Nyugat-balkán körút 2010.

Tervezett útvonal:

1. nap Szeged – Kopaonk (Brus,SRB) 450 km (300 pálya)
2. nap Kopaonik (Brezece) – Ohrid (Macedonia) 440 km
3. nap Ohrid – Igoumenitsa (Grecce) Korfu 400 km (fele pálya)
3-4 nap 2. éjszaka Korfu. Pihi, strand, sör Sissy kastély 0 – 100 km
5. nap Korfu City – Sarande (Albánia) 0 – 20 km (komp)
6. nap Sarande – Vlore – Durres 290 km
7. nap Durres – Budva (Montenegro) 250 km
8. nap Budva – Divicbare (SRB) 350 km
9. nap Divicbare – Szeged 300 km. (100 pálya)


Zoli azt kérte, hogy ez legyen az első kép.

Ugyan rendesen lehűlt a levegő és mire jó az ilyen idő, azon kívül, hogy a jó melegben a forraltbort kortyoljuk?!, hát a jövő évi nyári túra megszervezésére! Tavaly a Montenegrói túra sikeres volt, ha az időjárástól eltekintünk. Ha nem, akkor csúfos kudarc :).  Idén végig mentem ezen a körön a családdal. 80% -ban ismert úton fogunk menni. Ismét a Balkánt választottam. Itt a legváltozatosabb az út és a táj az emberek még nem „anyagiasodtak” el annyira. Olyan helyekre kalaúzolak benneteket, ahova egyedül nem akarsz vagy nem mersz elmenni, de egy jó társasággal már bátran Neki vágnál.


Mostar

 1 nap Röszke – Kopaonik 450 km (300 km ebből autópálya) kb 6 óra

Találkozás Röszkén a határ szerb oldalán a MOL kútnál. 500 m-re van a határtól. 10.30 és 11 között. Mindenki úgy jöjjön, hogy már legyen némi Dinárja, ha lehet, tankoljon meg és egyen egy két sandwichet is :), mert Belgrádig nem állunk meg. Amennyiben van idő és affinitás, úgy a belvárosban lehet sétálni és a Nándorfehérvári diadal emlékhelyét megnézni. Érkezés Kopaonikba 19 órakor.


Belgrád

Kopaonik egy meseszép fenyőerdővel borított nemzeti park, téli-nyári közkedvelt üdülőhely 1800 méter magasan. 2.000-2.200 méteres hegyek veszik körbe, rengeteg sípályával (52 km). A nemzeti park déli része már Koszovóval határos.


Ohrid

 2. nap Kopaonik – Ohrid 440 km kb 9 óra

A Szandzsákon keresztül megyünk és lépünk be Koszovóba. Novi Pazar-i szandzsák és egyébként az egész ’Sandzak’ régió küzd az önállóságért.. Kisebb a területe és kisebb a gazdasági súlya is, mint a Vajdaságnak, de autonómiát élveznek ők is. Muzulmánok lakják elsősorban, nem Albánok, hanem bosnyákok. A szerbeket tiszta szívükből utálják.

Koszóvót gyakorlatilag csak a fél világ ismerte el (Szerbia, Oroszország, Szlovákia pl. nem, Mi igen). Biztonságos, nincs mitől tartani! Sajnos ide nem érvényes a nemzetközi Zöld-kártya, ezért a határon kell azt megvenni!

Makedónia 1991-ben gyakorlatilag Szlovéniával együtt vált ki Yugoszláviából. Szépen csendben, harcok és különösebb szerb ellenállás nélkül. Horvátország után nekik van a legnagyobb esélyük az Unióhoz való csatlakozásra. Két városa számottevő. Szkopje és Ohrid az Ohridi tó partján található rendkívül népszerű nyaralóhelyek hatalmas élettel. Olyan, mint nálunk Siófok, csak nagyobb. A túra alatt ez az egyes számú kedvenc városom. A szálloda a belváros közepén van. Makedónia olcsó hely, de Ohrid ez alól kivétel. Még azért így is olcsóbb, mint az előbb emlegetett balatoni város.


Budva

 3. nap Ohrid – Korfu 400 km kb. 5 óra (200 km autópálya)

Az autópálya már készen van, de még nem adták teljesen át (2009 augusztusban), ezért itt nem kellett fizetni. Tele alagúttal és viadukttal. Tök unalmas, de muszáj haladni.

Igoumenitsaban szállunk kompra és 1 órás út után Korfun vagyunk, itt 2 éjszakát leszünk. Korfu rendkívül fejlett. Kontraszt lesz az egész úton látottakkal szembe. Érdemes megnézni a Sissy kastélyát, a legmagasabb pontot, a szerelmesek barlangját. Az egész sziget nem túl nagy. Egy nap alatt, kilehet pipálni szinte mindent. Szállásunk Messongiban lesz. (hacsak nem Kavosban, mert az egy kicsit pörgősebb:).


Korfu – Sissi kastélya

 5. nap Korfu – Sarande 10 km 1,5 óra (komp út)

Kényelmes reggeli után Korfu City-ből átkompozunk Sarandéba (Albániába). A szálloda medencés, közel a belvároshoz. Itt strandolás, városnézés vagy kultúra és akkor Butrinti.Túl azon, hogy rajta van az UNESCO Világörökség-listáján, ez a romváros tényleg óriási látvány.

Albánia az ellentétekről híres. Sehol Európában nem kapod meg, azt az érdeknélküli kedvességet, amit egy idegen vagy egy turista kaphat. Sajnos az építkezések, a szemét szállítás kautikus rendszere (illetve rendszertelensége) okoz némi esztétikai kellemetlenséget. Egy viszont kijelenthető. A part és a szállodák tiszták és rendezettek. A tengerparton egy csikket sem találsz, mert ha valaki eldobja, rászólnak vagy napjában többször takarítják. Jóval olcsóbb, mint Görögország vagy Horvátország. A kaja mindenhól jó – és a pia sem drága!


Korfu

 6. nap Sarande – Durres 290 km 6 óra

Nagyon változatos tájon és úton megyünk, lélegzet elállítóan szép helyeken, gyér forgalomban. Tízórai Borsh-ban egy rendkívüli étteremben. Gyakorlatilag egy patakra épült, ami sebesen robog a sziklák között. Felejthetetlen! Az út felkapaszkodik Llogarasse hágóhoz, ahol fantasztikus kilátás nyílik a tengerre. Durres igazi nagyváros. Csak a déli részén lehet strandolni.


Borsh

 7. nap Durres – Budva 250 km 5 óra

Útba ejtjük Ulcinj-t a 80%-ban Albánok, lakta legdélibb montenegrói várost. Budva a 2. legkedvesebb város. Fényűzés és tisztaság. Hatalmas éjszakai élettel. Ez már nagyon hasonlít Horvátországra, de még itt kapsz a KV mellé egy mosolyt is. Kis Dubrovnik!


Budva

 8. nap Budva – Divicbare 350 km 6 óra

Szerpentin- szerpentin hátán. Divicbare egy közép szerbiai kis üdülő falú, szép környezetben.

És akkor most kérdezitek, hogy hol a 9 éjszaka? Hát az úton kialakulhat.
– Albániában is lehet maradni, esetleg megaludni Dhermiben (Sarabnde és Durres között) vagy Durresben 2 éjszaka és akkor Tirana és az ezeréves piac is belefér
– Budván (vagy Petrovacon) egy extra éjszaka
– Haza felé felmenni Zabljakba a Durmitor nemzeti parkba (Tara -híd, -völgy, hágók a világ második Canyon-a)
– Dubrovnik felé Mostárba fel és ott egy extra éjszaka.


Dhermi – Durres felett


Tarahíd

 Egyéb tudnivalók

Mivel csak Sarandéig fix a program, ezért azt alakíthatjuk! Az első 3 nap (és az utolsó) egy kicsit húzós, de tapasztalat szerint ekkor terhelhetőek a legjobban az emberek.


Durres

Ja és még valami. Az egyik Balkán-túra beszámolón nem értették, hogy a Montenegróiak miért olyan kedvesek Velünk, magyarokkal. Nos nem csak, azért mert rájöttek, hogy a turisták fontosak, hanem ennél van egy prózaibb és szomorúbb oka is.

Szűkebb régiónkban Közép Kelet Dél (Balkán) Európában a népek és nemzetek egymás ellenségei és a szövetségesei, ha közös az ellenség. A magyarokban és a lengyelekben (természetesen a közös történelmi múlton kívül) a szlovákokkal szembeni ellenszenv is közre játszik, hogy a két nemzet bírja egymást. A szlovákok és a szerbek is jól megvannak, mert köztük ott van a „nagyképű” magyar. A szerbeket mi sem csípjük nagyon, ezért aki a szerbet utálja, gondolja a Montenegrói, az rossz ember nem lehet. Innen a „magyar- montenegrói barátság”. A horvátokkal is jóban vagyunk, mert Ők aztán igazán nem szeretik a szerbeket (és a montenegróiakat sem) Makedónok utálják a szerbeket és a görögöket, illetve az albánokat. Tehát mindenkit kedvelnek, aki a szomszéd országukon túlról jön, és lehetőleg keresztény legyen. Na ennyit az okoskodásról. Mindez nagyon szomorú, de remélhetőleg még pár száz év és oka fogyott lesz ez a fejtegetés.

Költségek: 200 EUR /fő + 10.000 Ft /fő 10 nap 9 éjszaka, KB:6 reggeli, 2 vacsora, 2 ebéd


Ohrid

Ja és még lesz egy 2010 augusztusi túra is:  Kelet Balkán sok strandolással és bulival. Kevésbé lesz ilyen hajtós mint ez. Nagyvárad (RO)- Fogarasi havasok (Trans fogaras ,2000 méteres hágó ,7/C) – Rousse (BG) – Napos part (Arany homok, Balcsik, Sozopol, Nessebar) – Edirne (TR) – Aleksanderpolis (GR) – Rilai kolostor (BG)– Sofia – Novi Sad (SRB,) –Röszke (H)

Határidő: 2010 április
Jelentkezni:
Szabó Zoltán
20/9889288
bikeman@bikeman.hu

Szabó Zoltán, 2009. október 28.

Tags: , , ,

No Responses to “Nyugat-balkán körút 2010.”

  1. k75rt július 5, 2010 at 5:48 du. #

    Hazaértünk! Remek túra volt. Gyönyörű helyeken, jópofa emberekkel,

  2. Bikeman - Zoli június 24, 2010 at 9:17 de. #

    Holnap kezdetét veszi A kaland. Sokan csinálnak egy 0 napot Szegeden. 11 motor ( HD-től az R1-ig) egy kisérő autó, 18 emberke. 6 ország , 4000 km.

  3. k75rt február 20, 2010 at 4:29 du. #

    Alakul a csapat! 🙂 Elkezdődött az ismerkedés, mire indulunk, túl leszünk az első szemlesütött zavaron. 🙂

  4. Bikeman - Zoli február 17, 2010 at 10:52 du. #

    Sziasztok! Bocs az ekezetek miatt, de ezen a gepen nincs…
    Tobben kerdeztek, hogy hanyan es kik jonnek.
    irtam eMail cimet, nevet, kort, motor tipusat es ,hogy honnan jonnek illetve indulnak. Ha valaki nem latja a nevet es jonni szeretne az jelentkezzen (esetleg ismet) illetve a hianyos adatokat egeszitsetek ki. Kerdojelet tettem oda aki bizonytalan. (legalabbis szamomra)
    –nagyjudit6@gmail.com Imre Gábor(2 fo 45 eves par) Suzuki Bandit 1200 Szaged-rol indulnak
    –Csaba_Szalay@aon.hu Szalay Szabolcs, (21 év), BMW K75RT
    –Szalay Csaba (46 év), BMW R1150RT Dunakeszi Szeged -rol indulnak
    –szabokata@pr.hu Szabó Gyula és Szabó M. Kata, Suzuki GSF Bandit 1200s Szigethalom (Csepel-sziget)
    bakaroland@index.hu, Baka Roland ,Yamaha XVS1100 Vasarosnameny
    ?? gabort@dravanet.hu Turgonyi Gábor Honda CB 500
    ?? wintermihaly@t-online.hu Winter Misi BMW Bekescsaba
    ?? kornel72@gmail.com ? Kornel ?VFR800
    ?? peterkasza@walla.com

    Szivesen varom az esetleges jelenkezoket es kerdeseket.
    Szabo Zoli
    Bikeman
    20-9889288

  5. k75rt december 29, 2009 at 10:14 de. #

    Szia Bikeman-Zoli!
    Írtam neked tegnap mailt, 2 motorral minket is érdekel a túra. Válaszolsz majd?
    Üdv!

  6. Bikeman - Zoli december 14, 2009 at 1:26 du. #

    Szia Kornél!

    Meglehet oldani! , bár már azt is kérték, hogy ha már ott vagyunk, mennyünk Isztambulba is!
    Ha lesz elég jelentkező, akkor demokratikusan megszavazzuk, hogy merre vegyük az irányt…
    Üdv:
    Zoli

  7. VFR 800 december 8, 2009 at 7:00 du. #

    Zoli!

    Mind a két túra érdekel, a Balkán a szívem csücske! Javaslat: Edirnéből, nem lehetne egy kicsit továbbmenni tengerhez Rodostóig (Tekirdag)? Csak a magyar becsület kedvéért.. Csak + 150 km- t jelentene.
    THX!

    Üdv: Kornél

  8. Bikeman-Zoli december 2, 2009 at 11:39 de. #

    Szia Pafrany!
    Először is köszi az érdeklődést. A biztosítás 20 EUR motorra, 50 autóra.
    200 EUR + 10.000 Ft (kb. 63.000 Ft) tartalmaz 9 éjszakát, tiszta, rendezet, 2 ágyas, fürdőszobás, szállodában vagy apartman házban. Korfun és Albániában medencés szálloda 
    Továbbá kb. 6 reggelit, 2 ebédet és 2 vacsorát. Ezeket azért nem tudom pontosan, mert nagyban függ a résztvevők számától. Ugyanis, komolyabb alku pozitcióban vagyok, ha többen vagyunk… Ezek a 2 ágyas szobák 40-50 EUR között vannak reggelivel (egyéni utazóknak) , de mi 6-7 szobát foglalunk le, ezért vagy engednek az árból vagy bevállalnak egy vacsorát…(remélhetőleg)
    Ajánlom figyelmedbe a :
    „Chili Riders Balkán Túrabeszámoló”ját. Ugyan más irányból megyünk, hogy Koszovót megtudjuk Nézni, de sok azonos pont van.
    Tehát a költségek 63.000 ft, szállás és némi kaja, kb. 40.000 ft költőpénz (kajára , sörre stb), kb.60.000 üzemanyag , biztosítás, autópálya díj . Tehát, a tíz nap mindennel együtt (benzinnel, biztosítással, költőpénzzel) 160.000 HUF ,ha egy ember ül egy motoron…Ha ketten vagy többen, akkor természetesen kevesebb  Több hogyha robogót bérelsz Korfun, mint a többi (magyar) turista. 
    Kérdezzetek nyugodtan!!!

  9. Pafrany november 28, 2009 at 9:28 du. #

    Szia Bikeman,
    Engem erdekelne ez a tura, ezert pontosabban szeretnem latni az anyagi vonatkozasat. A 200EUR+10000Ft mit tartalmazna?
    Koszovoi biztositas mennyibe kerul? Udv Pafrany

  10. Bikeman- Zoli november 4, 2009 at 1:33 du. #

    Köszi Árpi a hozzászóllást és a helyreigazítást!
    Szerbia felől, Koszovóba be lehet lépni és onnan tovább bármerre. A szerbek nem engedik be azokat a járműveket amelyek Koszovóba beléptek és nincs szerb belépő pecsétjük az utlevélbe, mert nem ismerik el függetlenségüket, így illegális “határ” átlépők.
    Köszönöm a tippeket. A tavalyi túrán végig mentem a Zabljak , Plucine Niksich Ostrog úton. Valóban csodás!

  11. Makra Árpád október 29, 2009 at 8:53 de. #

    Szia Bikeman!

    Örömmel olvastam hogy újabb Balkán túrára készülsz és annak is örülöök hogy egyre több motoros jön a balkáni térségbe túrázni, mivel én is itt élek a Balkán peremén.
    Viszont egy két kiegészítést szeretnék tenni ill. egy-két helyet ajánlani amit érdemes megnézni.
    Először is szeretném megkérdezni hogy Szerbiából símán át tudtatok menni Koszovóba? Mivel több ismerősömtől hallottam ill. itt a motorostura.hu oldalon is olvasható hogy nem engedték őket vagy ki Koszovóból Szerbia felé vagy fordítva. Azzal az indokkal hogy mivel Koszovó nem létező állam ezért nem létezik határ sem. Másrészről pedig Koszovóban nem bosnyákok hanem siptárok élnek, Albániából lettek betelepítve építőmunkásoknak még Tito idejében. Koszovó volt az egyik “fő” oka az egykori Jugoszlávia szétesésének. Bosnyákok boszniában élnek, ők a boszniai muzulmánok. De ezt nem kötekedésként írom, ne érts félre. 🙂
    Szerbiában érdemes megnézni Divcsibare helyett, Zlatibort ill. a Tara nemzeti parkot, ez nem egyenlő a Tara folyó által vájt canyon-nal.
    Montenegróban ajánlom még a Biogradsko tavat Mojkovácnál a Biogradska hegyen. Valamit a Lovcen (lovtyen) nemzeti parkot a tetején Njegos mauzóleumával, ill. a Durmitor hegység Pluzine (pluzsine) felőli megközelítését. Több 2000 méter feleti hágóval.
    Még csak annyit hogy a montenegróiak nem utálják a szerbeket, Beográd fele lakosa is montenegrói származású. Ezenkívül a termékek nagyrésze is Szerbiából van náluk. A magyarokat azért kedvelik mert ott költik el a pénzüket. Ők nem az eszükről híresek, van olyan ember is közötük akinek fogalma sincs hol élnek magyarok, ezt tapasztalatból mondom.
    Nagyvonalakban ennyi lenne. Tényleg nem akartam kritizlni vagy megbántani, csak segíteni ha tudtam. Bármiben tudok segíteni szóljatok.

    Üdvözlettel,
    Makra Árpád

Hozzászólás a(z) Bikeman - Zoli bejegyzéshez Click here to cancel reply.