éj
Maros üdülőház 3900 Ft/szoba/éj
Tisza üdülőház 4400 Ft/szoba/éj
Róka ház (6 ágyas) 10000 Ft/ház
Közösségi helyiség 50 főre 1000 Ft/óra
Pótágy személyi szállásdíjjal együtt 1200 Ft/fő/éj
Sátorhely 300 Ft/éj
Autóparkoló (csak sátorhellyel együtt) 250 Ft/éj
Személyi szállásdíj 1200 Ft/fő/éj
Személyi szállásdíj (gyerek) 900 Ft/fő/éj
Elektromos csatlakozás (lakókocsi) 800 Ft/éj
Elektromos csatlakozás (sátor) 400 Ft/éj
Lakókocsi, lakóautó 800 Ft/éj
Idegenforgalmi adó** 300 Ft/fő/éj
—VACSORA: A területen lévő Pajta Vendéglőben biztosítható

Szeged jobbra,,,balra 43út
-Kübekháza 12-1101.km egyenesen
-Klárafalva 9-1110.km jobbra 43út
-Kiszombor 9-1119.km egyenesen
-MAKÓ 6-1125.km egyenesen—HAGYMAHÁZ: http://www.vendegvaro.hu/31-11783
-Apátfalva 11-1136.km egyenesen
-Magyarcsanád 3-1139.km egyenesen
-( Nagylak ) 9-1148.km balra
-Csanádpalota 10-1158.km jobbra
-Pitvaros 9-1167.km jobbra
-Mezőhegyes 6-1173.km jobbra
-Battonya 17-1190.km egyenesen
-Dombegyház 10-1200.km egyenesen
-Kevermes 10-1210.km egyenesen
-Lökösháza 5-1215.km egyenesen
-Elek 13-1228.km egyenesen
-Gyula 14-1242.km egyenesen
—–SZÁLLÁS:
—Nádas kemping: 5X6=30 fő bungalókban (emeletes vaságyak, 1000 ft/fő/éj), 2X6=12 fő házban (franciaágy és fotelágyak, 2000 ft/fő/éj) és sátrazni is lehet, de szerintünk ilyen árak mellett nem érdemes. Az árak az ágyneműhasználatot is tartalmazzák. A bungalókhoz és a sátrakhoz közös vizesblokk van, a házban levő szobáknak pedig saját konyhájuk, vizesblokkjuk van.
—VÁR, VÁRMÚZEUM: http://www.gyula.hu/index.php?lang=1&apps=cikk&cikk=820&r=28 belépő:1200,-Ft/fő
—VÁRFÜRDŐ: http://www.varfurdo.hu/index_hu.html belépő:1250,- Ft/fő. Zárás előtt 3 órával 700,- Ft.
—–VACSORA: Vacsorára lehet kérni bográcsost: pacal-, marha-, birka-, sertéspörkölt, ill. halászlé a választék, ezekből egy választható. Szabadszedéses az adag, előzetesen 700 Ft/fő az ára.

Gyula egyenesen
-Sarkad 14-1256.km balra
-Sarkadkeresztur 8-1264.km egyenesen,,,jobbra
-Mezőgyán 14-1278.km balra
-Zsadány 6-1284.km jobbra,,,jobbra
-Biharugra 13-1297.km egyenesen
-Kőrösszakál 8-1305.km jobbra
-Kőrösszegapáti 5-1310.km egyenesen
-Berekböszörmény 6-1316.km egyenesen
-Ártánd-Biharkeresztes 15-1331.km
-Nagykereki 14-1345.km balra
-Kismarja 6-1351.km egyenesen,,,jobbra
-Pocsaj 6-1357.km egyenesen
-Létavértes 15-1372.km jobbra,,,balra
-Kokad 7-1379.km egyenesen
-Bagamér 12-1391.km egyenesen
-Vámospércs 11-1402.km jobbra,,,balra
-Nyirábrány 10-1412.km jobbra
-Fülöp 6-1418.km egyenesen
-Peneszlek 9-1427.km egyenesen
-Nyirbéltelek 7-1434.km egyenesen
-Nyirbátor 15-1449.km jobbra
—N Y Í R B Á T O R
-Terem 14-1463.km egyenesen
-Vállaj 18-1481.km balra
-Mérk 1-1482.km jobbra
-Tiborszállás 5-1487.km egyenesen,,,jobbra
-Ura 20-1507.km egyenesen
-Csengerújfalu 3-1510.km egyenesen
-Csenger 8-1518.km
-Csengersima 11-1529.km balra,,,jobbra
-Rozsáj 12-1541.km egyenesen
-Méhtelek 5-1546.km egyenesen
-Kishódos 6-1552.km egyenesen
-Kispalád 7-1559.km egyenesen
-Magosliget 5-1564.km egyenesne
-Uszka 4-1568.km egyenesen
-Tiszabecs 4-1572.km
-Milota 3-1575.km egyenesen
—SZÁLLÁS:
http://www.iranymagyarorszag.hu/vendeghaz/I307766/
—Vacsora: A háznál lehet főzni és a faluban van egy jó kis bolt.

Milota egyenesen
-Tiszacsécse 6-1581.km egyenesen
-Tiszakóród 3-1584.km egyenesen,,,jobbra
-Szatmárcseke 10-1594.km egyenesen
-Kisar 11-1605.km jobbra KOMP
-Tivadar 0
-Beregsurány 15-1620.km egyenesen BALRA
41-es út -16km
-GERGELYI-UGORNYA: A gergelyiugornyai szórakoztatóközpontban (Las Vegas) 41-es út-16km
-Beregsurány 1620,km balra
-Berekdaróc 5-1625.km egyenesen
-Gelénes 2-1627.km jobbra
-Barabás 4-1631.km balra,,,jobbra,,,balra
-Tiszakerecseny 19-1650.km egyenesen
-Lónya 9-1659.km balra
-Tiszamogyorós 3-1662.km egyenesen,,,jobbra
-( Mándok ) 3-1665.km
-Eperjeske 3-1668.km egyenesen
-Tiszaszentmárton 4-1672.km egyenesen
-Zsurk 5-1677.km egyenesen
-ZÁHONY 2-1679.km balra CIGISZÜNET, tankolás
-Györöcske 6-1685.km egyenesen
-Tuzsér 6-1691.km jobbra KOMP
-Zemplénagárd 8-1699.km egyenesen,,,jobbra
-Dámóc 2-1701.km egyenesen
-Semjén 10-1711.km jobbra
-Pácin 13-1724.km egyenesen
-Karos 14-1738.km egyenesen,,,jobbra
-Alsóberecki 3-1741.km egyenesen
-Sátoraljaújhely 10-1751.km
—–SZÁLLÁS: Szlovák Iskola Kollégiumában kötöttük le június 02.szombat estére. 8 személyes szobák vannak, férfi és női fürdő és W.C. blokkok, egy kisebb konyha, társalgó. A motorokat betolhatjuk a folyosóra. Az ára ágyneműhasználattal bruttó 800.-ft/fő/éj. Nagyon kultúrált kellemes környezet, szeretettel várnak.

Sátoraljaújhely
-Pálháza 12-1763.km jobbra
-Filkeháza 3-1766.km balra,,,egyenesen
-Füzérkomlós 3-1769.km jobbra
-HOLLÓHÁZA 5-1774.km egyenesen —PORCELÁN MÚZEUM: Hollóháza Károlyi út 1.A Porcelánmúzeum a Hollóházi Porcelángyár történetét és
Szász Endre grafikus, festőművész porcelánképeit mutatja be.Belépő: felnött: 800ft. diák: 300ft. nyugdíjas 400ft. tárlatvezetés 2000ft./30perc
-Kéked 10-1784.km egyenesen
-Abaújvár 5-1789.km egyenesen
-Zsujta 10-1799.km egyenesen,,,jobbra
-Hidasnémeti 6-1805.km balra
-GARADNA
-Hernádszurdok 3-1808.km egyenesen,,,jobbra
-Hernádvécse 9-1817.km balra
-Pusztaradvány 3-1820.km egyenesen
-Szemere 3-1823.km jobbra
-Büttös 20-1843.km jobbra
-Krasznokvajda 3-1846.km egyenesen
-Szászfa 4-1850.km egyenesen
-Rakaca 5-1855.km jobbra
-Viszló 7-1862.km egyenesen
-Tornaszentjakab 7-1869.km egyenesen
-Hídvégardó 3-1872.km balra
-TORNANÁDASKA—HADIK KASTÉLY kerti séta
-Komjáti 3-1875.km balra
-Bódvaszilas 3-1878.km egyenesen,,,jobbra
-Szin 9-1887.km egyenesen
-Szinpetri 3-1890.km egyenesen
-Jósvafő 6-1896.km egyenesen
-AGGTELEK 6-1902.km balra—BARLANG LÁTOGATÁS
-Trizs 9-1911.km egyenesen
-Ragály 3-1914.km jobbra
-Zádorfalva 6-1920.km egyenesen
-Kelemér 5-1925.km egyenesen
-Serényfalva 8-1933.km egyenesen
-Bánréve 4-1937.km
-Ózd 13-1950.km jobbra
—–SZÁLLÁS: Ózdi Városi Strand és Kemping Bolyki T. út 6.
Szobatípus Ár(Ft)
Kétágyas 2000-5500
Lakosztály 3000-4500
Többágyas 1800-6000
Sátorhely Kb 1000 Strandbelépőt tartalmazza

Ózd.km jobbra
-Hangony 3-1953.km egyenesen
-Domaháza 10-1963.km egyenesen
-Zabar 8-1971.km jobbra,,,balra
-Cered 8-1979.km egyenesen
-Rónabánya 9-1988.km jobbra
-Salgóbánya 21-2009.km balra
-Somoskőújfalu 5-2014.km balra
-Salgótarján 10-2024.km jobbra
-Karancsalja 9-2033.km jobbra
-Karancskaszi 4-2037.km egyenesen
-Litke 10-2047.km balra
-Szécsény 22-2069.km jobbra
-Balassagyarmat 19-2088.km egyenesen,,,jobbra
-Dejtár 19-2107.km egyenesen
-Ipolyvece 9-2116.km egyenesen
-Drégelypalánk 5-2121.km jobbra
-Hont 4-2125.km balra
-Kemence 5-230.km jobbra
-Tésa 11-2141.km balra,,,jobbra
-Vámosmikola 9-2150.km egyenesen
-Ipolytölgyes 7-2157.km egyenesen
-Letkés 4-2161.km egyenesen

SZLOVÁKIA
-Esztergom
——BUDAPEST——

Ács Zoltán, 2007. Október

Tags:

11 hozzászólás to “Magyarország körbemotorozása”

  1. Nagy Róbert július 14, 2020 at 6:36 de. #

    Tiszteletem!

    Esetleg tudnék kapni egy utvonaltervet , amit goggle mapsba aplikálhatok? jövőhéten végig gurulnám ezt. Gratula hozzá

    • Gyugos Péter június 20, 2021 at 9:01 du. #

      Kedves Róbert, sikerült megkapni az útvonaltervet? Engem is érdekelne… 🙂

  2. Mistéth Ákos, a Bagoly február 26, 2019 at 8:53 du. #

    Üdvözlöm a CSAMOVÁK minden tagját! Eszembe jutott a CZ 175-ös vason töltött minden perc. Igaz több mint 40 éve volt. Testalkatomnál fogva (kicsi vagyok, de kövér) nagyobb vasat választottam Honda 750 Vt. Itt elfér a tank a hasamtól, lassú, de bírja az utast, csomagot is. Voltunk a Ti utatokon is, máshol is. A sok ázás miatt szálltunk le róla tavaly. Tiszteletre méltó, amit csináltok, legalábbis a miénket kivívtátok. Remélem találkozunk a motorpótlónk túráin, a Ti vonalatokon fogunk menni. Talán idén április elején…
    Jól csináljátok, ez az igazi túrázás.

  3. Anyádbaverem február 24, 2019 at 1:40 du. #

    Most őszintén fütyimisa! Mit akarsz te a honda cb 50-eseddel?Egyátalán miért nevezed te az motornak??Röhej vagy ember.Vegyél egy normális motort!

  4. futyimisafia február 12, 2015 at 9:31 de. #

    Sziasztok. csöpi-csigu néven, már tavaly hozzászóltam. 2014-ben nem sikerült. Viszont voltam 1300 kilométeres, s egyébb pár száz kilométeres túrákon. Idén újra előtérbe került a projekt. Most is a 35 éves 2 lóerős 4 ütemű Honda CB50 lesz a kiválasztott. Az elmúlt 3 év túráinak sikeressége és megpróbltatásai ( 9 kilométer motortolás, benzinkúton alvás, utánfutón, platón, raktérben szállítás.. váztörés, elektromos kapituiláció.. stb.. ) nem vette el a kedvem, sőt tovább érlelte a vágyat, hogy körbemotorozzam az országhatárt. Én csak úgy tudom elképzelni, hogy még a zsákfalukba is bemegyek, így még ettől is hosszabb lesz valamivel. Az első tervek szerint megnéztem volna a környék nevezetességeit, de mára egyértelművé vált, hogy ahogy a motoromat is a minimális motorozhatóság elvén próbálom tartani, alakítani ( minél egyszerűbb, szerelhetőbb, átláthatóbb valami, annál nagyobb az esély a meghibásodások elkerülésére, illetve a hibák minél egyszerűbb orvoslására..) a lehető legegyszerűbben akarom teljesíteni a távot. Cél a legpraktikusabb, de megfelelő étkezés, kétnaponta mosakodási lehetőség (persze a benzinkutakon az alapvető higénia és felfrissülés napi szinten megoldható) s három naponta legalább igazi ágyban alvás. Minimális költségvetés, hisz még az utolsó napon mindössze 140 kilométerre az otthontól is kapitulálhat a technika… (tapasztalat) 7 napra tervezek egyenlőre. ki fogom találni, hogy hogyan legyen követhető, vagy facén, vagy blogon, de valahogy adok lehetőséget, hogy útközben követhető, csatlakozható legyen a sztori.

  5. csöpi-csigu január 28, 2014 at 12:34 du. #

    Sziasztok. Én egyedül tervezem ezt a túrát még 2014-ben, egy öreg Honda CB50 társaságában. Próbáltam keresni hivatalos oldalakat, de szerencsére ráakadtam erre a fantasztikus beszámolóra. Nagyon köszönöm a részletességet!! Én Balassagyarmatról fogok indulni, s napi 350-400 km-es távval számolok. Az első Balassagyarmat-Sopron távolság a leghúzóssabb, ezért a soproni szállást mindenképp fixen le kell kötni. A többi csak néhány cím, s telefonszám felírásával fog történni, illetve az internetes kapcsolatokat előre fel fogom jegyezni, hogy ha az út során gond van, akkor 100-200 km-es távolságban legyen valaki elérhető… A legtöbb éjszakát a szabadban tervezem. Én az eddigi 4-500 km-es túrákat, melyeket egy sima Babettával teljesítettem,sosem feledem, s ezt a ” Magyarország a határok mentén 2014 ” -et szerintem örökké emlegetni fogom… Sziasztok…

  6. Hufi január 13, 2008 at 6:00 du. #

    Üdv!
    Rones barátommal pont az ellenkező irányba teljesítettük hasonló megfontolású túránkat, még szembe is találkoztunk a csapattal a Tiszánál 🙂 …
    jó volt, csak 8 napból 6 napig szakadt az eső, de végigcsinálnám mégegyszer ( http://motorostura.odu.hu )

    üdv, Hufi

  7. Niko november 12, 2007 at 10:42 de. #

    Ez a túra óriási élmény tud lenni,magam is részben teljesítettem négy évvel ezelőtt,egyedül.
    Kár hogy ez a leírás csak azoknak mond valamit,akik ott voltak!Kedvcsinálónak szerintem nem igazán alkalmas.Sok a személyes vonatkozás,a települések tételes felsorolása pedig gyakorlatilag felesleges.
    Végülis az a lényeg,hogy a résztvevők jól érezték magukat és egy életre szóló élményt szereztek! 🙂

  8. Gábor november 7, 2007 at 9:30 du. #

    Mi voltunk a párommal azok akik hozzácsapódtak az országkerülő csapathoz Körösszegapátinál jó 100 km. erejéig. Szeretném megköszönni Ács Zolinak hogy megemlített bennünket. Valamint elmondanám mindenkinek hogy nagyon közvetlen, barátságos embereket ismertem meg. Ha újra mód nyillik rá megint szivesen tartanánk velük, ezútta hosszabban . De az esőt legközelebb ne hozzátok.

  9. collosmester november 7, 2007 at 7:57 du. #

    Az egyik résztvevője lehettem a fenti túrának akik végig mentünk. Soha nem fogom elfelejteni. Nagyon jó lenne mégegyszer megcsinálni, de hosszabb idő alatt. Azért, hogy útközben jól megnézhessünk minden szépet. Magyarország gyönyörű!

  10. Enzo november 7, 2007 at 6:39 du. #

    Gratulálok Nektek!

    Mi ugyanezt a túrát jártuk végig 2004-ben csak éppen fordított irányban 🙂 2000 km volt 5 nap alatt rohanás nélkül. Fantasztikus élmény volt. A mai napig az egyik legszebb túraélményem 🙂

Szólj hozzá!