Moldva menti várak

Ezt a cikket Menyus küldte el nekünk 2005. augusztus végén. Ő a Fórumba írta be, én átemeltem ide, mert itt bele tudtam csempészni néhány linket a légi felvételekkel és így talán még többen elolvassátok.

 Túra útvonal

“2005. 08. 18-22-ig egy felejthetetlen motoros túrán voltam feleségemmel Csehországban, a felduzzasztott Moldva környékén. Ez az a hely, amiről a Magyarországon kapható útikönyvek nem sokat írnak, pedig a táj szépsége megér legalább egy hosszú hétvégét.

Menyus családi archívumából.

 1.nap: 2005. augusztus 18. csütörtök

Reggel 7 órakor indultunk Érdről ragyogó napsütésben egy Burgman 400-sal. Útvonalunk: M0-M1-Rajka-Pozsony-Brno-Divisov(autópályáról le)-Benesov-Neveklov-Rabyné. Az autópályán az utazás viszonylag eseménytelenül telik , ezért kb. 80 km-enként megálltunk beszélgetni 5-10 percre. Mivel nem vagyok egy száguldozó típus a 110-es tempót tartottam.

Feleslegesen megvettem a Szlovák autópálya matricát, mert a Magyar Autóklubnál azt mondták, hogy kell motorra is, de már a Szlovák határőr is szólt, hogy nem szükséges. Akkor még azt gondoltam, hogy azért jobb a békesség, de amikor Kúty előtt mindenkit letereltek az autópályáról a rendőrök matrica ellenőrzésre és nekünk csak intettek, hogy mehetünk, akkor véglegesen kiderült számomra, hogy a Magyar Autóklub behúzott a csőbe.

Az autópályáról letérve leginkább az Õrségre hasonlító tájon motoroztunk. Amikor Rabyné előtt megpillantottuk az alattunk kanyargó Moldvát, nem hittünk a szemünknek. A Slapy-nál felduzzasztott Moldva a dombok és sziklák között tört utat magának, emiatt nincs 50 méter egyenes szakasz benne. A nézelődés után legurultunk Rabyné folyó parti kempingjébe. 520 km motorozás után megérkeztünk. A kemping gyönyörû helyen volt, tiszta, de elég „szocialista”. Meleg víz mindig van és a szállás nagyon olcsó. Motorral, sátorral, 2 személy: 2000 Ft/nap. Délután 4 órakor már állt a sátor. Este még begurultunk egy közeli faluba vacsorázni. A helyi különleges csirke specialitást rendeltük, ami jó fûszeres csirke steak-et jelentett. Nagyon finom volt és az egészet megúsztuk sörrel, kávéval együtt 250 koronából

(1 korona=8,7 Ft.).

 2.nap: 2005. augusztus 19. péntek

Reggel, mikor kinéztem a sátorból nem láttam a motort. Szerencsére csak a köd miatt. De már a nap fénye átsejlett a folyó völgyének páratakaróján. (Voltam én már – igaz kb. 20 évvel ezelőtt, akkor még 250-es ETZ –vel – prágai kempingben augusztus közepén úgy, hogy reggel a deres sátorponyvára rajzolni lehetett.) Rengeteg a fotótéma: Burgman a ködben, horgászcsónak a ködben, a felszálló ködből előtûnő sziklapart…Tiszta giccs.

Ezen a napon Tábor városba motoroztunk el, de nem a legrövidebb úton. Neveklovban megreggeliztünk, (halsaláta, friss kifli, egyéb) majd nekivágtunk a kihalt belső utaknak. Sedlcany, Sedlec-Prcice, Jistebnice, Tábor. Az utak minősége nem tökéletes, de nincsenek rajta alattomos kátyúk. Tábor a husziták fellegvára volt. A főtérre a Prazska-n érdemes besétálni. Megéri (10 korona/fő) felmenni a plébániatemplom tornyába, onnan még érdekesebbek a főtéri házak homlokzatának látványa. Egy ebédre mindenképpen ajánlom a templomtól 50 m-re található Svejk éttermet, bár amikor mi ott voltunk sajnos csak krumplis knédli volt, sima nem.

 3.nap: 2005. augusztus 20. szombat

Kirándulás Prágába. Prágáról nem írok sokat, mert aki volt ismeri, aki nem volt, annak „kötelező”.Minden esetre: a Károly-híd, az óvárosi városháza(Orloj), a Tyn-templom, a Lőportorony, a Vár kihagyhatatlan.

 4.nap: 2005. augusztus 21. vasárnap

Ezen a napon lemotoroztunk délre kb. 80 km-t a Moldva melletti mellékutakon. A tervünk az volt, hogy az orliki és a zvikovi várat megnézzük. Már az út is csodálatos volt. Néptelen, viszonylag jó minőségû utak, apró falvak és barátságosan integető cseh motorosok.

A két várat a fekvése miatt is érdemes megnézni, mert mindegyik félszigetre, egy szikla tetejére épült. Mivel légi fotót nem tudtam csinálni, kénytelen voltam képeslapot venni. Mit mondjak? Meseszép látvány felülről ez a vidék.

Orlikban a templom melletti étterembe is érdemes bemenni. Nagyon olcsó (210 korona/2 fő : leves,knédli,sör,kávé ) és legalább 10 féle knédlis kaját lehet rendelni.(Már aki szereti.)

 5.nap: 2005. augusztus 22. hétfő

Reggel zuhogó esőre ébredtünk, de vidáman csomagoltuk össze a sátrat és a cuccokat, mert az elmúlt 4 napot megúsztuk elázás nélkül. Gondoltuk, ha ezt az árat kell fizetni a 4 nap jó időért, akkor megérte.(Főleg, ezen az esős nyáron.) A Szlovák határig esett is rendesen, de az esőruhák jól bírták. Miután szerencsésen hazaértünk, elővettem a kint vásárolt turista térképet és elkezdtem nézegetni a következő csehországi túra lehetséges útvonalait. TERV MÁR VAN!

Jó motorozást! Az egyhengernek nincs párja!”

  

A szöveget és a fenti fényképeket Menyustól kaptuk.

 Hasznos blokk

Nap

Útvonal

1. nap M0-M1-Rajka-Pozsony-Brno-Divisov (autópályáról le) – Benesov -Neveklov – Rabyné
2. nap Neveklov – Sedlcany – Sedlec-Prcice – Jistebnice – Tábor
3. nap Prága
4. nap Zámek Orlik és Hrad Zvíkov
5. nap hazautazás

Ajánlott linkek

URL

Csehország várai és kastélyai http://www.zamky-hrady.cz/

Menyus, 2005. szeptember 22.

Tags: ,

No Responses to “Moldva menti várak”

  1. Kecskés Gábor és Fecó október 13, 2005 at 5:07 du. #

    Heló Laci.Nagyon tetszet a kirándulásod.Az öszeskép tetszet és ,gondolom nagyonélvezetes volt. Köszönjük,hogy megnézhettük.
    Üdv.:Feri és Gábor

Szólj hozzá!