Szallerbeck Bike Maraton 2006.

Tamás benevezett minket az idei Szallerbeck Bike Maratonra, amelyre most másodszor került sor. 2005-ben 42-en neveztek, most 70 fölött volt a versenyzők száma.  Az idei  verseny 1200 kilométer tekergés volt az Északi Középhegységben a Cserháttól a Zemplémi-hegységig.

A szervezők

 A verseny

A túrára a weben regisztráltuk magunkat. Az Internetes regisztráció bizonytalanságai miatt azonban végül Tamásnak ki kellett menni az Üllői út végére a Honda boltba, hogy befizesse a fejenként 5000 Ft. nevezési díjat és gondoskodjon róla, hogy egy csapatba kerüljünk.

A verseny napján hétre hívtak ki minket a Honda Szallerbeck telephelyére. Az M0-ás mellett találkoztunk egy ÖMV kútnál fél hétkor. Hét órakor az elsők között érkeztünk a starthelyre. Ellenőrizték a regisztrációnkat, megkaptuk a rajtszámokat és az ellenőrző szelvényt, majd az első útszakasz útvonaltervét és felírták a kilométer számlálónk állását. A start rövid eligazítás után kilenckor kezdődött, mi fél tízkor kerültünk sorra.

Start

Az útvonalterv az 1200 kilométeres távot 11 szakaszra osztotta. A szakaszok vége általában MOL kutaknál volt, leszámítva azt az éttermet és panziót, ahol a féltávon versenyzők célba értek és vacsorát kaptunk. A megállóhelyeken megkaptuk a következő szakasz útvonaltervét és a legkorábbi, illetve legkésőbbi megérkezési időpontot. Minden megállóhelyen legalább 10 percig pihentették a csapatokat a továbbindulás előtt. A vacsoránál másfél óra volt a kötelező pihenő.

A szervezők az ellenőrzőpontra érkezőket gyorsan és pontosan regisztrálták, a kilométerórákat leolvasták és lefényképezték, elláttak minket vízzel és energiaitallal. A szervezés menet közben nagyon gördülékeny volt.

Útközben - a Hámori-tó mellett a 21-es csapat.

Az A4-es lapra nyomtatott útvonalterv egyértelmű szöveges eligazítást tartalmazott, ugyanakkor nem terjedt ki minden részletre, például felsorolt útba ejtendő helyiségeket, de nem feltétlenül az összeset. A szöveg önmagában elégnek bizonyult az útvonal pontos tartásához. A lap hátán Garmin MapSource-ból nyomtatott színes térképvázlat segítette az eligazodást.

Sokan használtak GPS-t, magam is általában beütögettem az útvonalakat a saját készülékembe a térképvázlat alapján, de ez csak extra biztosítékot nyújtott arra, hogy nagyjából jó irányba megyünk. Azért csak nagyjából, mert a GPS-be csak helyiségneveket ütöttem be, azokat pedig az útvonalterv gyakran elkerülte. A GPS egyszer-kétszer segített az ellenőrzőpontként szolgáló MOL kút pontos helyét megtalálni – például Ózdon. Végül nem volt rá igazán szükség. A mi csapatunkban Tamás ment elől és mintha zsinóron húzták volna. Sohasem tévedett.

A kijelölt útvonal általában alacsony rendű utakat tartalmazott. Sok nagyon szép szakaszon motoroztunk, természetesen végigmentünk a 24-esen, a Börzsöny, a Bükk, a Mátra és a Zemplén legszebb útjain, ugyanakkor a nagyon sok kíméletlenül rossz minőségű szakasz miatt vasárnap hajnalban az út két harmadánál már szidtam magam, hogy az FJR-rel jöttem. Zoli is nagyon morgott és sokszor hátramaradt. Ezekre az utakra enduró való.

Balesetünk szerencsére nem volt, egy motor eldőlt álló helyzetben, egy másik meg elcsúszott egy kanyar után az eső által szétterített homokos hordalékon – különösebb baj nélkül. Meleg helyzeteim azért adódtak, egyszer egy olajjal vastagon beszórt úttesten, amikor az előttem haladó autós az utolsó pillanatban kezdett balra indexelni, meg többször olyan kanyarokban, amelyeken alig volt kikerülhető a felhordott kőzuzalék.
A sok rossz minőségű útszakasz miatt ajánlatos volt sietni. A célba vasárnap 10 óráig kellett megérkezni. Erre egy kicsit rátettek végül a vasárnap reggeli eső miatt. Mi fél tíz körül érkeztünk be. Az ebédig hátralévő időt élménybeszámolókkat, nézelődéssel, beszélgetéssel töltöttük. Zoliék beültek egy Honda Accordba a szalonban és aludtak egyet.

Az ebédet pontosan 12-kor kaptuk, ahogy megígérték, az eredményhirdetésre pedig fél egykor került sor. A Forma 1 futamot már otthon néztem.

Az eredményhirdetésre várva

A verseny kiértékelése úgy zajlott, hogy a három motor által futott kilométert átlagolták és szakaszonként kiszámították az előre mért útvonal és a motorok által bejárt útvonal különbségét, majd a különbségek abszolút értékét szakaszonk;nt összeadták. A jó eredményhez az kellett, hogy mindenki ismerje a saját kilométerórájának a pontosságát. A motor által mért kilométert egy a versenyző által előre megadott szorzóval korrigálták. Aki eredményes akar lenni, annak ezzel feltétlenül számolnia kell. Nálam a GPS által mért távolság és az odométer eltérése a verseny végén hat kilométer volt, amiben a 13 ezer kilométeres első gumim is benne lehetett. A versenyt végül 0,1 kilométeren belüli eltéréssel lehetett megnyerni. Ebben benne volt az is, hogy a vacsoránál csak nagyobb kitérővel lehetett tankolni. Aki erre nem gondolt előre, az itt egy kis extrát gyűjthetett.

A győztes csapat átveszi a díjat.

Hétfőn Zoli felhívott valamiért. Már kialudta magát, jó kedvűnek hallatszott a telefonban – “Az már biztos, hogy jövőre enduróval megyünk.”

 A versenykiírás

24 órás díjazásos motoros túra-verseny 2006. augusztus 05 – 06.

Nevezési feltételek

A Szallerbeck Bike Marathon 24 órás, díjazásos motoros túra-versenyt 3 fős csapatok részére írjuk ki, mely alatt három motorkerékpár és vezetője értendő. A csapattagok a túra-verseny során utast is szállíthatnak. A részvétel feltétele, hogy minden versenyző rendelkezzen a motorkerékpárja kategóriájának megfelelő érvényes vezetői engedéllyel, érvényes kötelező felelősségbiztosítással, érvényes műszaki vizsgával és a közúti közlekedési szabályoknak megfelelő bukósisakkal. A versenyen résztvevő csapatok maximális száma: 60. A túra-verseny nevezési díja 5 000 Ft, melynek befizetése feltétele a regisztrációnak és a részvételnek. A versenyben csak olyan csapat vehet részt, melynek minden tagja aláírta a részvétel feltételeit tartalmazó jognyilatkozatot.

Programleírás
A Szallerbeck Bike Maraton Magyarország területén cca. 1 200 Km burkolt közúton zajlik, két versenyszámban: maraton és szupermaraton. A maraton verseny távja cca. 650 Km, a szupermaraton versenytávja cca. 1 200 Km. A maraton és a szupermaraton első 650 Km-ének nyomvonala megegyezik. A túra útvonala 5, illetve 11 előre nem ismert szakaszból áll. Az egyes szakaszok útvonalát az adott szakasz megkezdését megelőzően szöveges útvonal leírás (itiner) formájában ismertetjük a versenyzőkkel. A Rajt/Cél helye: Honda Szallerbeck, 1182 Budapest, Üllői út 812. A rajtszámok átvétele és a regisztráció a rajt helyén történik 2006. augusztus 05. -én 7 -órától 8 óra 30 percig. Minden csapattag rajtszámot és egységes biztonsági mellényt kap a rajtnál az első szakaszra vonatkozó útvonal leírással együtt. Az első csapat 9 óra 00 perckor indul, majd az azt követő csapatokat 2 perces időkülönbséggel indítjuk. A rajtsorrend a jelentkezés sorrendjével jön létre. A verseny 11 ellenőrző pontján a versenyzők kilométeróra állását és érkezési idejét a szervezők rögzítik.

A verseny célja
A verseny célja a kijelölt szakaszok teljesítése, úgy, hogy a szervezők által megadott útvonaltól a lehető legkevesebb eltéréssel érjenek a csapatok célba. Az eltérést az egyes csapattagok által megtett kilométerek átlagolásával mérjük, a szervezők által előzetesen felmért útvonal hosszához viszonyítva. A versenyzők a regisztráció során korrekciós szorzót jelenthetnek be a saját motorkerékpárjuk kilométer-számlálójára vonatkozóan. A szervezők a bejelentett korrekciós szorzóval átlagolják a rögzített kilométeróra állásokat. A korrekciós szorzó megváltoztatására a verseny megkezdése után már nincs lehetőség. A versenyt az a csapat nyeri, amelyiknek a összesített távolság átlaga a szervezők által mérthez a legközelebb esik, és minden általuk megtett szakasz érvényes. Az egyes szakaszok érvényesítéséhez a szervezők két szintidőt határoznak meg. Érvényes az a szakasz, amelyet a csapat a megadott szintidőkön belül teljesít, illetve megválaszolja az adott szakaszra vonatkozó előre megadott kérdést, melyre a válasz az adott útszakaszon található. A versenyfeltételek úgy kerültek kialakításra, hogy azokat a közúti közlekedésre vonatkozó szabályok maximális betartásával eredményesen lehessen teljesíteni.

A versenyen nyújtott szolgáltatások
A 11 ellenőrző ponton lehetőség van pihenésre, a legtöbb helyen üzemanyag felvételre, továbbá ezeken a helyeken üdítő italokat és ásványvizet biztosítunk a résztvevőknek. A versenytáv felénél, az 5. ellenőrző pontnál -amely egyben a maraton versenytáv befutója- vacsorát kínálunk minden résztvevőnek, ahol kötelező legkevesebb 1 órás pihenőt eltölteni. A célban ebédet szolgálunk fel minden résztvevőnek az ünnepélyes díjkiosztó keretei között.

Díjazás
A nyertes csapatok díjazása mindhárom versenyző részére a következő:

Maraton versenytáv:
1. helyezett: Egyedi festésű SHARK bukósisak
2. helyezett: BERING motoros kabát
3. helyezett: DIADORA sport-túra motoros csizma

Szupermaraton versenytáv:
1. helyezett: GARMIN navigációs készülék és Magyarország térkép
2. helyezett: AVON motorkerékpár gumiabroncs szett
3. helyezett: BERING motoros kabát

További részletek a következő web oldalon:

www.bikemaraton.hu

Tags:

No Responses to “Szallerbeck Bike Maraton 2006.”

  1. Macko szeptember 21, 2006 at 11:41 du. #

    Végre fent vannak a képek!

    http://www.bikemaraton.hu/spgm/index.php?spgmGal=2006&spgmPic=0&spgmFilters=#pic

  2. tonyo augusztus 13, 2006 at 8:27 du. #

    Sziasztok!
    Nemsokára felkerülnek a mostani képek, és ha minden jól megy akkor a egy kis zenés összeállítás is.
    Csőő Tonyo

  3. Macko augusztus 10, 2006 at 11:27 de. #

    Nekem csak a 2005-ös képek jelennek meg. :-(((
    Vannak valahol 2006-osak is?

  4. Oli Tamás július 11, 2006 at 6:14 du. #

    Sziasztok!
    Regisztráltam a Szallerbeck oldalán, minden rendben, de nem küldött semmit a mail címemre. Tudtok valamit, hogyan tovább (legfeljebb felhívom őket).
    Üdv:
    toli

  5. Gini augusztus 19, 2005 at 1:39 du. #

    Sziasztok Srácok! Örülök ha jól éreztétek magatok. A Honlapon elég ha beléptek a motoros részre, de előtte engedélyezzétek a reklámablakot, és azonnal feldobja a képeket. Jó nézegetést!:)

  6. tonyo augusztus 18, 2005 at 7:58 du. #

    Szia sulyi! Hol találom az oldalukon,mert végig böngésztem az egésszet és nem találom!Lehet,hogy béna vagyok ,légyszi segíts.KÖSZI.

  7. sulyi augusztus 18, 2005 at 3:13 du. #

    Csak szólok mindenkinek, hogy a http://www.szallerbeck.hu-ra felkerültek a 24 órás maraton képei.
    Motoros üdvözlettel:sulyi

  8. Pter augusztus 16, 2005 at 11:24 de. #

    Szervusztok,

    Igen köszönöm a dícsérő szavakat és a javaslatokat úgyszintén. Nagyon jó volt látni az arcokat és természetesen jövőre is megrendezzük a versenyt, remélhetőleg még jobban, mint idén. Az egyéni eredményket és a képek egy részét a http://www.szallerbeck.hu oldalon megjelenítjük a jövő héten, a teljes képanyagot pedig a résztvevők postán megkapják rövidesen.

    Üdv, Pter.

  9. Bendegúz augusztus 15, 2005 at 11:06 du. #

    Szia gustaw ( Viki)!

    Köszi a részvételt és elnézést kérek a tévesztésért.
    Az is jó volt,amikor Te vezetted a csapatot.
    A hozzászólásokból tanulhatunk csapattaktikát a jövőre vonatkozólag.
    Még este elindultam a nagy vassal,de Veszprémnél végleg kihúzta valaki a dugót a konnektorból és reggel hétig hortyogtam,de már meg is jártam Grácot.Azt hiszem ma sem kell ringatás.
    Jó verseny volt és szeretném,ha jövőre is együtt indulhatnánk.

  10. ApaE augusztus 15, 2005 at 10:27 du. #

    Ezúton is szeretném megköszönni a szervezőknek a munkájukat. Igen, jövőre egy-két dolgon lehet finomítani (pl. az itiner három példányban jó dolog lenne, vagy ha legalább a térkép és a szöveges rész külön lapon van), de elsőre ilyen jó szervezés az mindenképpen szép munka. Amit külön kiemelnék a szakmai teljesítmény mellett, az a szeretet és bátorítás, amivel kezeltek minket, résztvevőket, az elejétől a végéig.
    Remélem, hamarosan látunk majd fényképeket is valahol!
    Még egyszer: bravó és köszönjük!

  11. sulyi augusztus 15, 2005 at 7:03 du. #

    A következő levelet küldtem a Rendezőségnek:
    Tisztelt Rendezőség!

    Volt szerencsém részt venni a most hétvégén zajlott túraversenyen, a 2. számú csapat tagjaként a hetedik legjobb kilómétereredménnyel
    zártuk a versenyt, sajnos a hetes szakaszon eléggé elkavarodtunk két alkalommal is, ami sok plusz kilómétert hozott a konyhára. Összegezve
    kiváló szervezés, minden állomáson kedves és mosolygós(!!!) rendezők jelenléte és jó hangulat jellemezte az egész viadalt. Örülök neki, hogy akik
    a díjazás miatt őrült száguldást tippeltek nem lett igazuk, szerintem mindenkit a motorozás iránti szeretet és a feladatok megoldásának izgalma fog-
    lakoztatott nem pedig a várható helyezés és az azzal járó jutalom. Kedves gesztus volt az eredményhirdetés előtti színvonalas ebéd, ami nemcsak a testünknek
    esett jól, de adott lehetőséget, hogy a motorostársakkal megbeszéljük az elmúlt 24 óra történéseit még azon melegében. Néhány észrevételt tennék javító szándékkal
    a sikeresen teljesített versenytáv után:
    1. Szerintem a verseny eredményének realitását növelte volna, ha az egyes szakaszokon, főleg a lehetséges kerülőutakon közbenső ellenőrzőpontok lettek volna, hiszen
    így ha valaki tévesztéssel plusz kilómétereket gyűjtött, a későbbiekben azt rövidebb kerülőutak beiktatásával nem tudta volna kompenzálni, mert itt csak az induló és célállomásokon
    volt ellenőrzés. Szélsőséges esetben így az is lehet első helyezett akinek az itinerben szereplő útvonalhoz képest a legtöbb tévesztése van (tényleges tévesztés és korrekció), de a kilóméterteljesítményét
    úgy alakította, hogy az az eredeti útvonalhoz stimmeljen a megtett kilóméterek száma. Ráadásul itt időkorlát nem volt, így "büntetlenül" lehetett megállni és a többletkilóméterek ellensúlyozására
    alternatív útvonalat kiválasztani. Javaslom, hogy az eredeti elképzelésnek megfelelően a későbbiekben (remélem lesz még ilyen) legyenek a megfelelő helyeken ellenőrzőpontok.
    2. Azért az egyes szakaszok teljesítését bizonyos ésszerű időkorlátok közé kéne szorítani (hogy ne eredményezzen "száguldozást), hiszen szerintem a lényeg a pontos és jó tájékozódás,
    megfelelő tempójú előrehaladással, nem pedig a minden fordulóban "megállunk és filózunk" típusú az idő nem számít stílusú versenyzés. A mindennapi életben is ha tartunk valahová minden
    esetben megfogalmazunk időhatárokat az utazásainkhoz, legalább az indulás-érkezés időpontokat. Nem utolsósorban a megfelelő ütemben haladó versenyzőknek két helyen is be kellet
    várni a lassúbbakat, ez a mi csapatunknak konkrétan 3 alkalommal is hoszabb kényszerpihenőt eredményezett(vacsoránál 4.5 óra, Sárvárnál közel 2 óra, a célban közel 2.5 óra).
    Fontos ez azért is, mert csak "lebegtünk" az időben, nem tudtuk mihez tartsuk magunkat, hol tudunk egy kicsit többet pihenni, hol kell gyorsabban elindulni stb..
    3. Az itinert csak egy példányban kaptuk meg, ez azonban nem kedvez a csapatmunkának, az első vezet, a többi pedig megy utána és azt sem tudja merre jár, meg hogy jófelé vagyunk e.
    A mi csapatunknál ez úgy működik, hogy az első két motorosnál van itiner a harmadiknál pedig térkép amire fel van jelölve az útvonal. Tehát az első vezet, a második az itiner alapján kontrollál
    a harmadik pedig a térképen figyeli, hogy helyes e az útirány. Ha az első helyen motorozó vezető bizonytalan és segítségre szorul a tájékozódásban, a másik két csapattárs "képben" van, így
    azonnal meg tudjuk vitatni a problémát. Nálunk, -mivel ahányan vagyunk az ország annyi vidékéről érkeztünk- mindig az megy elöl, aki azt a vidéket a legjobban ismeri ahol az útvonal vezet.
    Javaslom, hogy az itinert 3 példányban kapák meg a versenyzők. Bizonyára észrevettétek, hogy a kutaknál szinte mindenki lemásoltatta az itinert, de aki nem az is kézzel lemásolta.
    A csapat nevében gratulálunk a Rendezőségnek a korrekt és színvonalas szervezésért, öröm volt Nálatok versenyezni, reméljük jövőre is lesz Szallerbeck Maraton, ha lesz Mi ottleszünk!!!

    Motoros üdvözlettel: Sulyok István

  12. Barabi19 augusztus 15, 2005 at 6:36 du. #

    Szasztok!Én is a rendezőséget "gátoltam" a munkájában. Azt láttam, hogy azok a srácok hozták a jó eredményeket, akik nagyon figyelték az infókat is, meg egymást is. Volt olyan csapat akik annyira ovatosak voltak, hogy mikor az egyik ellenörzőpontnál kellet kb. 2km-ert letérni az útról. Csak 1srác jött fel és rádión szólt a többieknek, hogy jöhetnek. Viszont azok akik könnyű csatára készültek,nem is lettek eredményesek. Saját bevallásuk szerint is, amit az első etapokon elkomolytalankodtak. Késöbb komolyan sem tudták behozni. S így nem tudtak fényes eredményt hozni. Szerintem is jó buli volt. Sok munkával, de az arcok a befutónál kárpótóltak mindenért. Fáradtságos munkával fizetett minden érkező az öröméért. Szerintem mindenki győzött. Az is ki legyőzte kétejeit és elrajtolt.
    Az is aki feladta,mert jóval messzebb jutott a vártnál. S az is aki végig ment, bármily eredmény is volt az övé. Mi is mert olyan embereket ismerhettünk meg, kikkel szívesen ülünk le megbeszélni bármit. Szerintem csak az veszítet, ki most csak olvas erről a hétvégéről, s hagyta eltelni annélkül, hogy saját szemével szerzet volna bizonyságot magának.

  13. sulyi augusztus 15, 2005 at 6:00 du. #

    Szerény személyem is részt vett a maratonon, a 2. számú csapat oszlopos tagjaként, és a megtisztelő hetedik helyezést értük el. Sajnos a hetedik szakaszon (Sárvár-Zirc) egy elég sok plusz kilómétert jelentő tévesztésünk volt (a hajnali fáradtság) aminek ez volt az ára. Egyébként nagyon jól éreztük magunkat, színvonalas rendezés és szervezés jellemezte a versenyt, a hangulat kiváló volt a több mint egy nap alatt. Szép tájakon jártunk, mindenféle minőségű útszakaszon motorozhattunk, úgy éreztük, hogy amitől sokan féltek (a díjazás miatt eszeveszett száguldozást prognosztizáltak), nem következett be, a résztvevőket csak a motorozás élvezete és a feladatok megoldása foglalkoztatta semmi más. Van egy-két apró észrevételem természetesen, de ezeket majd a Szallerbeckes címre írom meg annak terjedelme miatt. Gratulálok a jó szervezéshez és csapattársaimmal együtt örültünk, hogy részt vehettünk ezen a túraversenyen. Optimistán szeretnék elköszönni: Jővőre Veletek ugyanekkor és ugyanitt találkozunk!

  14. tomikó augusztus 15, 2005 at 3:04 du. #

    Kedves hozzászolók! Szerintem pont nem a száguldásról szólt az egész verseny mert akik eldobták a vasat sem az őrült száguldás miatt estek, hanem más okból.Igaz a srác CBR-600F.motorral ment vagy 40-el de lehet ,hogy ott még az is soknak bizonyult.A lényeg a pontos tályékozódás és egy nyugis túrázásról szólt szerintem, bár én a szervezésben és a lebonyolításban vettem rész és volt aki 24-óra elteltével nálam sokkal fittebben ért célba .Ezúton is kérem azokat akik ottvoltak ,hogy írják meg a véleményüket,a rosszakat is mert ebből fogunk tanúlni.KÖSZI!!!!

  15. misi augusztus 15, 2005 at 1:25 du. #

    Hi mindenki!

    Szóval kedves Citrom, nem a sebességről szólt a verseny, aki sietett az veszített. Vagy így, vagy úgy, de veszített. Mi (Suzuki Yamaha BMW összetétellel)nem siettünk, 100-110 körül gurultunk és így is kétszer elkevertünk. Na most ha te ilyen nagy arcal 200-al a simóddal indultál volna, tuti még mindíg a Bakonyban keresnék a buta fejed. Voltak gyors motorral is, a vége az lett hogy megborítottak bekőle kettőt. Érdekes módon BMW-vel, és egyéb nyugis túragéppel senki nem borult, és még érdekesebb, hogy azok nyertek, akik valóban 70-el mentek. Így még a mi 100-as tempónk is sok volt a győzelemhez. Na de a következőn megmutathatod mit tudsz. Csak a tettek számítanak, tőled meg eddig sokat nem láttunk.

  16. Bendegúz augusztus 12, 2005 at 11:16 du. #

    Szia Citrom!
    most már lehet,hogy falra hányt borsó amit írok,de mégis megpróbálom megvédeni a BMW becsületét.
    A másik túrán valóban nagy a stressz és a tévesztés lehetősége.
    De itt ki tudja mire számíthatunk.talán lájtosabb lesz,mint a másik,mert a szervező talán indult az előzőn és egy nyugisabbat akart csinálni.
    Majd holnap meglátjuk.
    Amúgy nem csak bömössel lehet tépni.Talán Te is tudsz a Simsonnal?
    A lényeg valóban a szintidőn belüli FIGYELMES teljesítésen van.
    Hát akkor a rajtnál uraim!
    Én egy csupa kosz nagy Gs-sel indulok.

  17. sulyi augusztus 12, 2005 at 11:43 de. #

    Kedves Citom!
    Szerintem Misi képletesen írta azt, hogy "csutkagáz", ilyenkor általában ezeket nem szó szerint kell érteni, jó lenne ha előbb ezen elgondolkodnál és csak utána járna a kezed. Egyébként a BMW egy nagyon jó szekér, általában a BMW-sek akiket ismerek meg jó fejek és nekik sem kellet az iskolában a dolgokat elmagyarázni kétszer mint esetleg Neked. Egyébként nkem nem BMW-m van. Motoros üdvözlettel: "sulyi"

  18. citrom augusztus 12, 2005 at 10:38 de. #

    csutkagáz? bmw-vel? 😀 mondd hogy k1200s-ed van.. 😛
    amúgy ha elolvasod figyelmesen, nem a szintidő számít, hanem a kilóméter, és te hiába húzod neki 230-cal és érsz be fél óra alatt, ha az 50-nel robogozó nagypapi beér egy óra alatt, de csak 58 km-t tett meg a te 115km-d helyett az 53 helyett.. csak így szájbarágósan a bmw-seknek 😉

  19. citrom augusztus 12, 2005 at 9:39 de. #

    csutkagáz? bmw-vel? 😀 mondd hogy k1200s-ed van.. 😛
    amúgy ha elolvasod figyelmesen, nem a szintidő számít, hanem a kilóméter, és te hiába húzod neki 230-cal és érsz be fél óra alatt, ha az 50-nel robogozó nagypapi beér egy óra alatt, de csak 58 km-t tett meg a te 115km-d helyett az 53 helyett.. csak így szájbarágósan a bmw-seknek 😉

  20. misi augusztus 3, 2005 at 11:25 du. #

    Hát szerintem ha a navigációs cuccért megy oda bárki, akkor nem jó helyre megy. Szerintem ezek a versenyek nem a "csutkagázról" szólnak, hanem a motorozás élvezetéről. És ha erről bárki megfeletkezik nem szórakozás lesz a vége, csak egy elcs_szett hétvége.

  21. Tasi augusztus 3, 2005 at 6:12 du. #

    Halisztok.
    Én még nem voltam ilyen versenyen de nagyon izgat.
    Milyen mocival érdemes elindulni?
    Gondolom a 650es burgman nem a legalkalmasabb…..

  22. gustaw augusztus 1, 2005 at 12:59 du. #

    Osztom Bendegúz véleményét, de én is elmegyek megnézem magamnak. BMW F650 GS-sel, aki akar jöhet velem!

  23. Bendegúz július 27, 2005 at 3:44 du. #

    Sziasztok!

    Én a kezdetektől ott voltam a BMW túrákon és tanusíthatom,hogy csutkagáz és mex feszültség volt az egész még összeszokott csapattal is.Ott csak egy kupa az egész,itt meg egy navigációs szett a díj.Ezért mindenki loholni fog és szanaszét fogja téveszteni magát.Ergo,újabb rongyolás a következő szakaszon az idő elleni harcban és a vége akár baleset is lehet.
    De én azért mégis elindulok,hogy lássam miben különbözik egy autókereskedő által szervezett túra egy motoros klubétól.

  24. kutya. július 23, 2005 at 3:19 du. #

    A 24 órás pont annak erősítésére szolgál, hogy nyugodt tempóban is lehet motorozni. Az 50-es átlag, (ha nem tévesztesz sokat) még országúton sem ‘kér’ 120 feletti tempót.
    Ezek a versenyek épp az ellenpontjai az "ágyugolyó futam" és társai lóerő imádatának.

  25. kima július 20, 2005 at 8:11 de. #

    Bocs, hogy belevau! Elindultam a BMW 24 óráson a múlt évben, de abba hagytam, mert a közlekedési szabályokat majd mindenhol át kellett "hágni". Lakott területen 90-100-as tempó nekem nem teccett, ezért haza jöttem. Ott nem volt díjazás, mégis mindenki tépett veszettül. Itt díjazás is lesz. Még jobban fognak tépni. Mindezt közúton. Szomorúnak tartom. Nemtom, ez javítja-e a motorosokról kialakult eddig is eléggé +oszló véleményt? üdv: kima

Hozzászólás a(z) tomikó bejegyzéshez Click here to cancel reply.